• • - T H E R E V E N G E G A M E S - •


    Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden..


    Inschrijvingen

    WAAR BEGINNEN WE?
    De tributen zijn de Arena ingegooid. Iedereen prepareert zich op een lange strijd.


    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.
    ~Blijf realistisch.



    HOORN DES OVERVLOEDS:
    PER TRIBUUT MOGEN ER 2 DINGEN WORDEN GEPAKT. MENSEN MET MEERDERE PERSONAGES; HOU HET EERLIJK, ZODAT JE MEDETRIBUTEN OOK EEN KANS HEBBEN.
    -1 ZILVEREN TAS BEVAT: SLAAPZAK, 3 RUNDVLEESREPEN, EEN LEGE VULFLES
    -1 GOUDEN TAS BEVAT: SLAAPZAK, NACHTKIJKER, 10 CRACKERS
    -1 GOUDEN TAS BEVAT: SLAAPZAK, NACHTKIJKER, 10 CRACKERS
    -1 GROENE TAS BEVAT: 20 CRACKERS EN LEGE VULFLES
    -1 RODE TAS BEVAT: LEGE VULFLES, 2 VUURSTENEN, GEDROOGD MAÏS
    -1 RODE TAS BEVAT: LEGE VULFLES, 2 VUURSTENEN, GEDROOGD MAÏS
    -1 BLAUWE TAS BEVAT: KLEINE CAMOUFLAGE TENT, WARMTE ABSOBERENDE JAS, 5 -GEDROOGDE CRACKERS
    -1 GELE TAS BEVAT: 10 CRACKERS, 5 RUNDVLEESREPEN, 1 LEGE VULFLES EN KLEIN KARTELMESJE
    -1 BRUINE TAS BEVAT: PAK ROZIJNEN 50 STUKS, 1 KLEIN MESJE, 5 KLEINE BRODEN, LEGE VULFLES
    -1 PAARSE TAS BEVAT: SLAAPZAK, VULFLES, 10 RUNDREPEN, KLEIN KARTELMESJE, 2 KLEINE BRODEN
    -1 ROZE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, STUK PLASTIC, 15 CRACKERS EN VULFLES, 1 KLEIN BROODJE
    -1 ZWARTE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, EHBO-DOOS, 10 CRACKERS
    -1 ZWARTE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, EHBO-DOOS, 10 CRACKERS
    -1 LEMMET MES GEKARTELD KORT
    -1 LEMMET MES GEKARTELD LANG
    -1 LEMMET MES GESCHERPT LANG
    -1 LEMMET MES GESCHERPT KORT
    -1 BOOG MET 15 PIJLEN
    -1 BOOG MET 20 PIJLEN
    -1 BOOG MET 10 PIJLEN
    -1 KNUPPEL MET STUDS EN SPIKEN
    -1 BOOMERANG



    DISTRICT 1: VROUW & MAN
    DISTRICT 2: VROUW & MAN
    DISTRICT 3: VROUW & MAN
    DISTRICT 4: VROUW & MAN
    DISTRICT 5: VROUW & MAN
    DISTRICT 6: VROUW & MAN
    DISTRICT 7: VROUW & MAN
    DISTRICT 8: VROUW & MAN
    DISTRICT 9: VROUW & MAN
    DISTRICT 10: VROUW & MAN
    DISTRICT 11: VROUW & MAN
    DISTRICT 12: VROUW & MAN
    DISTRICT 13: VROUW & MAN


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Luca Naud Myron Clinston. || District 6.

    "Wel, dan ben ik niet zeker wie van de drie het het slechtste uitkwam. Arm meisje, alle twee tegelijk kwijt..." Mompelt ze. Zo heb ik er nog helemaal niet over nagedacht. Ik zie nog steeds het huilende gezicht van Annelore en Myra voor me bij ons laatste ontmoeting van drie minuten. Mijn vader wenste me succes net zoals mijn moeder, maar Jody zat heel stil in het hoekje en zei niets. Tuurlijk, nu weet ik waarom. "Maar ja, wie neemt de eerste wachtdienst?" Vraagt Freya dan. "Ik ga wel" Zeg ik en zucht even. Toen ik Jody daar zag staan, heb ik Annelore en Myra even bij me weg geduwd en liep ik naar haar toe. "Jody, zorg goed voor je zusjes oké? En ik zal proberen om thuis te komen" Zeg ik en pak haar hand, waarna ik hem op haar hart druk. "Hier zit ik Luca, als je me nodig hebt." Zijn mijn laatste woorden geweest, want de mannen in de witte pakken smeten de deur open en haalde mijn familie bij me weg en nu zit ik hier. Met Lisa, Freya en Jonah.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Freya Aprilynne, district 11

    'Ik ga hout verzamelen voor morgen, dus schrik niet van me, ik ben het meisje in strak en zwart,' zei ik met een flauwe glimlach.
    'Lisa, kruip maar in de tent bij Jonah, je bent vast moe. Slaapwel!'
    Daarna liep ik het bos in en begon afwezig hout te verzamelen, af en toe moest ik mijn richting corrigeren, maar ik dacht vooral aan de kansen die Luca bood. Ik was eindelijk niet meer alleen met het koppel, hij begreep net als ik dat dit pact voor hem beter uitkwam dan voor ons, want konden 2 personen perfect vertrouwen, hun districtgenoot en elkaar, wij eigenlijk alleen onze districtgenoot. Ja, een soort partnerschap met de jongen zou wederzijdse voordelen hebben, daar praatte ik straks wel over, als ik zeker was dat Lisa al sliep...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    Frederick Smith, district 12

    'Ik weet dat ik saai ben, maar je kan iets zeggen. Water of vuur? Licht of donker, avond of ochtend?'


    Noëmi Crowe || District 12

    Ik veerde weer overeind, met een vrolijke glimlach op mijn gezicht.
    'Water én vuur. Licht. Avond. Jij?'
    Ik dacht nog even na en kwam er toen nog een paar.
    'Zwart of wit? Koud of warm? Oceaan of land?'
    Ik hield wel van dit soort 'spelletjes'.

    [ bericht aangepast op 10 april 2012 - 11:55 ]

    Kaia Leif Winters||District 13
    Ik lach. 'Het is een optie,' zeg ik terwijl ik mijn schouders ophaal. 'Maar volgens mij zijn we dan heel snel klaar want daar valt niet zo veel over te zeggen, denk ik tenminste.'
    Ik haal mijn hand even door mijn haar en kijk haar lachend aan.


    Alexandria Melissande Giglia Lukia Viloki || District 13
    Ik giechel, maar dan weet ik niks meer te zeggen.
    Realiteit staat weer voor de deur, en ik moet weer terugkeren naar de arena, vol dode kinderen, en kinderen die binnekort dood zullen zijn. En ik? Wat zal ik zijn? De glimlach op mijn gezicht verdwijnt.


    Tijd voor koffie.

    Frederick Smith, district 12

    'Vuur, Donker en avond. Wit, warm én koud en Oceaan, zeker oceaan,' zei ik met een flauwe glimlach.
    'Plant of dier, kat of hond, cavia of capibara(grootste knaagdier ter wereld)?' vroeg ik haar grinnikend, een capibara? Mijn zusje zou zeker haar ogen ten hemel slaan en dan grinniken...

    [ bericht aangepast op 10 april 2012 - 14:51 ]


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Luca Naud Myron Clinston. || District 6.

    "Ik ga hout verzamelen voor morgen, dus schrik niet van me, ik ben het meisje in strak en zwart," Zegt Freay met een flauwe glimlach.
    "Lisa, kruip maar in de tent bij Jonah, je bent vast moe. Slaapwel!" Zegt Freya, waarna ze in het bos verdwijnt. Ik leg mijn hoofd in mijn handen, waarna mijn oogleden zwaar worden, maar ik wil niet toegeven en dus knipper ik weer een paar keer met mijn ogen en hef ik mijn hoofd. Ik mag dan wel niemand zijn tegengekomen, maar dat betekend niet dat ik bekaf ben.
    Ik draai mijn hoofd even om, maar kijk al snel weer voor me uit.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Freya Aprilynne, district 11

    Ik verzamel het hout en lag het wat non-chalant, zodat het niet te veel opvalt. Dan ga ik geruisloos naast Luca zitten.
    'Als je wilt kan je even slapen, er is plaats in mijn boom. Ik wil je alvast waarschuwen, als Jonah en Lisa klef beginnen doen, maak dat je wegkomt. Als ik klaar ben met mijn hoofd tegen een boom beuken, ben ik redelijk gezelschap.'


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Luca Naud Myron Clinston. || district 6.

    "Als je wilt kan je even slapen, er is plaats in mijn boom. Ik wil je alvast waarschuwen, als Jonah en Lisa klef beginnen doen, maak dat je wegkomt. Als ik klaar ben met mijn hoofd tegen een boom beuken, ben ik redelijk gezelschap" Ik schrik op van haar stem en merk dat ze geruisloos naast me is komen zitten. "Nee, nee, hoeft niet" Sla ik haar aanbod af. Ik wil niet slapen. Straks gebeurd er wel iets. Ik merk hieraan dat ik ze nog niet volledig vertrouw, maar dat is toch logisch? Tenminste ik vind dat wel logisch. je kan niet zomaar iemand vertrouwen die je net kent en die bij jullie eerste ontmoeting een steen in je kruis werpt. Nee, ik vertrouw mensen niet snel. Ik vertrouw ze niet snel, maar ik zal mensen wel snel gaan helpen als ze in de problemen zitten. Jammer genoeg is dat hier niet echt de beste eigenschap die je kan hebben. Stomme arena. Mensen doden, dat is iets wat ik nooit heb gewild. Ik wil ze helpen door onderzoeken te doen naar verschillende dingen. Helpen dat is wat ik wil, niet doden.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Freya Aprilynne, district 11

    'Voor hen is het makkelijker, zij kunnen 2 personen volledig vertrouwen, elkaar en hun districtpartner, maar wij kunnen niet helemaal gerust zijn bij 2 personen. Geloof me, ik ben eigenlijk meer een persoon om alleen te zijn, ik snap het. Waarschijnlijk klink ik nu als een gestoorde optimist, maar wat anders kunnen we doen dan er het beste van te maken?'
    Ik weet niet helemaal waarom ik praat, misschien voor het vertrouwen, ik zal een keer moeten slapen en ik kan niet van Jonah eisen dat hij dan wakker blijft, dus kan ik maar beter iemand anders leren vertrouwen...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Luca Naud Myron Clinston. || district 6.

    "'Voor hen is het makkelijker, zij kunnen 2 personen volledig vertrouwen, elkaar en hun districtpartner, maar wij kunnen niet helemaal gerust zijn bij 2 personen. Geloof me, ik ben eigenlijk meer een persoon om alleen te zijn, ik snap het. Waarschijnlijk klink ik nu als een gestoorde optimist, maar wat anders kunnen we doen dan er het beste van te maken?" Ratelt ze achter elkaar door. Ik grinnik even en kijk weer voor me uit. "Klopt," Zeg ik zachtjes. Als ik Lisa was zou ik maar niet zo erg op Jonah vertrouwen. Je kan hem misschien wel leuk vinden, maar een van hun gaat toch dood en als het aan mij zou liggen zou het Jonah zijn geweest. Wow, Luca, wat zeg jij nou? Ik schrik een beetje van mezelf. Ik wil dat de arena mij veranderd. Zeker niet. Ik wil mezelf blijven en niet veranderen door zo'n stom spel om andere mensen te vermaken. In ieder geval moet Lisa voorzichtiger zijn en niet zomaar mensen gaan vertrouwen.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Freya Aprilynne, district 11

    'Kijk, ik snap dat je nog kwaad op me bent voor dat stenen-ding, en het spijt me echt, maar hier is geen tijd voor wraak. Je mag iets zeggen, ik heb beloofd om niets te gooien.'
    Ik laat me achterover vallen en stoot mijn hoofd tegen een uitstekende wortel. Ik mompelde een reeks vervloekingen en vreef over de pijnlijke plek. Waarom gingen de klunzen altijd de arena in?


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Luca Naud Myron Clinston. || district 6.

    "Kijk, ik snap dat je nog kwaad op me bent voor dat stenen-ding, en het spijt me echt, maar hier is geen tijd voor wraak. Je mag iets zeggen, ik heb beloofd om niet te gooien" Zegt ze, waarna ze zichzelf achterover laat vallen en een paar vervloekingen mompelt. Nog steeds kijk ik voor me uit en kan een gaap niet forceren. "Ik weet dat je hebt beloofd en ik ben ook niet kwaad" Zeg ik nu iets harder dan net, maar net op het geluidsniveau, waardoor alleen zij het kan horen. Oké, misschien is dat niet echt waar. Ik ben niet kwaad, maar het doet nog steeds zeer en ik weet ook dat er geen tijd voor wraak is. Ht is tijd om te overleven en daar doe ik veel voor. Ik moet ze gewoon gaan vertrouwen anders komt er ook niet echt veel van hier.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Freya Aprilynne, district 11

    'Laat me in dat geval maar eens zien wat ik met je enkel gedaan heb, misschien kan ik iets nuttigs doen en anders kan ik leren of het effectief is. Zoals je al gemerkt hebt weiger ik te doden, vandaar dat je hoofd nog heel is, maar ik ben niet bang voor verwonden. Om nu even terug te gaan naar helpen, ik heb een redelijke plantenkennis, dus geef die voet maar!'
    Aan de andere plek die geraakt werd weigerde ik te prutsen, ik sprak het zelfs niet eens uit.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    [Oke, nu lig ik even plat x'D. ik moet ff naar de Deen. I'll be right back.]


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Cresseyde schreef:
    Frederick Smith, district 12

    'Vuur, Donker en avond. Wit, warm én koud en Oceaan, zeker oceaan,' zei ik met een flauwe glimlach.
    'Plant of dier, kat of hond, cavia of capibara(grootste knaagdier ter wereld)?' vroeg ik haar grinnikend, een capibara? Mijn zusje zou zeker haar ogen ten hemel slaan en dan grinniken...


    Noëmi Crowe || District 12

    Ik proestte het uit. 'Een capibara? Hoe kom je erop! Geen van de twee trouwens. Doe mij maar een hamster.' Ik lachte.
    'Dier. En kat, absoluut kat. Hmm.. realiteit of fantasie? Verleden of toekomst? Dronken of gedrogeerd?'
    Dat laatste moest vreemd klinken. In District 12 was er weinig drank of drugs te vinden. Het wás er wel, maar het was duur en schaars.
    Niet voor arme verschoppelingen bestemd, zoals wij.