• BINNENLAND Prins Johan Friso is vanmiddag in Oostenrijk bedolven onder een lawine. Hij kon daar na ongeveer twintig minuten weggehaald worden en is opgenomen in het academisch ziekenhuis van Innsbrück. Friso is in levensgevaar.
    Het ongeluk gebeurde rond 12.15. Friso was in gezelschap van drie anderen off-piste aan het skiën, ondanks een lawinegevaar van 4 op de schaal van 5. Zijn vrouw, Mabel Wisse Smit, en zijn twee dochters waren er niet bij. De drie die bij hem waren werden niet bedolven.

    Friso is nadat hij met een detector werd opgespoord naar het academisch ziekenhuis van Innsbrück gebracht. Daar ligt hij momenteel. Volgens de laatste berichten is zijn toestand ‘stabiel, maar niet buiten levensgevaar’. Onbevestigde berichten van Oostenrijkse media spreken van meervoudig trauma en een schedelbasisfractuur.

    Om 17:00 is er een persconferentie vanuit Lech.

    Volg hier ons liveblog waarin we de berichten die over de toestand van Friso binnenkomen van minuut tot minuut bijhouden.

    Bron: NRC.nl


    Oostenrijkse media meldden iets voor 17.00 uur op basis van onbevestigde bronnen dat Friso hersendood is als gevolg van zuurstoftekort.

    (Niet officieel bevestigd)


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 17:42 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Alucard schreef:
    (...)
    Met zulk soort dingen kan ik echt geen medelijden hebben. Als hij EN geen begeleiding had EN wist dat de omstandigheden niet goed waren, dan is het zijn eigen schuld. ><

    ...:W Srsly. Ik ga hier niks op zeggen, want dan schiet ik uit m'n slof.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Alucard schreef:
    (...)
    Met zulk soort dingen kan ik echt geen medelijden hebben. Als hij EN geen begeleiding had EN wist dat de omstandigheden niet goed waren, dan is het zijn eigen schuld. ><


    O, ja, want jij doet natuurlijk wel altijd alles via de regels en zo. Zoals het hoort en je neemt dan ook geen enkel risico.
    Zal het onthouden als jou eens iets overkomt. :'D


    everything, in time

    Humble schreef:
    (...)

    O, ja, want jij doet natuurlijk wel altijd alles via de regels en zo. Zoals het hoort en je neemt dan ook geen enkel risico.
    Zal het onthouden als jou eens iets overkomt. :'D

    Eigenlijk wel ja. :3
    En doe dat.

    Jeetje, wat erg. :C


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Wel heel erg zielig en erg D:

    Maar wel een beetje dom om bij lawinegevaar 4 off-piste te gaan zonder begeleiding :W


    Shoganai i ne~

    Oostenrijkse media meldden iets voor 17.00 uur op basis van onbevestigde bronnen dat Friso hersendood is als gevolg van zuurstoftekort.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Was dat niet een gokje? Zoals het zal zijn volgens kansberekeningen? Dat zeggen ze op rtl 7 D:


    everything, in time

    Absolem schreef:
    (...)


    Op NOS zeiden ze net dat hij het waarschijnlijk wel redt ._.


    i put the fun in funeral

    Nou, 't is niet officieel bevestigd, dus ik weet 't niet :'D

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 17:42 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Absolem schreef:
    Dat neemt niet weg dat 't wel heel erg is (:


    Klopt. Het was dom van hem om dat te doen terwijl het risico zo groot is, maar dat neemt inderdaad niet weg dat het erg is.


    En nu moet iedereen dit bericht vergeten, want ik ben het met haar eens D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Het ging door ATWT heen, gemeenerds. Luke en Noah zouden vandaag weer samenkomen *zucht*


    Firm believer of all that is magic

    Discord schreef:
    (...)

    Klopt. Het was dom van hem om dat te doen terwijl het risico zo groot is, maar dat neemt inderdaad niet weg dat het erg is.


    En nu moet iedereen dit bericht vergeten, want ik ben het met haar eens D:

    Dit bericht zal me altijd bijblijven :v


    "I shut my eyes in order to see.'

    't Is wel zielig en erg voor de familie, maar hij kon toch wel z'n verstand gebruiken?

    Tsss. Een piste is niet voor niets afgesloten, dat doen ze niet voor de lol, hoor.


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Nou, 't is makkelijk om dat achteraf te zeggen :'D 't Was dan wel onverstandig, maar 't is nu al gebeurd en 't ziet er niet zo goed uit. Jullie mogen best wat medeleven tonen of gewoon niks zeggen (: Dit is zo respectloos.


    "I shut my eyes in order to see.'