• Hallohalloo!

    Ik schrijf aan het verhaal 'carpe diem' wat gaat over een meisje Charlotte uit de vijftiende eeuw.
    Hier heb ik voor gekozen omdat ik zelf ook Charlotte heet!

    Terzake: Carpe Diem vind ik geen leuke, bijpassende titel. Daarom zoek ik een titel, wat ik overlaat aan jullie omdat jullie ongetwijfeld meer inspiratie hebben dan ik.

    Er zijn wel een paar voorwaarden:
    -Ik schrijf een niet-chronologisch, historisch en deels waargebeurd verhaal. Ik vind het belangrijk dat de titel bij het verhaal past.
    Daarom graag een paar hoofdstukken lezen voordat je een titel aandraagt!
    -Geef aub niet meer dan drie titels. Vier kan nog eens een keertje als je echt neit tussen twee kan kiezen, maar ik wil geen waslijst van 15 titels hebben want voordat ik er daar eentje uit gekozen heb! ^^
    -Het moeten NEDERLANDSE titels zijn.
    -Kijk even wat er al ingezonden is. Dubbele titels is alleen maar onhandig.

    Nou, dit is het einde van mijn gezeur.
    Als jullie titels hebben ingezonden zal ik er per persoon eentje kiezen die ik het leukst vind. Die komen dan hieronder te staan, en daaruit maak ik een keuze.

    Byebye!


    Titels - Inzender:
    Cursief gemarkeerd wat ik persoonlijk wel een leuke, diepzinnige, goed bijpassende titel vind!
    Carpe Diem - Dizzx
    Charlotte - Dizzx
    De glimlach van een kind - Asgard
    De Tuin van Eden - Aurelia



    [ bericht aangepast op 17 mei 2012 - 10:44 ]


    Als je tot de nek toe in de shit zit... laat je hoofd niet hangen!

    De vijftiende eeuw.

    ja lol, ik weet het verhaal niet dus ik zou niks weten.


    I live for the applause, you will die for it.

    Het is beter om een kleine omschrijving van het verhaal erbij te zetten hoor. :'D


    Your make-up is terrible

    Dizzx schreef:
    Hallohalloo!

    Ik schrijf aan het verhaal 'carpe diem' wat gaat over een meisje Charlotte uit de vijftiende eeuw.
    Hier heb ik voor gekozen omdat ik zelf ook Charlotte heet!
    Een korte beschrijving:



    Wat als je jeugd wordt afgepakt, en je wordt uitgehuwelijkd op je negende? Wat als je man je nauwelijks aandacht geeft? Wat als je constant op je hoede moet zijn, omdat je man gevaarlijke dingen onderneemt? Wat als je veel op de vlucht bent? Wat als je kinderen nooit volwassen dreigen te worden?
    Wat zou jij doen?

    Lees het verhaal van Charlotte, een adellijk meisje uit de vijftiende eeuw.


    Terzake: Carpe Diem vind ik geen leuke, bijpassende titel. Daarom zoek ik een titel, wat ik overlaat aan jullie omdat jullie ongetwijfeld meer inspiratie hebben dan ik.

    Er zijn wel een paar voorwaarden:
    -Ik schrijf een niet-chronologisch, historisch en deels waargebeurd verhaal. Ik vind het belangrijk dat de titel bij het verhaal past.
    Daarom graag een paar hoofdstukken lezen voordat je een titel aandraagt!
    -Geef aub niet meer dan drie titels. Vier kan nog eens een keertje als je echt neit tussen twee kan kiezen, maar ik wil geen waslijst van 15 titels hebben want voordat ik er daar eentje uit gekozen heb! ^^
    -Het moeten NEDERLANDSE titels zijn.
    -Kijk even wat er al ingezonden is. Dubbele titels is alleen maar onhandig.

    Nou, dit is het einde van mijn gezeur.
    Als jullie titels hebben ingezonden zal ik er per persoon eentje kiezen die ik het leukst vind. Die komen dan hieronder te staan, en daaruit maak ik een keuze.

    Byebye!
    (...)


    Als je tot de nek toe in de shit zit... laat je hoofd niet hangen!

    Ehm... wat denk je van:
    Het huwelijk
    De glimlach van een kind (wilde gok/ingeving :P)


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Ik heb eigenlijk maar een titel die ik er goed bij vind passen en dat is: de Tuin van Eden.
    Soort van symbolische verwijzing/vertaling naar de 'perfecte' omgeving waar de adel en het nageslacht in verblijft, die eigenlijk achter de schermen helemaal niet zo geweldig is.


    No growth of the heart is ever a waste

    Kan aan mij liggen hoor, maar in de Tuin van Eden was toch écht alles goed? Pas toen ze van die boom aten en uit die tuin moesten niet meer?


    Als je tot de nek toe in de shit zit... laat je hoofd niet hangen!

    Dat is juist de hele grap. Voor de buitenwereld is alles rondom het leven van het adellijke geslacht een paradijs, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is.


    No growth of the heart is ever a waste

    ja, oke dan snap ik hem! Inderdaad wel een goeie titel, thanks! ^^


    Als je tot de nek toe in de shit zit... laat je hoofd niet hangen!