• als je alleen al op Google intikt harry Potter kan je vanzelf uitkomen bij harry potter vs allerlij series. Zoals Twillight, Lord Of the Rings, narnia, batman Etc.

    Nou was mijn vraag nu de film the Hobbit bijna uitkomt, wat vinden jullie van de vergelijking harry Potter vs Lord Of the rings. Ik bedoel wie denk je dta beter is. Veel lord of the rings fans schelden de Potter serie voor alles en nog wat uit en vinden dat Potter gewoon gejat is van LOTR, Ik vind dit zelf onzin! Maar hoe denken jullie over de vergelijking tussen deze twee series?

    Ik ben benieuwd!

    Khaleesi schreef:
    (...)
    O, mens. Ga je kamer behangen en plak iedereen uit de topic er voor de zekerheid ook maar achter :'D En dan is 't weer peace, love and icecream. (cat)


    ..trouwens wel lekker makkelijk 100 LOTR fans tegen 1 potterfan

    Potterfan schreef:
    (...)

    ..trouwens wel lekker makkelijk 100 LOTR fans tegen 1 potterfan


    Mens, doe niet zo vreselijk moeilijk... Als je ergens wilt praten over hoe goed Harry Potter is - wat ik volkomen begrijp, ik sta ook op verschillende Harry Potter fora ingeschreven omdat ik anders irritant word hier - ga dan naar een speciale site toe en ga hier niet zitten zeiken als er mensen zijn die LOTR beter vinden. Ik vind geen van beiden beter, want ik hou van allebei, maar ik ga niet extra fangirlen/fanboyen (mocht je een jongen zijn) om zo mijn mening door te drukken. Dit postte ik twee pagina's terug - maar blijkbaar leest niemand wat ik zeg:

    Ik vind het echt héél erg kinderachtig dat jullie hier nog over in discussie gaan, want het is een kwestie van smaak. Ik hou van allebei heel erg, al kan ik me meer verplaatsen in de karakters van Harry Potter. Ik kan me wél weer beter voorstellen hoe Midden-Aarde en de Gouw eruit gezien hebben, maar dat is weer een pluspuntje van LOTR. Sinds wanneer mogen mensen niet meer van meer dingen een die-hard fan zijn?
    Mijn oma leest bijvoorbeeld beide series geregeld en is - wat ik héél bijzonder vind voor een tachtigjarige - wel helemaal into de fandoms, en vergelijkt mij en mijn neefjes en nichtjes wel eens met de karakters omdat ze het zo leuk vindt dat ze dit met ons kan delen. Dus dat de oudere generaties zich niet kunnen vinden in Harry Potter, vind ik slappe hap. Natuurlijk; er zijn zulke ouderen! Zeker zijn die er! Maar ik vind het zó lame om iedereen over één kam te scheren.
    Kunnen jullie niet beter zeggen "ik vind" in plaats van "dit is"? Met dat eerste geef je het aan als een mening, met het laatste als een feit/iets wat vaststaat en ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die zich daaraan ergeren.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Wow, iedereen rustig, jullie blazen het veel te veel op. Zowel HP als LOTR zijn toch geschreven om van te genieten, niet om er ruzie over te maken? Zelf vind ik het echt zinloos om zulke vergelijkingen te maken.

    @Colorblind: Haha, jij hebt een coole oma! (:

    En @Potterfan: Kijk, ik vind dat gedoe van 'een echte fan laat Potter nooit links liggen' en zo een beetje onzin. Niet alleen nu jij het zegt, ik heb dat gewoon altijd gevonden. Misschien ben ik gewoon geen echte fan van Harry Potter, zou best kunnen, maar ìk heb niet het gevoel dat ik op mijn tachtigste nog fan ga zijn. Ja, ik vind die boeken echt geweldig en waarschijnlijk ga ik ze mijn kinderen ook wel aanraden, maar je kunt niet eeuwig bezig blijven met de dingen waar mee je nu bezig bent. En dus vind ik het een beetje kinderachtig om te zeggen dat je geen echte fan bent als je ook fan bent van andere dingen. Ik voel me toch ook niet schuldig omdat ik niet nog steeds elke zondag naar Pokémon kijk?

    [ bericht aangepast op 6 april 2012 - 14:40 ]


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Tempesta schreef:
    Wow, iedereen rustig, jullie blazen het veel te veel op. Zowel HP als LOTR zijn toch geschreven om van te genieten, niet om er ruzie over te maken? Zelf vind ik het echt zinloos om zulke vergelijkingen te maken.

    @Colorblind: Haha, jij hebt een coole oma! (:

    En @Potterfan: Kijk, ik vind dat gedoe van 'een echte fan laat Potter nooit links liggen' en zo een beetje onzin. Niet alleen nu jij het zegt, ik heb dat gewoon altijd gevonden. Misschien ben ik gewoon geen echte fan van Harry Potter, zou best kunnen, maar ìk heb niet het gevoel dat ik op mijn tachtigste nog fan ga zijn. Ja, ik vind die boeken echt geweldig en waarschijnlijk ga ik ze mijn kinderen ook wel aanraden, maar je kunt niet eeuwig bezig blijven met de dingen waar mee je nu bezig bent. En dus vind ik het een beetje kinderachtig om te zeggen dat je geen echte fan bent als je ook fan bent van andere dingen. Ik voel me toch ook niet schuldig omdat ik niet nog steeds elke zondag naar Pokémon kijk?


    Persoonlijk vind ik het niet zo raar dat ik hetd an aan mijn kinderen lees. hharry Potter is tijdloso zoals wel meerdere mensen hebben gezegd. Het is gewoon een belangrijk deel van veel mensen. En misschien heb JIJ daar gelijk aan dat sommigen misschien minder fan zijn. Dat respecteer ik dan, maar dan verwacht ik dat ze ook respect hebben dat Potter wel belangrijk is voor mij. één van de belangrijkste dingen, samen met familie en vrienden, en mijn eigen boeken.

    Potterfan schreef:
    (...)

    Persoonlijk vind ik het niet zo raar dat ik hetd an aan mijn kinderen lees. hharry Potter is tijdloso zoals wel meerdere mensen hebben gezegd. Het is gewoon een belangrijk deel van veel mensen. En misschien heb JIJ daar gelijk aan dat sommigen misschien minder fan zijn. Dat respecteer ik dan, maar dan verwacht ik dat ze ook respect hebben dat Potter wel belangrijk is voor mij. één van de belangrijkste dingen, samen met familie en vrienden, en mijn eigen boeken.

    Ik denk dat mensen best kunnen respecteren dat HP belangrijk voor je is, als jij dan ook de dingen die zij belangrijk vinden kunt respecteren. ;)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Potterfan schreef:
    (...)

    Persoonlijk vind ik het niet zo raar dat ik hetd an aan mijn kinderen lees. hharry Potter is tijdloso zoals wel meerdere mensen hebben gezegd. Het is gewoon een belangrijk deel van veel mensen. En misschien heb JIJ daar gelijk aan dat sommigen misschien minder fan zijn. Dat respecteer ik dan, maar dan verwacht ik dat ze ook respect hebben dat Potter wel belangrijk is voor mij. één van de belangrijkste dingen, samen met familie en vrienden, en mijn eigen boeken.


    Je eigen boeken? Heb je wel eens op je spelling gelet? :'D
    On-topic: Ik vind Harry Potter beter omdat de wereld van LOTR mij niet trekt, mijn persoonlijke smaak en voorkeur gaan uit naar HP. Het zal best wel zo wezen dat LOTR beter is, maar ik zal het nooit weten omdat het verhaal me niet trekt.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Ik vind het versus-en nogal stom. Komt alleen maar ruzie van!


    Define "good".

    Tempesta schreef:
    (...)
    Ik denk dat mensen best kunnen respecteren dat HP belangrijk voor je is, als jij dan ook de dingen die zij belangrijk vinden kunt respecteren. ;)


    dat als altijd maar weer af te wachten xD

    Ik ga hier me verder niet mee bemoeien, maar ik wil alleen maar zeggen dat iedereeen zijn mening hier mag geven, en dat deze ruzies niks oplossen. Zelf heb ik trouwens geen idee waar lord of the rings over gaat, maar is dat niet gewoon appels en peren vergelijken?


    "I solemnly swear that i am up to no good."