• als je alleen al op Google intikt harry Potter kan je vanzelf uitkomen bij harry potter vs allerlij series. Zoals Twillight, Lord Of the Rings, narnia, batman Etc.

    Nou was mijn vraag nu de film the Hobbit bijna uitkomt, wat vinden jullie van de vergelijking harry Potter vs Lord Of the rings. Ik bedoel wie denk je dta beter is. Veel lord of the rings fans schelden de Potter serie voor alles en nog wat uit en vinden dat Potter gewoon gejat is van LOTR, Ik vind dit zelf onzin! Maar hoe denken jullie over de vergelijking tussen deze twee series?

    Ik ben benieuwd!

    Potterfan schreef:
    (...)

    Oh nee hoor.. ik ben veel wijzer geworden, dat veel mensen helemaal neit trouw zijn aan Potter zoals jij..

    wat een zootje hier!

    Niemand haat de boeken meer als ik. >.< Nooit fan geweest van die hele prutserie en films. Jij deed hetzelfde als Brontë, je moet dus niet zo uit de hoek komen.

    [ bericht aangepast op 4 april 2012 - 18:17 ]


    comfort in c h a o s

    Idyllic schreef:
    (...)

    Jawel. Je presentéért ze als feiten. En dat is ook een drogargumentatie.

    Dan was dat in ieder geval niet mijn bedoeling. Ik hem mijn mening gewoon nader uitgelegd.


    Ex astris, sciencia

    Zou jij niet weggaan, naar een écht Harry Potter forum? (cat)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Hoezo wil je de fundering van ALLE fantasie gaan vergelijken met iets als HP, dat in perspectief maar iets kleins is? Heb jij de boeken van LOTR gelezen? Zo te merken namelijk niet. Tolkien is dé founding father van de fantasieboeken. Zonder Tolkien zou HP hoogstwaarschijnlijk niet eens bestaan. In elke serie zitten elementen die ook in de boeken van Tolkien zitten, simpelweg omdat hij degene is die die elementen bedacht heeft. Nee, HP is niet beter, maar dat betekent niet dat het geen goede serie is. Er is gewoon geen enkele serie die in de buurt van LOTR komt, zowel in schrijfstijl, als wereld, als verhaallijn. Ik vind HP geweldig, daar niet van hoor en uiteindelijk is het een kwestie van smaak. Maar die reeksen kun je gewoon onmogelijk met elkaar vergelijken.

    Jij zit hier te roepen dat je HP en LOTR niet beiden goed kan vinden, dat LOTR niks is én je respecteert de mening van NIEMAND die zegt dat LOTR simpelweg beter is. En dan zeggen dat de LOTR fans de HP fans zogenaamd belachelijk maken? Bijna iedereen die hier hun mening heeft gegeven, is zowel fan van LOTR als HP of weet in ieder geval de duidelijke grens tussen niet te vergelijken boekenreeksen.

    [ bericht aangepast op 4 april 2012 - 18:21 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik zal de LotR-boeken niet lezen totdat ik mijn eigen boek heb geschreven. Dan kan niemand beweren dat ik dat heb gekopieerd uit de boeken van Tolkien. (cat)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik vind het echt héél erg kinderachtig dat jullie hier nog over in discussie gaan, want het is een kwestie van smaak. Ik hou van allebei heel erg, al kan ik me meer verplaatsen in de karakters van Harry Potter. Ik kan me wél weer beter voorstellen hoe Midden-Aarde en de Gouw eruit gezien hebben, maar dat is weer een pluspuntje van LOTR. Sinds wanneer mogen mensen niet meer van meer dingen een die-hard fan zijn?
    Mijn oma leest bijvoorbeeld beide series geregeld en is - wat ik héél bijzonder vind voor een tachtigjarige - wel helemaal into de fandoms, en vergelijkt mij en mijn neefjes en nichtjes wel eens met de karakters omdat ze het zo leuk vindt dat ze dit met ons kan delen. Dus dat de oudere generaties zich niet kunnen vinden in Harry Potter, vind ik slappe hap. Natuurlijk; er zijn zulke ouderen! Zeker zijn die er! Maar ik vind het zó lame om iedereen over één kam te scheren.
    Kunnen jullie niet beter zeggen "ik vind" in plaats van "dit is"? Met dat eerste geef je het aan als een mening, met het laatste als een feit/iets wat vaststaat en ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die zich daaraan ergeren.

    Ik snap het nut van dit topic niet helemaal. Alsof Q-ers moeten bewijzen dat ze die-hards zijn van één bepaald ding. I love it both and I have crushes on both Legolas and George Weasley. And y'know what? IDGAF.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Austen schreef:
    (...)
    Niemand haat de boeken meer als ik. >.< Nooit fan geweest van die hele prutserie en films. Jij deed hetzelfde als Brontë, je moet dus niet zo uit de hoek komen.


    waarom in hemelsnaam kijk je dan bij alle HP topics!!

    FAIL!!

    Potterfan schreef:
    (...)

    waarom in hemelsnaam kijk je dan bij alle HP topics!!

    FAIL!!

    Omdat het bij de Actieve Topics staat, idioot.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Potterfan schreef:
    (...)

    waarom in hemelsnaam kijk je dan bij alle HP topics!!

    FAIL!!

    Dat is geen fail? Ze mag toch zelf kiezen in welke topics ze kijkt en haar mening geven? En wie zegt dat ze in alle HP topics kijkt? En trouwens, het staat bij actieve topics?

    [ bericht aangepast op 4 april 2012 - 18:22 ]


    Ex astris, sciencia

    Potterfan schreef:
    (...)

    waarom in hemelsnaam kijk je dan bij alle HP topics!!

    FAIL!!

    Actieve. Topics. --'
    Je zei dat je naar een 'echt' Harry Potter forum ging, wat doe je hier dan nog?

    [ bericht aangepast op 4 april 2012 - 18:25 ]


    comfort in c h a o s

    Yoda schreef:
    Hoezo wil je de fundering van ALLE fantasie gaan vergelijken met iets als HP, dat in perspectief maar iets kleins is? Heb jij de boeken van LOTR gelezen? Zo te merken namelijk niet. Tolkien is dé founding father van de fantasieboeken. Zonder Tolkien zou HP hoogstwaarschijnlijk niet eens bestaan. In elke serie zitten elementen die ook in de boeken van Tolkien zitten, simpelweg omdat hij degene is die die elementen bedacht heeft. Nee, HP is niet beter, maar dat betekent niet dat het geen goede serie is. Er is gewoon geen enkele serie die in de buurt van LOTR komt, zowel in schrijfstijl, als wereld, als verhaallijn. Ik vind HP geweldig, daar niet van hoor en uiteindelijk is het een kwestie van smaak. Maar die reeksen kun je gewoon onmogelijk met elkaar vergelijken.

    Jij zit hier te roepen dat je HP en LOTR niet beiden goed kan vinden, dat LOTR niks is én je respecteert de mening van NIEMAND die zegt dat LOTR simpelweg beter is. En dan zeggen dat de LOTR fans de HP fans zogenaamd belachelijk maken? Bijna iedereen die hier hun mening heeft gegeven, is zowel fan van LOTR als HP of weet in ieder geval de duidelijke grens tussen niet te vergelijken boekenreeksen.


    Nou je beschikt oook niet echt over loyaliteid net zoals de meeste LOTR fans die hier op gereageerd hebben maar die zich Potterfans noemen. Jij zegt dit alsof het een feit is dat LOTR beter is. en dat Potter er niet zou zijn zonder LOTR. De domste reactie die ik hier heb gezien!Nou volgens mij is het zo dat de serie die je bovenaan je lijstje heb staan, dat dat je favo franchise of film is. bij de meesten hier is het duidelijkd at LOTR bovenaan staat, wat ik niet begrijp maar, ik respecteer de mening van jullie, zolang jullie de echte potterheads niet beledigen..

    Barnabas schreef:
    (...)
    Omdat het bij de Actieve Topics staat, idioot.



    NOU KUN JE DAT LATEN!!!

    Austen schreef:
    (...)
    Actieve. Topics. --'
    Je zei dat je naar een 'echt' Harry Potter forum ging, wat doe je hier dan nog?


    Ik heb nog nooit iemand gehaat, maar jij komt wel dichtbij!

    Potterfan schreef:
    (...)

    Nou je beschikt oook niet echt over loyaliteid net zoals de meeste LOTR fans die hier op gereageerd hebben maar die zich Potterfans noemen. Jij zegt dit alsof het een feit is dat LOTR beter is. en dat Potter er niet zou zijn zonder LOTR. De domste reactie die ik hier heb gezien!Nou volgens mij is het zo dat de serie die je bovenaan je lijstje heb staan, dat dat je favo franchise of film is. bij de meesten hier is het duidelijkd at LOTR bovenaan staat, wat ik niet begrijp maar, ik respecteer de mening van jullie, zolang jullie de echte potterheads niet beledigen..


    Ik zou het zeer waarderen als je het nog eens naleest en dan een zinnige reactie geeft. Anders moet je inderdaad maar naar je Harry Potter forum gaan. Al kan ik me niet voorstellen dat elke Potter-obsessed zó dom is dat ze niet snapt dat Tolkien de grondlegger van het fantasy-genre is.


    Your make-up is terrible

    Potterfan schreef:
    (...)

    Nou je beschikt oook niet echt over loyaliteid net zoals de meeste LOTR fans die hier op gereageerd hebben maar die zich Potterfans noemen. Jij zegt dit alsof het een feit is dat LOTR beter is. en dat Potter er niet zou zijn zonder LOTR. De domste reactie die ik hier heb gezien!Nou volgens mij is het zo dat de serie die je bovenaan je lijstje heb staan, dat dat je favo franchise of film is. bij de meesten hier is het duidelijkd at LOTR bovenaan staat, wat ik niet begrijp maar, ik respecteer de mening van jullie, zolang jullie de echte potterheads niet beledigen..


    Van Wikipedia, the free encyclopedia
    Scroll op de link maar naar The Lord of the Rings. Ik heb het ook even voor je gekopieerd + geplakt.

    The Lord of the Rings
    Fans of author J. R. R. Tolkien have drawn attention to the similarities between his novel The Lord of the Rings and the Harry Potter series; specifically Tolkien's Wormtongue and Rowling's Wormtail, Tolkien's Shelob and Rowling's Aragog, Tolkien's Nazgûl and Rowling's Dementors, Old Man Willow and the Whomping Willow and the similarities between both authors' antagonists, Tolkien's Dark Lord Sauron and Rowling's Lord Voldemort (both of whom are sometimes within their respective continuities unnamed due to intense fear surrounding their names; both often referred to as 'The Dark Lord'; and both of whom are, during the time when the main action takes place, seeking to recover their lost power after having been considered dead or at least no longer a threat). Several reviews of Harry Potter and the Deathly Hallows noted that the locket used as a horcrux by Voldemort bore comparison to Tolkien's One Ring, as it negatively affects the personality of the wearer. Rowling maintains that she hadn't read The Hobbit until after she completed the first Harry Potter novel (though she had read The Lord of the Rings as a teenager) and that any similarities between her books and Tolkien's are "Fairly superficial. Tolkien created a whole new mythology, which I would never claim to have done. On the other hand, I think I have better jokes." Tolkienian scholar Tom Shippey has maintained that "no modern writer of epic fantasy has managed to escape the mark of Tolkien, no matter how hard many of them have tried".


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli