Assassin schreef:
Het ergste is nog wel dat ze elkaar allemaal na-apen. Klik op een random 1D story en de inleiding ziet er overal hetzelfde uit. Vaak een tekst van een liedje, daarna een lijst met of 1D wel of niet bestaat, in welke taal het gesproken is, wie de hoofdpersoon is en wanneer hij begonnen is. Wauw, orgineel. Zulke dingen lees ik sowieso niet, ik wil gewoon weten waar een verhaal over gaat voordat ik begin te lezen. En als er dan bijstaat: Bij zoveel kudo's/abo's begin ik of schrijf ik verder, ik zou hem het liefst willen verwijderen.
Oh god, dat haat ik zo erg!
Maar het interessantste aan een verhaal schrijven is voor mij a) De wereld maken en b) de hoofdpersonen maken. Voor mij is het zo dat de schrijver geen invloed meer heeft op het verhaal nadat de wereld is bedacht en de hoofdpersonen daarin zijn neergezet. Daarna is het zaak om de hoofdpersonen goed te kennen en te weten hoe ze zouden reageren op situaties, en dat schrijf je op. Daardoor gaat mijn verhaal nu een volkomen andere kant op, doordat ik iets van plan was maar dan bedenk van hey, dit zou mijn hoofdpersoon niet doen, die zou zus en zo doen.
In ieder geval, het leukste aan schrijven voor mij is het bedenken van personages, vooral de hoofdpersonen. Daarom zou ik ook nooit fanfic schrijven, doordat de twee leukste dingen aan schrijven, het bedenken van een wereld en realistische personen die echt een eigen persoonlijkheid hebben ontbreekt.
En op zich erger ik me dan niet zo heel veel aan fanfic, totdat ze inderdaad heel erg op elkaar gaan lijken. Als iemand met iets volslagen debiels komt (Snape/Dumbledore slashfic) dan kan ik er om lachen en erdoorheen bladeren. Maar hier op Quizlet zijn er ontiechelijk veel verhalen waarin een normaal meisje met het PERFECTE LEVEN een relatie krijgt met 1D/JB/TH/Draco. Dat soort standaardverhalen kan ik me wel aan ergeren, maar wat doe je eraan?
/RANT
quidquid excusatio prandium pro