• Hoeveel woorden/bladzijdes vind jij dat een gemiddeld hoofdstuk van een boek moet hebben?
    Een hoofdstuk van een boek dus, niet van een verhaal hier op Quizlet (:

    [ bericht aangepast op 8 juni 2012 - 18:15 ]


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Uhm. Toch wel een aantal. Hoe dikker het boek, hoe groter de hoofdstukken moeten zijn, naar mijn voorkeur. Maar een getal kan ik er niet op plakken.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Het aantal woorden vind ik wel lastig, maar wel meer dan vier kantjes (A4), maar soms is het gewoon niet langer. Dat kan natuurlijk voorkomen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Uhm ik denk een boek van 200-400 bladzijdes is mooi. Uhm misschien rond de 40 hoofdstukken? Dat je dan 5 tot 10 bladzijdes heb per hoofdstuk? (5 tot 10 dubbele pagina dus dan moet je 2,5 of 5 x de pagina omslaan haha) :Y)


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Ongeveer 15 pagina's op A4 daar lees ik dan ongeveer een halfuurtje over en dat is perfect. Al vind ik die kleine hoofdstukjes in Zielen ook wel aangenaam.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Neelie schreef:
    Uhm. Toch wel een aantal. Hoe dikker het boek, hoe groter de hoofdstukken moeten zijn, naar mijn voorkeur. Maar een getal kan ik er niet op plakken.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Een pagina heeft gemiddeld 300 woorden, dus dan kan je zelf kijken wat je lekker vind. Zelf vind ik het toch wel fijn als er minstens vijf bladzijdes zijn, maar als er een stukje korter is is dat ook prima.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Sherlockshit schreef:
    Uhm ik denk een boek van 200-400 bladzijdes is mooi. Uhm misschien rond de 40 hoofdstukken? Dat je dan 5 tot 10 bladzijdes heb per hoofdstuk? (5 tot 10 dubbele pagina dus dan moet je 2,5 of 5 x de pagina omslaan haha) :Y)


    comfort in c h a o s

    Dat hangt nogal af van het boek. Meestal vind ik langere hoofdstukken beter, van tenminste tien pagina's, maar als de schrijver bijvoorbeeld vaak van perspectief wisselt kunnen korte hoofdstukken juist veel handiger zijn.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ligt eraan. Sommige hoofdstukken zijn kleiner dan andere. Verder kom ik niet met nadenken :Y).


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Square schreef:
    Dat hangt nogal af van het boek. Meestal vind ik langere hoofdstukken beter, van tenminste tien pagina's, maar als de schrijver bijvoorbeeld vaak van perspectief wisselt kunnen korte hoofdstukken juist veel handiger zijn.


    Believe in yourself.