als je alleen al op Google intikt harry Potter kan je vanzelf uitkomen bij harry potter vs allerlij series. Zoals Twillight, Lord Of the Rings, narnia, batman Etc.
Nou was mijn vraag nu de film the Hobbit bijna uitkomt, wat vinden jullie van de vergelijking harry Potter vs Lord Of the rings. Ik bedoel wie denk je dta beter is. Veel lord of the rings fans schelden de Potter serie voor alles en nog wat uit en vinden dat Potter gewoon gejat is van LOTR, Ik vind dit zelf onzin! Maar hoe denken jullie over de vergelijking tussen deze twee series?
Ik ben benieuwd!
- Home
- Forum
- Lectuur en literatuur
- Harry Potter versus-en
Harry Potter versus-en - Lectuur en literatuur
-
4 april 2012 - 16:394 april 2012 - 18:37
Potterfan schreef:
(...)
Ik heb nog nooit iemand gehaat, maar jij komt wel dichtbij!
Wat fijn voor je. Kan je ook zinnige antwoorden geven? Dan doel ik op eerdere reacties van je, btw.:W[ bericht aangepast op 4 april 2012 - 18:39 ]
comfort in c h a o s
4 april 2012 - 18:37Assassin schreef:
(...)
Ik zou het zeer waarderen als je het nog eens naleest en dan een zinnige reactie geeft. Anders moet je inderdaad maar naar je Harry Potter forum gaan. Al kan ik me niet voorstellen dat elke Potter-obsessed zó dom is dat ze niet snapt dat Tolkien de grondlegger van het fantasy-genre is.
Jou naam zegt al genoeg..volgens mij..ik zal je niet tegenspreken ..dat het bij je karakter past oh en ik kom gewoon op voor een serie dat een heel belangrijk deel van mi9jn leven is geworden sinds mijn vierde. Grondlegger, whahaha sodemieter toch op! voor LOTR waren er al genoeg fantasyverhalen...dus ga niet zeggend at hij dat genre bedacht heeft4 april 2012 - 18:39Austen schreef:
(...)
Wat fijn voor je. Kan je ook zinnige antwoorden geven? :W
dat heeft geen zin bij mensen die anderen niet kunne respecteren, ik probeer iemands mening te respecteren maar als diegene mij dan niet respecteerd, kan ik niet anders diegene ook niet te respecteren..LOTR is veel te oud..hebben jullie wel aan gedacht dat HARRY POTTER THE HIGHEST GROSSING FILMFRANCHISE EVER is?4 april 2012 - 18:41Potterfan schreef:
(...)
dat heeft geen zin bij mensen die anderen niet kunne respecteren, ik probeer iemands mening te respecteren maar als diegene mij dan niet respecteerd, kan ik niet anders diegene ook niet te respecteren..LOTR is veel te oud..hebben jullie wel aan gedacht dat HARRY POTTER THE HIGHEST GROSSING FILMFRANCHISE EVER is?
Ik heb respect voor anderen, alleen niet als ze wartaal uitslagen. Harry Potter kan me geen zak schelen. Lord Of The Rings is een oud boek, maar niet te oud. De taal is anders, dat is het enige verschil. [: Ik kan snappen dat dat het moeilijk maakt voor anderen en het boek daarom minder bemind is, maar dat wijst niet op het feit dat het een slecht boek is. Heb jij de boeken eigenlijk wel gelezen? Even uit pure interesse.
[ bericht aangepast op 4 april 2012 - 18:43 ]
comfort in c h a o s
4 april 2012 - 18:42Potterfan schreef:
(...)
Jou naam zegt al genoeg..volgens mij..ik zal je niet tegenspreken ..dat het bij je karakter past oh en ik kom gewoon op voor een serie dat een heel belangrijk deel van mi9jn leven is geworden sinds mijn vierde. Grondlegger, whahaha sodemieter toch op! voor LOTR waren er al genoeg fantasyverhalen...dus ga niet zeggend at hij dat genre bedacht heeft
Goed, met jou valt dus niet te praten. Dat heb je wel vaker met mensen met zo'n IQ. -loopt topic uit-Your make-up is terrible
(...)
dat heeft geen zin bij mensen die anderen niet kunne respecteren, ik probeer iemands mening te respecteren maar als diegene mij dan niet respecteerd, kan ik niet anders diegene ook niet te respecteren..LOTR is veel te oud..hebben jullie wel aan gedacht dat HARRY POTTER THE HIGHEST GROSSING FILMFRANCHISE EVER is?
Ja want dat heb je op zo ongeveer op iedere pagina in dit topic gezegd.i put the fun in funeral
(...)
Jou naam zegt al genoeg..volgens mij..ik zal je niet tegenspreken ..dat het bij je karakter past oh en ik kom gewoon op voor een serie dat een heel belangrijk deel van mi9jn leven is geworden sinds mijn vierde. Grondlegger, whahaha sodemieter toch op! voor LOTR waren er al genoeg fantasyverhalen...dus ga niet zeggend at hij dat genre bedacht heeft
Noem een groot fantasy schrijver voor Tolkien. Ik kan me er maar een herinneren, namelijk de gebroeders Grimm.
Potterfan schreef:
(...)
Absoluut of relatief? I think it's obvious."Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli
(...)
Twilight verkoopt toch ook goed, hoeft toch niet te betekenen dat het de beste serie ever is :')SLOAN.
4 april 2012 - 18:44Nou Lord of the rings fans...er komt niet veel zinnigs mee ruit..deze discussie kan eeuwen doorgaan..dit heeft dus zoals ik al eerder zie, geen zin. Ik zal het laatste woord hebben. klaar. aangezien iedereen dit topic verlaat.
4 april 2012 - 18:474 april 2012 - 19:11Wacht, je wilde eigenlijk alleen maar horen dat HP het geweldigst is van allemaal? Zeg dat dan meteen... :W
Deep inside, I've never felt alive
4 april 2012 - 19:33Dat vergelijken is stom, maar zo zijn sommige fans nu eenmaal! Get over it!
Define "good".
4 april 2012 - 19:47JK heeft zelf toegegeven dat ze zich heeft laten inspireren door andere boeken. Waaronder Tolkiens boeken. Maar zoals ze zelf al zei: beter goed gejat dan slecht bedacht. Is trouwens ook niets mis mee. En ze heeft het tenminste wel aangepast naar haar eigen verhaal.
Maar wat verder ontopic: vind van bijde de boeken ontzettend leuk en lees ze dan ook veel te vaak. Hetzelfde geld voor de films en zelfs de spelletjes. Maar als ik echt moet kiezen vind ik LOTR leuker dan HP. LOTR is gewoon iets meer uitgewerkt, wat volwassener en de hele gedachte die eracher zit spreekt mij gewoon meer aan.[ bericht aangepast op 4 april 2012 - 21:40 ]
5 april 2012 - 13:52hellgirl1417 schreef:
JK heeft zelf toegegeven dat ze zich heeft laten inspireren door andere boeken. Waaronder Tolkiens boeken. Maar zoals ze zelf al zei: beter goed gejat dan slecht bedacht. Is trouwens ook niets mis mee. En ze heeft het tenminste wel aangepast naar haar eigen verhaal.
Maar wat verder ontopic: vind van bijde de boeken ontzettend leuk en lees ze dan ook veel te vaak. Hetzelfde geld voor de films en zelfs de spelletjes. Maar als ik echt moet kiezen vind ik LOTR leuker dan HP. LOTR is gewoon iets meer uitgewerkt, wat volwassener en de hele gedachte die eracher zit spreekt mij gewoon meer aan.
inspireren is iets anders dan jatten, is het niet? LOTR is nietd e koning of godfather van het fantsygenre..dat is totaal onzin. vind ik. Jullie mening is niets meer als dat van mij. misschien kennen jullie deze zin nog wat trouwens erg goed past bij deze situatie.
" it is not our abilities that show who we truly are, it is our choices"5 april 2012 - 13:57Potterfan schreef:
(...)
inspireren is iets anders dan jatten, is het niet? LOTR is nietd e koning of godfather van het fantsygenre..dat is totaal onzin. vind ik. Jullie mening is niets meer als dat van mij. misschien kennen jullie deze zin nog wat trouwens erg goed past bij deze situatie.
" it is not our abilities that show who we truly are, it is our choices"
O, mens. Ga je kamer behangen en plak iedereen uit de topic er voor de zekerheid ook maar achter :'D En dan is 't weer peace, love and icecream.[ bericht aangepast op 5 april 2012 - 14:00 ]
"I shut my eyes in order to see.'