• BINNENLAND Prins Johan Friso is vanmiddag in Oostenrijk bedolven onder een lawine. Hij kon daar na ongeveer twintig minuten weggehaald worden en is opgenomen in het academisch ziekenhuis van Innsbrück. Friso is in levensgevaar.
    Het ongeluk gebeurde rond 12.15. Friso was in gezelschap van drie anderen off-piste aan het skiën, ondanks een lawinegevaar van 4 op de schaal van 5. Zijn vrouw, Mabel Wisse Smit, en zijn twee dochters waren er niet bij. De drie die bij hem waren werden niet bedolven.

    Friso is nadat hij met een detector werd opgespoord naar het academisch ziekenhuis van Innsbrück gebracht. Daar ligt hij momenteel. Volgens de laatste berichten is zijn toestand ‘stabiel, maar niet buiten levensgevaar’. Onbevestigde berichten van Oostenrijkse media spreken van meervoudig trauma en een schedelbasisfractuur.

    Om 17:00 is er een persconferentie vanuit Lech.

    Volg hier ons liveblog waarin we de berichten die over de toestand van Friso binnenkomen van minuut tot minuut bijhouden.

    Bron: NRC.nl


    Oostenrijkse media meldden iets voor 17.00 uur op basis van onbevestigde bronnen dat Friso hersendood is als gevolg van zuurstoftekort.

    (Niet officieel bevestigd)


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 17:42 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Het is misschien wel zijn eigen schuld, maar niet die van zijn familie.

    Ik vind het vooral ook heel erg voor Mabel, Beatrix, zijn kinderen en al die broers. Ik hoop dat hij er bovenop komt! Iedereen maakt fouten en hij heeft er nu van geleerd. :')


    Tell me about it, stud.

    Ja het doet me niks eigenlijk. Eigen schuld :')


    -

    Het is wel erg, maar tja. Hij heeft 't zelf gedaan. Hij wist vast wel dat dat alarm was uitgeroepen. Natuurlijk is het erg, maar het had voorkomen kunnen worden.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Het boeit mij totaal niet, het is zijn eigen schuld. Er was voor gewaarschuwd. Omdat hij nou toevallig een bekend iemand is komt hij in het nieuws, maar als jij het was geweest en je zou op sterven liggen zou er helemaal niks mee gebeuren.
    Het is gewoon zijn eigen schuld.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Pffft, wat een harteloze mensen hier. Als het je niet interesseert, reageer dan niet! Er zijn namelijk al genoeg 'I don't care' reacties.
    Ik kan daar echt niet over! Wacht maar, als jullie familielid daar ligt, zullen jullie wel anders piepen.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Als het mij zou overkomen zou ik toch ook niet de hele tijd in het nieuws zijn
    Sorry maar ik vind het nogal overdreven allemaal, en als je hersendood bent dan ben je dood, want zonder je hersens kan je niet leven
    Carnaval wordt 'sober'gevierd hierdoor
    Het kan ook komen dat dit 1 van de redenen is waardoor ik ruzie heb dat ik er schijt aan heb en misschien lullig reageer


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik heb geen medelijden met hem. Hij skiede ten eerste buiten te piste en ten tweede had hij niet eens een goede gids bij zich .. Dus ja, boontje komt om zijn loontje. Het is klote voor zijn vrouw en kinderen.


    To infinity and beyond •

    Ik vind het heel sneu voor hem en zijn familie, ook al is het een beetje zijn eigen schuld. Wel vind ik dat er iets te veel drukte over gemaakt wordt.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Jabberjay schreef:
    Pffft, wat een harteloze mensen hier. Als het je niet interesseert, reageer dan niet! Er zijn namelijk al genoeg 'I don't care' reacties.
    Ik kan daar echt niet over! Wacht maar, als jullie familielid daar ligt, zullen jullie wel anders piepen.


    Indeed. Dan zou ik feest vieren


    quidquid excusatio prandium pro

    Het is zijn eigen schuld, maar toch vind ik het heel erg. Voor hem en voor zijn familie. Dat wens je niemand toe.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Jabberjay schreef:
    Pffft, wat een harteloze mensen hier. Als het je niet interesseert, reageer dan niet! Er zijn namelijk al genoeg 'I don't care' reacties.
    Ik kan daar echt niet over! Wacht maar, als jullie familielid daar ligt, zullen jullie wel anders piepen.


    Ja, dit is waar. Maar het gaat mij er alleen maar om, omdat hij nou bekend is komt hij in het nieuws. Als het een familielid van mij of iemand anders zou zijn, die niet. Daarom erger ik me er zo aan.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Eigen schuld
    dom om naar buiten te gaan

    Ik snap alleen niet WAAAAAAAROM een uur lang over dat zooi wordt gepraat
    kijk van de koningin snap ik nog wel<
    na 2 minuten is het al duidelijk bla bla blaaaa


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Gruay schreef:
    (...)

    Ja, dit is waar. Maar het gaat mij er alleen maar om, omdat hij nou bekend is komt hij in het nieuws. Als het een familielid van mij of iemand anders zou zijn, die niet. Daarom erger ik me er zo aan.


    Logisch
    dan zouden ze alleen zeggen± een Nederlander is gestorven, op naar het ander nieuws


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Jabberjay schreef:
    Pffft, wat een harteloze mensen hier. Als het je niet interesseert, reageer dan niet! Er zijn namelijk al genoeg 'I don't care' reacties.
    Ik kan daar echt niet over! Wacht maar, als jullie familielid daar ligt, zullen jullie wel anders piepen.


    Het is een vrij land om te reageren op wat je wilt en hoe je het wilt


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Ik vind het erg voor zijn familie en vrienden, en verdere mensen die hem bewonderen. Maar persoonlijk laat het me best wel koud.

    Ik bedoel in zo'n omstandigheden de piste af te gaan is gewoon niet slim!
    Hoop dat het goed met hem komt (;

    [ bericht aangepast op 19 feb 2012 - 10:48 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss