• als je alleen al op Google intikt harry Potter kan je vanzelf uitkomen bij harry potter vs allerlij series. Zoals Twillight, Lord Of the Rings, narnia, batman Etc.

    Nou was mijn vraag nu de film the Hobbit bijna uitkomt, wat vinden jullie van de vergelijking harry Potter vs Lord Of the rings. Ik bedoel wie denk je dta beter is. Veel lord of the rings fans schelden de Potter serie voor alles en nog wat uit en vinden dat Potter gewoon gejat is van LOTR, Ik vind dit zelf onzin! Maar hoe denken jullie over de vergelijking tussen deze twee series?

    Ik ben benieuwd!

    Potterfan schreef:
    (...)

    Nou, dit heeft geen zin, ik stop met quizlet..ik ga deze discussie wel op een echt HARRY POTTER FORUM voeren.

    Ik meld me vandaag nog af voor deze website..

    ik heb tenminste mijn mening gegeven..

    tabbé!!


    I like.


    Your make-up is terrible

    Cesare schreef:
    Lord of the Rings is zo'n 55 jaar oud, dus je moet ook kijken of men over 60 HP nog vergelijkt met de goede boeken van dan.

    Lord of the Rings is verder uitgewerkt, Midden-Aarde is groter, maar vooral gedetailleerde dan de tovernaars wereld, is ook niet vreemd, je eigen wereld kun je veel beter beschrijven dan een die je in de echte wereld plakt. Maar toch heeft Rowling dit niet:
    Sindarijnse lessen Tolkien heeft talen, sprookjes, geschiedenis en nog veel meer bedacht en uitgewerkt. Rowling ook, maar niet zoveel als dat Tolkien dat heeft gedaan.

    Qua hoeveelheid boeken... Lord of the Rings is zes delen, dan heb je nog de Hobbit, de Silmarilion en dan heeft hij ook nog behoorlijk wat verhalen niet kunnen afschrijven (gaat moeilijk als je dienst hebt).

    Ik vind Harry Potter en Lord of the Rings allebei geweldig en leuk, maar LotR is voor mij wel de betere. Tenslotte heeft Tolkien veel meer invloed gehad in de fantasy dan Harry Potter.

    Wat films betreft... hoeveel oscars had the Return of the King ook al weer? D:


    Ik hou van jou!(heart2)


    Your make-up is terrible

    Colorblind schreef:
    Ik wil helemaal niets vergelijken. Ik hou van Harry Potter en daarmee is alles gezegd. Ik ga het niet ergens mee vergelijken, dat is lame.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Potterfan schreef:
    (...)

    Nou, dit heeft geen zin, ik stop met quizlet..ik ga deze discussie wel op een echt HARRY POTTER FORUM voeren.

    Ik meld me vandaag nog af voor deze website..

    ik heb tenminste mijn mening gegeven..

    tabbé!!


    O ja, want op een HP forum zul je vast veel mensen vinden die lotr leuker vinden.


    i put the fun in funeral

    Please people (en dan met name de topicmaakster): iedereen heeft een eigen smaak. Nee het klopt niet dat wat die mensen zeggen dat HP is gejat van LOTR, maar respecteer dan wel gewoon iedereens mening en kom niet aanzetten met onzinfeitjes die niet waar zijn, maar met harde feiten die je makkelijk na kunt zoeken. (cat)


    Deep inside, I've never felt alive

    Potterfan schreef:
    (...)

    Nou, dit heeft geen zin, ik stop met quizlet..ik ga deze discussie wel op een echt HARRY POTTER FORUM voeren.

    Ik meld me vandaag nog af voor deze website..

    ik heb tenminste mijn mening gegeven..

    tabbé!!


    lol, fail

    Als je een mening hebt moet je die verdedigen, en niet vluchten zodra mensen het er niet mee eens zijn (cat)


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli


    2 films/boeken vergelijken die totaal verschillend zijn en uit een andere tijd komen is niet handig(cat)/
    LOTR heb ik ooit proberen te lezen met de makkelijke versie en dat was nog moeilijk :W. Aan de eerste 40 blz. kon ik zien dat het heel gedetailleerd en het is al oud. HP is nieuwer en veel makkelijker te lezen om dat het een echte kinderboek is en een stuk jonger. . Nope, die 2 dingen zijn niet te vergelijken


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Potterfan schreef:
    (...)

    Nou, dit heeft geen zin, ik stop met quizlet..ik ga deze discussie wel op een echt HARRY POTTER FORUM voeren.

    Ik meld me vandaag nog af voor deze website..

    ik heb tenminste mijn mening gegeven..

    tabbé!!

    Fail.
    Bye bye, ik zal je niet missen.


    comfort in c h a o s

    Austen schreef:
    (...)
    Fail.
    Bye bye, ik zal je niet missen.


    Oh nee hoor.. ik ben veel wijzer geworden, dat veel mensen helemaal neit trouw zijn aan Potter zoals jij..

    wat een zootje hier!

    Potterfan schreef:
    (...)

    Oh nee hoor.. ik ben veel wijzer geworden, dat veel mensen helemaal neit trouw zijn aan Potter zoals jij..

    wat een zootje hier!


    Het zijn gewoon mensen met een andere mening. Ik vind dat je het niet eens kunt vergelijken... Met Harry Potter ben ik opgegroeid, mijn ouders lazen de boeken voor toen ik heel klein was... LOTR ben ik later pas gaan waarderen.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Bronte schreef:
    (...)
    Lotr heeft zes boeken en is veel beter uitgewerkt dan Harry Potter. In de drie delen zie je verschillende verhaallijnen waar je je achteraf geen vragen meer bij stelt. Bij Harry potter heb je een verhaallijn, die nog vele vraagtekens achterlaat.
    Harry Potter is maar voor een bepaald plubliek geschreven, lotr spreekt zelfs grootouders aan, wat je bij Harry Potter niet kunt zeggen. En er zijn vele 'Potterheads' die Harry Potter links hebben laten liggen en verder zijn gaan.
    En over schrijfstijl, In Harry Potter kan je stoppen met lezen en wat mij betreft een antal jarenw eg laten liggen. Bij LOTR ga je, ook al heb je jezelf beloofd om na die pagina te stoppen met lezen, verder lezen. Iedereen die ik ken die de boeken heeft gelezen had dat, bij Harry Potter had niemand dat.
    En de wereld bij LOTR is de wereld af, de verschillende talen zijn afgewerkt en als je de boeken leest kan je je zo voorstellen dat je, wanneer je ogen sluit, je in midden-Aarde bevind. OOk dta heb je bij Harry Potter niet.

    En ik heb alle zeven de boeken gelezen.



    Weetje, ik vind dit echt drogredenen. Je presenteert alles als feiten, terwijl boeken een kwestie van smaak zijn. Dat kun je niet vergelijken, je kunt het niet als een feit presenteren. Dus dit topic heeft echt geen nut.

    [ bericht aangepast op 4 april 2012 - 18:09 ]

    Colorblind schreef:
    (...)

    Het zijn gewoon mensen met een andere mening. Ik vind dat je het niet eens kunt vergelijken... Met Harry Potter ben ik opgegroeid, mijn ouders lazen de boeken voor toen ik heel klein was... LOTR ben ik later pas gaan waarderen.


    Ja ik ook, ik was 4 destijds..en zal altijd fan blijven van Potter!!

    Maar goed bedankt iig, voor JOU steun..:-)

    Idyllic schreef:
    (...)


    Weetje, ik vind dit echt drogredenen. Je presenteert alles als feiten, terwijl boeken een kwestie van smaak zijn. Dat kun je niet vergelijken, je kunt het niet als een feit presenteren. Dus dit topic heeft echt geen nut.

    Ik heb mij mening uitgelegd. Ik heb geen feiten genoemd.


    Ex astris, sciencia

    Bronte schreef:
    (...)
    Ik heb mij mening uitgelegd. Ik heb geen feiten genoemd.


    Jawel. Je presentéért ze als feiten. En dat is ook een drogargumentatie.

    Idyllic schreef:
    (...)


    Weetje, ik vind dit echt drogredenen. Je presenteert alles als feiten, terwijl boeken een kwestie van smaak zijn. Dat kun je niet vergelijken, je kunt het niet als een feit presenteren. Dus dit topic heeft echt geen nut.


    je hebt helemaal gelijk!! het slaat nergens op wat ze zeggen! Dit is ook een eindeloze discussie ik kap er ook mee. bedankt iig voro JOU steun!! :-)