• Beste mensen op Quizlet,

    Ik ben Bastiaan, ben veertien jaar en ben nu ongeveer 1,5 jaar op Quizlet. En ik stoor me ergens aan, en dat word steeds erger. Dat is dat de top vijf stories (en nu zelfs de quizen!) al sinds ik hier actief ben word beheerst door fanfictions. Eerst Justin Bieber en Twilight en nu alleen maar One Direction. Ik zeg niet dat deze verhalen niet goed zijn, maar als echte schrijver heb je 0,1% kans dat een fanfiction ook echt uitkomt. Daarom vind ik dat de 'echte' schrijvers een kans verdienen, schrijvers die wel een hele wereld voor zich kunnen stellen zonder zich aan een beroemdheid of een bestaand verhaal te binden. Ik weet dat veel mensen het hier niet mee eens zullen zijn, maar ook veel wel.

    Laat horen of je het er mee eens bent!

    xx,

    Bastiaan (Bazz)

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 12:23 ]

    Je hebt deels gelijk. Maar al die mensen wat zitten te zeiken dat er onbekende personen in de top moet komen; doe er wat aan en kap met zeuren.
    Jullie zijn met genoeg mensen en ik weet zeker dat jullie weten hoe je een kudo moet geven. (cat)


    Me so good.

    11th schreef:
    Waar slaat dit op? Dat je fanfictie's schrijft betekend echt niet dat je niet kan schrijven, of minder goed. Het zijn net zo goed verhalen, en kunnen net zoveel fantasie bevatten als non-fanfictie's. Stop toch eens met zeuren er over.


    Dit. Nou snap ik wel dat je je eraan ergert, maar daar is gewoon echt niets aan te doen. Als je ze gaat verbieden of uit de top verbannen krijg je alleen maar meer gezeik.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Ach, ik kan er wel mee leven. Ook al lees ik ze niet :')


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Brutus schreef:
    Je hebt deels gelijk. Maar al die mensen wat zitten te zeiken dat er onbekende personen in de top moet komen; doe er wat aan en kap met zeuren.
    Jullie zijn met genoeg mensen en ik weet zeker dat jullie weten hoe je een kudo moet geven. (cat)


    Indeed, helemaal mee eens. Gezeur iedere keer om de top 5, kijk er gewoon niet naar. (cat)


    Normal girl at day, Catwoman at night.

    RainbowDash schreef:
    Also:


    “I realize there’s something incredibly honest about trees in winter, how they’re experts at letting things go.”

    Nounee, ik doe niet mee. Ik ben niet tegen ff, maar ik ben er ook niet voor. Er zijn ook andere soorten fanfiction die ik zelf lees.
    The Unknown is niet tegen, maar voor onbekende personen. Dit is écht tegen.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    mensen mogen toch zelf weten wat ze schrijven en waar ze op kudooen?? als een story toevallig veel kudo's heeft en ook een fanfiction is... mogen ze best in dse top want dat betekend dat ze goed zijn. het hoeft niet persee fanfiction te zijn, non- fanfiction heeft ook veelfantasie en ze zijn allebij even goed. mensen schrijven nou eenmaal graag over beroemde personen/films/boeken en daar kun je niks aan veranderen.

    en er is al zo'n onbekende personen hype topic aan de gang. mensen die zeuren moeten gewoon effe nadenken en hun klep dichthouden. ik verwijt niemand wat hoor!


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    RainbowDash schreef:
    Tjah, veel mensen hebben niet de benodigde fantasie om een hele nieuwe wereld, of zelfs nieuwe personages te creeeren. Kijk ook maar eens naar het grote aantal rollenzoektopics.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    RainbowDash schreef:
    Tjah, veel mensen hebben niet de benodigde fantasie om een hele nieuwe wereld, of zelfs nieuwe personages te creeeren. Kijk ook maar eens naar het grote aantal rollenzoektopics.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Het is een hype. Het gaat wel weer weg,net zoals Bieber. Binnenkort wordt One Direction vervangen door The Hunger Games.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Laat mensen nou lekker schrijven wat ze willen en get over it.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ben het er zeker mee eens dat er verhalen in de top 5 staan die het woord verhaal niet waardig zijn. Maar dat heeft over het algemeen niets met fan fiction te maken, maar gewoon met de manier van schrijven van de "schrijver".

    Dat fanfiction zo hoog staat is meer een probleem van het Fan-dus-plus1! en het kudo-voor-een-kudo! principe. Deze mensen lezen vaak het verhaal niet eens.

    Maar als iedereen zich er zo aan ergert dan maak je toch 2 top 5-en? 1 voor fan fiction en 1 voor alle andere verhalen? Enige dat je daarvoor nodig bent is een werkend tag systeem en mensen die er fatsoenlijk en serieus mee omgaan. Dit zelfde zou je ook kunnen doen met een filter. Netzo als met de Tokio Hotel hype. Een fan-fiction filter.

    Al loop je dan natuurlijk wel het risico dat het einde zoek raakt en mensen van alles een top 5 willen of van alles kunnen filteren.

    BlGBANG schreef:
    Ik schrijf fanfiction, omdat ik geen onbekende personen story op internet wil plaatsen, in verband met het plagiaat plegen dat veel sneller op internet gebeurt. Mijn "echte" stories zet ik dus niet op Quizlet. Ik zie Quizlet deels als oefening. Dingen die ik leer kan ik toepassen in mijn verhalen die niet op Quizlet staan.

    Ik schrijf trouwens zo ie zo geen 1D, omdat ik geen fan ben. (;

    Het eerste stukje hiervan, ik denk gewoon dat je Q veel te serieus neemt. Er zijn trouwens genoeg andere schrijverssite's zonder fanfics (die dus wel 'serieus' zijn). Niet lullig bedoeld hoor, maar als je je zo aan ze ergert - ga daar dan lekker naartoe.


    I solemny swear I'm up to no good.

    Ergela schreef:
    Nounee, ik doe niet mee. Ik ben niet tegen ff, maar ik ben er ook niet voor. Er zijn ook andere soorten fanfiction die ik zelf lees.
    The Unknown is niet tegen, maar voor onbekende personen. Dit is écht tegen.


    Mijn username is een kopje, geen plaat

    Originals schreef:
    (...)
    Het eerste stukje hiervan, ik denk gewoon dat je Q veel te serieus neemt. Er zijn trouwens genoeg andere schrijverssite's zonder fanfics (die dus wel 'serieus' zijn). Niet lullig bedoeld hoor, maar als je je zo aan ze ergert - ga daar dan lekker naartoe.

    Ik zie nergens dat ze zich ergens aan ergert? Wel goed lezen als je ergens op reageert :W


    Deep inside, I've never felt alive