• Beste mensen op Quizlet,

    Ik ben Bastiaan, ben veertien jaar en ben nu ongeveer 1,5 jaar op Quizlet. En ik stoor me ergens aan, en dat word steeds erger. Dat is dat de top vijf stories (en nu zelfs de quizen!) al sinds ik hier actief ben word beheerst door fanfictions. Eerst Justin Bieber en Twilight en nu alleen maar One Direction. Ik zeg niet dat deze verhalen niet goed zijn, maar als echte schrijver heb je 0,1% kans dat een fanfiction ook echt uitkomt. Daarom vind ik dat de 'echte' schrijvers een kans verdienen, schrijvers die wel een hele wereld voor zich kunnen stellen zonder zich aan een beroemdheid of een bestaand verhaal te binden. Ik weet dat veel mensen het hier niet mee eens zullen zijn, maar ook veel wel.

    Laat horen of je het er mee eens bent!

    xx,

    Bastiaan (Bazz)

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 12:23 ]

    Maar ik wil in één klik een goed verhaal vinden, en niet eerst een half uur moeten zoeken.

    bazz schreef:
    Maar ik wil in één klik een goed verhaal vinden, en niet eerst een half uur moeten zoeken.

    Tja, pech. Het is nou eenmaal zo. Er is niks aan te doen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Assassin schreef:
    Het ergste is nog wel dat ze elkaar allemaal na-apen. Klik op een random 1D story en de inleiding ziet er overal hetzelfde uit. Vaak een tekst van een liedje, daarna een lijst met of 1D wel of niet bestaat, in welke taal het gesproken is, wie de hoofdpersoon is en wanneer hij begonnen is. Wauw, orgineel. Zulke dingen lees ik sowieso niet, ik wil gewoon weten waar een verhaal over gaat voordat ik begin te lezen. En als er dan bijstaat: Bij zoveel kudo's/abo's begin ik of schrijf ik verder, ik zou hem het liefst willen verwijderen.


    Oh god, dat haat ik zo erg!

    Maar het interessantste aan een verhaal schrijven is voor mij a) De wereld maken en b) de hoofdpersonen maken. Voor mij is het zo dat de schrijver geen invloed meer heeft op het verhaal nadat de wereld is bedacht en de hoofdpersonen daarin zijn neergezet. Daarna is het zaak om de hoofdpersonen goed te kennen en te weten hoe ze zouden reageren op situaties, en dat schrijf je op. Daardoor gaat mijn verhaal nu een volkomen andere kant op, doordat ik iets van plan was maar dan bedenk van hey, dit zou mijn hoofdpersoon niet doen, die zou zus en zo doen.

    In ieder geval, het leukste aan schrijven voor mij is het bedenken van personages, vooral de hoofdpersonen. Daarom zou ik ook nooit fanfic schrijven, doordat de twee leukste dingen aan schrijven, het bedenken van een wereld en realistische personen die echt een eigen persoonlijkheid hebben ontbreekt.

    En op zich erger ik me dan niet zo heel veel aan fanfic, totdat ze inderdaad heel erg op elkaar gaan lijken. Als iemand met iets volslagen debiels komt (Snape/Dumbledore slashfic) dan kan ik er om lachen en erdoorheen bladeren. Maar hier op Quizlet zijn er ontiechelijk veel verhalen waarin een normaal meisje met het PERFECTE LEVEN een relatie krijgt met 1D/JB/TH/Draco. Dat soort standaardverhalen kan ik me wel aan ergeren, maar wat doe je eraan?

    /RANT


    quidquid excusatio prandium pro

    bazz schreef:
    Maar ik wil in één klik een goed verhaal vinden, en niet eerst een half uur moeten zoeken.


    Zelfs als er alleen onbekende personen stonden in de top zou je een tijdje moeten zoeken voordat je een leuke vond. Er zijn een boel genres.


    quidquid excusatio prandium pro

    Assassin schreef:
    En als er dan bijstaat: Bij zoveel kudo's/abo's begin ik of schrijf ik verder, ik zou hem het liefst willen verwijderen.

    I agree. Ik bedoel kom op, schrijven doe je toch voor jezelf en niet voor de top --'


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    11th schreef:
    (...)

    Dat weet ik. Ik heb namelijk zelf zat "normale" verhalen op Q. gezet die gewoon niet werden gelezen. En mijn fanfictie's dan weer wel, al waren die kwa schrijven stuk minder goed. Ik snap dat heel dat fanfic gebeuren vervelend en irritant is, maar dat betekend niet dat je ze moet gaan verbannen uit de top. Ik vind gewoon dat iedereen zich er niet zo druk om moet maken want uiteindelijk gaat het toch om dat de schrijvers schrijven omdat ze het leuk vinden, en niet voor de top.


    I call bullshit. Ga es kijken hoeveel topics er zijn over een nieuwe 1D fanfic waarin iemand zegt: Ik begin pas bij 5 abbos. En ga me dan vertellen dat die mensen schrijven omdat ze het leuk vinden en dat ze het niet doen voor de top.


    quidquid excusatio prandium pro

    Er is wat aan te doen, niet alleen, maar wel als team. Hoe meer mensen de partij steunt, hoe sterker we staan.

    11th schreef:
    (...)
    Je schrijft zelf ook fanfictie's, dus je begrijpt wel dat je het nu ook over je zelf hebt, toch?


    Ik heb nog nooit in de top gestaan en ik hou van reacties en kudos maar als ik geen inspiratie meer heb of het verhaal niet goed genoeg vind stop ik ermee dus ik vind niet dat ik mezelf kan vergelijken met de schrijfsters van fanfictions die in de top staan.


    Physics is awesome

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Oh god, dat haat ik zo erg!

    Maar het interessantste aan een verhaal schrijven is voor mij a) De wereld maken en b) de hoofdpersonen maken. Voor mij is het zo dat de schrijver geen invloed meer heeft op het verhaal nadat de wereld is bedacht en de hoofdpersonen daarin zijn neergezet. Daarna is het zaak om de hoofdpersonen goed te kennen en te weten hoe ze zouden reageren op situaties, en dat schrijf je op. Daardoor gaat mijn verhaal nu een volkomen andere kant op, doordat ik iets van plan was maar dan bedenk van hey, dit zou mijn hoofdpersoon niet doen, die zou zus en zo doen.

    In ieder geval, het leukste aan schrijven voor mij is het bedenken van personages, vooral de hoofdpersonen. Daarom zou ik ook nooit fanfic schrijven, doordat de twee leukste dingen aan schrijven, het bedenken van een wereld en realistische personen die echt een eigen persoonlijkheid hebben ontbreekt.

    En op zich erger ik me dan niet zo heel veel aan fanfic, totdat ze inderdaad heel erg op elkaar gaan lijken. Als iemand met iets volslagen debiels komt (Snape/Dumbledore slashfic) dan kan ik er om lachen en erdoorheen bladeren. Maar hier op Quizlet zijn er ontiechelijk veel verhalen waarin een normaal meisje met het PERFECTE LEVEN een relatie krijgt met 1D/JB/TH/Draco. Dat soort standaardverhalen kan ik me wel aan ergeren, maar wat doe je eraan?

    /RANT


    Daar ben ik het helemaal mee eens. Voordat ik al aan een verhaal begin ga ik eerst dingen uitwerken, het is zoveel leuker om alles zelf te kunnen bedenken. Je kunt zoveel meer uit een zelfbedacht verhaal halen dan uit een Fanfic.

    Oh, en vergeet niet die totaal onperfecte levens hé. Of ze zijn perfect en rijk en mooi of ze worden mishandeld door hun alcoholiste ouders. En dan moeten ze natuurlijk gered worden door hun idool.

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 12:59 ]


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Geloof je dat zelf? (cat)

    Voor mij gaat het om het schrijven, ja. Bij jou dan niet?


    Believe in yourself.

    11th schreef:
    (...)
    Voor mij gaat het om het schrijven, ja. Bij jou dan niet?

    Ja, maar voor die anderen niet. Lees de reactie van Alwin erop.


    Your make-up is terrible

    11th schreef:
    (...)
    Voor mij gaat het om het schrijven, ja. Bij jou dan niet?

    Bij mij wel, maar de mensen die in de top staan niet. Tenminste de meesten niet.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    RainbowDash schreef:
    (...)

    I call bullshit. Ga es kijken hoeveel topics er zijn over een nieuwe 1D fanfic waarin iemand zegt: Ik begin pas bij 5 abbos. En ga me dan vertellen dat die mensen schrijven omdat ze het leuk vinden en dat ze het niet doen voor de top.

    Haha ja voor hun wel! Maar voor mensen die schrijven als hun passie hebben maakt het niet uit. Dat bedoelde ik ^^


    Believe in yourself.

    zo zal het altijd blijven zijn hoor , maar er zijn ook heel veel mensen die verhalen willen met onbekende personen in , speld je niet te hard vast op die 'Top' Maar maak gewoon je eigen ding , en als je echt goed bent , word die vast wel veel gelezen !


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Zucht ... Ik zou eigenlijk eens moeten tellen hoeveel van deze topics we nu voorbij zien komen. Al raak ik dan wss. in de eerste maand al de tel kwijt.


    Til hug og blod.