• BINNENLAND Prins Johan Friso is vanmiddag in Oostenrijk bedolven onder een lawine. Hij kon daar na ongeveer twintig minuten weggehaald worden en is opgenomen in het academisch ziekenhuis van Innsbrück. Friso is in levensgevaar.
    Het ongeluk gebeurde rond 12.15. Friso was in gezelschap van drie anderen off-piste aan het skiën, ondanks een lawinegevaar van 4 op de schaal van 5. Zijn vrouw, Mabel Wisse Smit, en zijn twee dochters waren er niet bij. De drie die bij hem waren werden niet bedolven.

    Friso is nadat hij met een detector werd opgespoord naar het academisch ziekenhuis van Innsbrück gebracht. Daar ligt hij momenteel. Volgens de laatste berichten is zijn toestand ‘stabiel, maar niet buiten levensgevaar’. Onbevestigde berichten van Oostenrijkse media spreken van meervoudig trauma en een schedelbasisfractuur.

    Om 17:00 is er een persconferentie vanuit Lech.

    Volg hier ons liveblog waarin we de berichten die over de toestand van Friso binnenkomen van minuut tot minuut bijhouden.

    Bron: NRC.nl


    Oostenrijkse media meldden iets voor 17.00 uur op basis van onbevestigde bronnen dat Friso hersendood is als gevolg van zuurstoftekort.

    (Niet officieel bevestigd)


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 17:42 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    WhiteQueen schreef:
    (...)
    Net zoals je je mening niet kan geven zonder gezeik van mensen die het er niet mee eens zijn.
    Ja je doet het ook, al het andere nieuws deel je toch niet mee. Dus je doet even hard mee.


    Moet Nynke iedere keer een topic openen als er iemand dood is? Goh, en jullie zeiken al over de RPG's, nou, dit wordt dan nog erger.
    Alan Rickman is vandaag jarig. Who cares? Je deelt je verjaardag met ongeveer 6 miljoen mensen over de hele wereld, waar is hun topic?

    [ bericht aangepast op 21 feb 2012 - 18:37 ]


    everything, in time

    Guys, kom op. Leer er mee leven dat ons land een koninkrijk is. Ja, we hebben een koningshuis; misschien daarom dat er iets meer aandacht aan besteedt wordt. En nu is het Absolem die net zo hard mee doet? Come on guys, get real. Het is logisch dat bijvoorbeeld mijn vader niet zo uitgebreid in het nieuws zou komen. Misschien omdat hij niet door heel Nederland bekend is?


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Wandering schreef:
    Guys, kom op. Leer er mee leven dat ons land een koninkrijk is. Ja, we hebben een koningshuis; misschien daarom dat er iets meer aandacht aan besteedt wordt. En nu is het Absolem die net zo hard mee doet? Come on guys, get real. Het is logisch dat bijvoorbeeld mijn vader niet zo uitgebreid in het nieuws zou komen. Misschien omdat hij niet door heel Nederland bekend is?

    Wat doe ik? Pardon? o_o


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wandering schreef:
    Guys, kom op. Leer er mee leven dat ons land een koninkrijk is. Ja, we hebben een koningshuis; misschien daarom dat er iets meer aandacht aan besteedt wordt. En nu is het Absolem die net zo hard mee doet? Come on guys, get real. Het is logisch dat bijvoorbeeld mijn vader niet zo uitgebreid in het nieuws zou komen. Misschien omdat hij niet door heel Nederland bekend is?

    Dit + dat de koningin erg populair is de laatste tijd


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Absolem schreef:
    (...)
    Wat doe ik? Pardon? o_o


    Nee, nee, ik val jou niet aan. Integendeel. Ik bedoel juist dat ik het belachelijk vind.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Wandering schreef:
    (...)

    Nee, nee, ik val jou niet aan. Integendeel. Ik bedoel juist dat ik het belachelijk vind.

    Meheh, sorry. Oké :')


    "I shut my eyes in order to see.'

    Pff, die vent is echt allang dood. Maar ze willen het gewoon niet zeggen -.-


    =

    KILMISTER schreef:
    Het Nederlandse koningshuis boeit me eerlijk gezegd geen ene ruk. Het is inderdaad lullig voor Friso, maar als hij echt zo'n ervaren skiër was, dan had hij zo'n rugzakje opgehad je extra ruimte geven bij lawines. Maar nee, hij ging skiën terwijl er lawinegevaar was, en de media zegt dat het park maar gewoon een waarschuwing moest plaatsen. Really, guys? En diegene die zegt dat zijn/haar programma verstoord wordt: Jij vindt een achterlijk programma dat een miljard keer herhaald wordt belangrijker dan een mensenleven?

    Ik voel natuurlijk wel mee, maar als een vreemde dit zou overkomen, zou die gewoon in een register van lawineslachtoffers gestopt.


    haha het programma dat ik dus keek was al sinds 1952 ofzo op tv en het is sinds eergisteren afgelopen


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Ik hoorde net dat hij hersenschade heeft, en dat het niet duidelijk is of hij ooit nog bijkomt. Als dat gebeurt, zal hij maanden moeten revalideren.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik las net ook dat ze hem wel 50 minuten gereamineerd hebben. Kan niet zo veel goeds betekenen.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Mirth schreef:
    Ik las net ook dat ze hem wel 50 minuten gereamineerd hebben. Kan niet zo veel goeds betekenen.


    Klopt. Hij had een hartstilstand van 50 minuten fso, wat ze uiteindelijk weer op gang hebben kunnen krijgen als ik het goed heb.


    quidquid excusatio prandium pro

    Discord schreef:
    Ik hoorde net dat hij hersenschade heeft, en dat het niet duidelijk is of hij ooit nog bijkomt. Als dat gebeurt, zal hij maanden moeten revalideren.


    Ik ga er vanuit dat Prins Friso binnenkort Prins Plant is, dat hij hersendood is.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik heb helemaal niets met het koningshuis. Sterker nog; van mij mogen ze weg. Maar ik vind het toch heel zielig voor zijn familie (niet voor hem). Alleen als het mijn vader zou zijn geweest dan werd hij niet 50 minuten gereanimeerd en dan was er geen ophef over. Dat voelt voor mijn gevoel vreemd. Alsof een prins belangrijker is dan mijn vader of wie dan ook.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Mirth schreef:
    Ik las net ook dat ze hem wel 50 minuten gereamineerd hebben. Kan niet zo veel goeds betekenen.

    Die 50 minuten reanimeren kan niet zo veel kwaad, als je gereanimeerd pomp je het bloed rond en krijgen de hersens en andere vitale organen nog zuurstof. Die 20 minuten onder de sneeuw, waar hij niet ademde, is erger. Daarom heeft hij ook zware hersenbeschadiging. Het kan zo zijn dat hij er nog redelijk uitkomt, het lichaam is best veerkrachtig, maar voor het zelfde geld word hij een kasplantje. Dat weet je pas zeker of een half jaar met revalidatie.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik vind het wel erg voor zijn familie. Maar voor de rest heb ik niet zoveel met de koninklijke familie dus ja, een beetje dubbel gevoel


    Physics is awesome