• Op 10 april 1912 aan leiding van kapitein Edward John Smith. Een festijn voor vele mensen waar redelijk wat zakcentjes in zijn gestoken om een kaartje te kopen. De Titanic, waarvan het gerucht rondgaat niet te kunnen zinken, start zijn tocht vanuit Southampton en zal na een aantal dagen aankomen in New York. Voor de ene om terug te gaan naar hun familieleden, voor de ander voor een leuk vakantietripje of gewoon iets compleet anders.
          Toch lijkt het plan te mislukken en komt het schip op 14 april middernacht in aanraking met een enorme ijsberg. Het schip lijkt niet zo onzinkbaar als iedereen dacht en veel mensen hun dromen vallen letterlijk in het water. Overleef jij het?

Eerste klas passagiers:
    - Alexandra Violetta - TheRumIsGone
    - Catherine Melrose Roux - Rooba
    - Dorian Morlay - Peyrac
    - Elisabeth Maria Rutherford - Everdeen
    - May Violet Grey - FingerNiall
    - Beatrice Theodora Maria Antoinette Luchtenstein - Brutus
    - Harry William White - FingerNiall

Tweede klas passagiers:
    - Adele Deanna Calder - Everdeen
    - Anaïs Degrez - Peyrac
    - Nina Eveline Rachel McArthur - ThoseWords
    - William David Lynch - Escritura
    - Myron Damian Thorne Citizen

Derde klas passagiers:
    - Jhonathan Eduward Jhonson - TheRumIsGone
    - Roxanne Lémieux - Assasin
    - Tatiana Charlotte Petronvac - Munro
    - Gabriël Walter Moody - Diabelli
    - Isabella Ann Jones - Schweppes
    - Nicholas Naud Milton - xMirrorMan
    - Johnathan James Dime - FingerNiall

Crewleden:
    - Michael Christian Wayland - Escritura
    - Bethany Ella Josephine Davis door Mombasa
    - Maria Ciara McCean - ThoseWords
    - Joseph Christopher Abraham Hamilton - Brutus

Inspringen kan altijd nog. (: Je kunt nog altijd een rol invullen.
    ROLLENTOPIC
    Degene die nog een reservering op hun naam hebben, willen die deze zo snel mogelijk invullen?

Kamerindeling Tweede en Derde klas:
    Tweede klas:

Kamer 32 - ik zeg maar wat, haha.
    - Adele Deanna Calder - Everdeen
    - Anaïs Degrez - Peyrac
    Kamer 40
    - Nina Eveline Rachel McArthur - ThoseWords
    - Plaats voor gereserveerde rol.
    Kamer 45
    - William David Lynch - Escritura
    - Myron Damian Thorne Citizen

Derde klas:
    Kamer 91:
    - Roxanne Lémieux - Assasin
    - Tatiana Charlotte Petronvac - Munro
    - Isabella Ann Jones - Schweppes
    - Plaats voor gereserveerde rol.
    Kamer 115:
    - Jhonathan Eduward Jhonson - TheRumIsGone
    - Gabriël Walter Moody - Diabelli
    - Nicholas Naud Milton - xMirrorMan
    - Johnathan James Dime - FingerNiall

Regels:
    - Posts moeten van redelijk lengte zijn. Ik ga geen minimum stellen, maar ik hoop dat voor iedereen 5 á 6 regels wel moet lukken.
    - 16+ is toegestaan, maar maak het niet té.
    - Verwonden mag als de ander het daar mee eens is.
    - Naamsverandering doorgeven aub.

Vragen en extra ideeën zijn zeker welkom. (:

[ bericht aangepast op 15 april 2012 - 20:57 ]

Her heart was a secret garden and the walls were very high.

Catherine Melrose Roux

Ik schoot in de lach. Ik had er altijd al een hekel aan gevonden dat mensen me 'u' noemden. ''Alsjeblieft, zeg gewoon je'' glimlachte ik. ''Zo oud ben ik toch niet?'' voegde ik er aan toe.
    Ik haalde mijn schouders op. ''Ik vind al het beleefde gedoe maar absurd'' mompelde ik, met een deftige ondertoon wat me van kleins af aan al was aangeleerd. ''Ik voel me hier beter op mijn gemak, heel bizar'' zei ik nog, en keek een beetje het dek rond.

"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

Roxanne Lémieux

Iets minder voorzichtig stamp ik over het dek, wat niet veel zin heeft aangezien ik pas te laat merk dat ik overduidelijk de verkeerde kant op loop. Ik loop even naar de reling aan de zeekant en staar enkele secondes voor me uit terwijl ik mezelf kalmeer. Dit gedrag is echt niets voor mij. Dan sluip ik op mijn gebruikelijke tred weer de andere kant op.

Your make-up is terrible

Gabriël Moody
    Vriendelijk schud ik haar hand, 'Moody" zeg ik, 'eh, Gabriël Moody" verbeter ik mijn soort van verspreking. Ik volg Elisa een paar pasjes naar de rails en werp een blik op de mensen op de grond, ik glimlach. 'Het zal wel niet heel lang meer duren" beantwoord ik haar vraag nadat ik even om me heen had gekeken, er bleven mensen komen. 'Mag ik vragen wat U hier doet? Hoort U niet op het eerste klas dek te zijn waar ze nu waarschijnlijk champagne zullen schenken?" vraag ik haar, het verbaasde me dat ze hier was. Wat had zij, als eerste klasser, te zoeken bij de mensen van mijn status, de derde klas passagiers?

Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

Nicholas Naud Milton.

Ze schoot in de lach. "Alsjeblieft, zeg gewoon je" Glimlachte ze. Ik knik even. "Zo oud ben ik toch niet?" Voegde ze er nog aan toe. "Dat weet ik toch niet" Zeg ik en lach even. Ze haalde haar schouders even op. "Ik vind al het beleefde gedoe maar absurd" Mompelt ze met een deftige ondertoon. "Ik voel me hier beter op mijn gemak, heel bizar" Zegt ze nog en kijk even het dek rond. "Dan kom je gezellig op mijn kamer liggen. Een vier persoons kamer" Zei ik grappend, maar besef al snel dat ik dat beter niet had kunnen zeggen en dat het zéker niet gepast was.

'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

Harry William White
    Mijn ogen worden groot als ik het schip zie en ik zie al dat we bijna zouden vertrekken. Ik sta even stil en laat mijn koffers even vallen als tranen achter mijn ogen prikken. Ik draai me bliksem snel om en geef mijn ouders een warme lange knuffel waar ik echt van geniet. Ik glimlach even zwakjes als ze me uitzwaaien en ik de boot op stap. Ja ik was rod de 20, maar dan kon je toch nog van je ouders houden? Een vriendelijk uitziende jonge dame tilde mijn koffers op toen ik mijn ticket liet zien en je kon duidelijk zien dat ze er moeite mee had. Ik glimlachte even en nam de zwaarste koffer van haar over waardoor ik eenverbaasde blik op me kreeg branden. Ze liep een beetje onwennig met mijn andere tas richting het dek en we gingen allerlei gangen in en uit tot we bij een kamer kwamen. Ze opende de deur en liet mijn tas langzaam en soepel op de tafel hangen. Ze reikte mij de sleutel aan en ik glimlachte even waarna ik een briefje van 20 terwoorschijn haalde en in haar handen drukte. 'Dit is fooi.' verduidelijkte ik mezelf. Ze kreeg een grote glimlach en liep weg. Die glimlach liet mij ook glimlachen en ik legde de koffer en de tas in mijn kast die ik sloot. Ik opende weermijn deur en sloot hemmet de sleutel. Ik ging het hier maar is verkennen.

Johnathan James Dime
    Met een glimlach verliet ik mijn hut, want wie was er nou niet blij om op een onverwoestbaar schip te zitten. De geweldig mooie titanic. Een nieuw avontuur. Mijn blik viel op een bijzonder mooie vrouw die op het dek van de derde klassers stond. Ze zag er niet bepaald uit als een derde klasser. Ik betwijfelde het, maar wat had ik te verliezen. Nieuwe vrienden maken kon toch gewoon? Ik had ik het nu fout. Ik liep naar de vrouwe toe en glimlachte even. Ik was vooreen arm iemand niet verkeerd zei mijn moeder altijd. Ik had een mooie witte glimlach en groen goude ogen. Mijn kleren waren niet de slechtste ooit en als ik mijn best deed kon ik eruit zien als en tweede klasser. Maar uiterlijk boeide me niet. Ik wou er niet beter uitzien dan ik was. 'Goedemiddag vrouwe. Ik ben John.' Stel ik mezelf voor. Ze leek me toch verdacht veel niet op een derde klasser. Maar als ze dat niet was waarom was ze dan hier?

[Iemand de charmante Harry tegenkomen?]

Faith Trust and Fairydust ~ Peter Pan

Catherine Melrose Roux

ik keek hem in de eerste instantie verbaasd aan. ''Die kamers zitten toch allang vol?'' zei ik. Wat zou ik graag een keer in geen luxeuze omstandigheden willen slapen, als is het maar voor één nacht. Als mijn moeder hier bij was geweest, had ze me meteen meegesleurd om me vervolgens te verbieden om hem nog te zien. Ik vond het wel leuk, ik had het idee dat deze mensen altijd en overal humor in dingen zagen.

[Yes please.]

Your make-up is terrible

Elisabeth Rutherford
    De jongeman stelt zich voor als Gabriël Moody.
    "Het zal wel niet heel lang meer duren." beantwoord hij mijn vraag beleefd. Ik glimlach even en laat mijn handen langs mijn jurk dwarrelen.
    "Mag ik vragen wat U hier doet? Hoort U niet op het eerste klas dek te zijn waar ze nu waarschijnlijk champagne zullen schenken?" Mijn wenkbrauwen gaan even omhoog als hij me dit vraagt. Eerst wil ik op hem ingaan, dat hij niet zo vreselijk onbeleefd moet doen tegen een dame van eerste klas, maar bedenk me dan dat ik me wel op zijn terrein bevond.
    "Ik lust helemaal geen champagne, meneer Moody." geef ik toe en glimlach even. "En trouwens, wie heeft gezegd dat ik bij de eersteklas hoor, is het zo overduidelijk?"

Her heart was a secret garden and the walls were very high.

Roxanne Lémieux

Ik ga ergens naar beneden via het mooie dek, zo kan ik op de één of andere manier vast wel bij mijn eigen kamer komen, in de veel minder mooie gangen. Ik ben toch behoorlijk op mijn hoede hier aangezien je hier veel meer opvalt en minder vluchtwegen heb dan op het dek en dit toch niet echt mijn plaats is, waar de jongeman net wel gelijk in had. Maar ik word afgeleid door de pracht en praal hier als ik over de gangen loop waar de kamers zich bevinden. Mijn ogen focussen zich op een schilderij terwijl ik verder loop en ik bots tegen iemand op.

Your make-up is terrible

Nicholas Naud Milton.

Ze kijkt me even verbaasd aan. "Die kamers zitten toch allang vol?" Zegt ze dan. "Ja, eigenlijk wel, maar in mijn bed is er altijd nog ruimte" Zeg ik en lach weer even. Naud, doe even normaal? Als zij het tegen de kapitein zegt dan word je nog voordat de Titanic vertrekt op de kade gezet en kan je wel naar je dromen fluiten.

[Tegen wie botst Roxanne op?]

Faith Trust and Fairydust ~ Peter Pan

Catherine Melrose Roux

Ik grinnikte even. ''Dat zal Charles nooit goedvinden..'' bedacht ik me, en kwam er later pas achter dat ik dat hardop had gezegt. Nee, als Charles er achter zou komen, kreeg ik er vast een paar blauwe plekken bij. Al is het voorstel wel erg aantrekkelijk, ik werd de luxe zat.

[Harry haha, vergeten bij te zetten.]

Your make-up is terrible

Nicholas Naud Milton.

Ze grinnikte even. "Dat zal Charles nooit goedvinden.." Zegt ze en om de een of andere reden denk ik dat ze het tegen zichzelf heeft. "Eh, wie is Charles?" Vraag ik dan. Ik heb al zo'n vermoede. Zo'n verschrikkelijk vent zonder enige humor in een net pakkie en met van dat strakke naar achter gekamde haar. Daar kan ik echt van walgen. Echt van die enge mensen die je iets aan gaan doen als je maar dan ook één cent van ze steelt. Zal het een man zijn waar Catherine aan uitgehuwelijkt is? Vast wel. Zo'n smerige gluiperd die vrouwen als speeltje ziet.

Catherine Melrose Roux

Ik keek hem even aan. Ik voelde me vreemd, ik vertel normaal gesproken nooit dit soort dingen aan vreemden. Maar op de één of andere manier wist ik dat ik bij hem goed zat. ''Mijn verloofde'' zei ik toen, en wierp even een blik op het water. ''Het- Het moest van mijn moeder'' zuchtte ik. ''Ze denkt alleen maar aan het geld, maar staat er niet bij stil dat hij een-'' ik fronste even en maakte mijn zin niet af. Schelden was niet netjes, dus ik deed het ook niet.