• - T H E R E V E N G E G A M E S - •



    Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden..


    Inschrijvingen

    WAAR BEGINNEN WE?
    1 dag voor de spelen; in het Capitool's verblijf gebouw; iedereen is zich lichamelijk en geestelijk aan het prepareren. Iedereen mag vrij non-stop trainen in de trainingszalen van het Capitool's gebouw. Er worden geen cijfers gegeven, waardoor de strijd nóg onvoorspelbaarder wordt. Wanneer de tributen in de Arena moeten, zal er een melding worden gemaakt door de spelmaker/topicbeheerdster.


    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2012 - 16:15 ]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Aphrodite Elizabeth Haliburton-district 6
    als ik mijn pasta op heb, loop ik even naar de kast. ik kijk of er iets leuks hangt en mijn oog valt op een schattig polka dot jurkje. ik pak hem even uit de kast en houdt hem voor me, terwijl ik in de spiegel kijk. ik hang hem weer terug, en kijk nog even verder, het maakt niet zoveel uit hoe ik er nu uitziet, want in de arena denkt niemand daar meer over na, maar toch. uiteindelijk pak ik een jurkje dat net boven mijn knieën uitkomt, met een lint om mijn taille. ik kijk op de klok en zie dat het nog geen tijd is. toch loop ik alvast naar de filmzaal. als ik aankom, hoor ik dat er al mensen zijn, snel ga ik om een hoekje staan en luister naar wat ze zeggen.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Doylee 'Lynx' Benratt || District 4
    Ik hield mijn hoofd wat schuin, en sloeg mijn armen over elkaar om hem vervolgens gefascineerd te bekijken. "Je hebt mooi haar." Glimlachte ik oprecht gemeend. De blauwe kleur deed me denken aan het water thuis, en zijn ogen twinkelden leuk. Ik beet zachtjes op mijn onderlip, om vervolgen kort mijn schoenen te bekijken.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Noëmi Crowe || district 12

    Ik concentreerde me en liet me voorover in een handstand vallen. Een paar tellen bleef ik omgekeerd staan, totdat mijn lichaam naar achteren helde. Ik liet me in een bruggetje vallen en duwde mijn bekken zo hoog mogelijk op.
    De beste manier om mijn spieren op te warmen, te rekken en te strekken, was door middel van lenigheidsoefeningen. Dat werkte voor mij in ieder geval erg goed, naast - natuurlijk - een paar rondjes hardlopen.
    Ik spande mijn spieren en kwam overeind. Mijn blonde lokken hingen nu los en een beetje wild langs mijn gezicht, maar echt zin om mijn haar weer vast te binden met het mooie, rode lint dat ik om mijn pols had geknoopt, had ik niet.
    Opnieuw ging ik in een handstand staan, maar zakte ditkeer door mijn armen en liet mezelf rollen.

    SuperSav schreef:
    [@xDesire dat snap ik, maar hoe kun je dat anders doen? En is het niet heel logisch dat elk districtspartner met elkaar gaat omdat je samen kunt winnen, of is dat juist nog niet bekend?]


    Via PB, en je mag met je districtpartner winnen :) maar ook alleen


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Noëmi Crowe || district 12

    Ik wierp een blik op de klok. Het was nog geen tijd, maar ik besloot me even snel te douchen en om te kleden.
    Ik haastte me naar mijn kamer, kwam onderweg een paar tributen tegen waar ik vrolijk 'hoi' tegen zei en toen ik bij m'n kamer kwam, liet ik de deur zachtjes in het slot vallen.
    Ik liet het warme water over mijn gezicht en lichaam glijden en genoot van de warme druppeltjes tegen mijn lichaam.
    Ik zou dit missen. De luxe. Maar wat ik nog meer dan dat mistte, waren mijn ouders en mijn gekke, lieve tweelingbroers. Zuchtend draaide ik de douchekop dicht en droogde me af.
    Ik opende de grote, eikenhouten deuren van mijn kledingkast. Mijn oog viel onmiddelijk op het mooiste stuk in de kast. Ik trok het aan en bewonderde mezelf in de spiegel.
    Het jurkje was strak en helderrood. Eén schouder was ontbloot. Ik glimlachte.
    Rood. Mijn favoriete kleur.
    Ik borstelde mijn lange haren, verfde mijn wimpers, trok simpele, hoge hakken aan en bekeek mezelf opnieuw in de spiegel.
    Ik was er klaar voor.

    Spelmakers mededeling
    Het verkorte Capitoolsdeuntje begint te spelen ten teken dat het 3 uur is. De aflevering zal over 2 minuten starten, waarin de hoogtepunten van de voorgaande Hunger games te zien zijn. Daarna is er een verplichte bijeenkomst tussen tributen en hun mentoren.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Aphrodite Elizabeth Haliburton-district 6
    ik hoor het capitool-deuntje en besluuit om vanachter de muur vandaan te komen. ik kijk even naar de tributen die er al stonden, maar ik kan hun naam en district niet plaatsen, waarschijnlijk door de zenuwen. ik ga tegen de muur staan en kijk gefascineerd naar de tributen die langzaam aan komen lopen.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1.
    Wantrouwig kijk ik haar aan.
    'D-dankje.' zeg ik zachtjes. Ik vergeet mijn capitools accent en kijk haar onderzoekend aan.
    'Jij ook.' zeg ik terwijl ik naar haar glimmende haar kijk. Ik hoor het capitoolsdeuntje en kijk verschrikt om me heen.
    'I-ik denk... dat het m-maar weer tijd is om te gaan.' zeg ik aarzelend en bijt op mijn nagel. Ik sprak haar nog wel, dat wist ik zeker.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2012 - 18:38 ]


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Doylee 'Lynx' Benratt || District 4
    Ik glimlach. "Bedankt." Er verschijnen blosjes op mijn wangen, waarna ik kort even glimlach om zijn accent. Het maakt hem eigenlijk best schattig.
    "De Spelmakers lopen niet weg. Alleen de bijeenkomst is verplicht. I-ik ga denk ik even een luchtje scheppen." Ik keek streek een lok voor mijn ogen vandaan. Kort steek ik mijn hand wat uit. "Ik ben Doylee." Prevelt mijn hoogheldere stem als vanzelf. De kinderlijke nieuwsgierigheid ligt er in verstopt, en zorgt ervoor dat er als vanzelf een glimlach rond mijn lippen verschijnt.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Noëmi Crowe || district 12

    Het Capitoolsdeuntje. Net op het moment dat ik klaar was.
    Ik keek geschrokken op op toen ik het hoorde, liet de deur achter me in het slot vallen en haaste me naar zaal waar de hoogtepunten werden afgespeeld.
    Toen ik aankwam, trok ik mijn rode jurkje recht, streek nog eens door mijn blonde haren heen en liep naar binnen.

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1.
    'Ik weet het, maar misschien kunnen de fragmenten mij nog van pas komen.' zeg ik terwijl ik een hand door mijn blauwe haar haal. Ik kijk een seconden lang naar haar hand en schud hem dan met een vlugge beweging. 'Valor, district 1.' zeg ik zachtjes, bang dat iemand het zou kunnen horen. Doylee leek als van porselein, maar toch als je in haar ogen keek zag je iets van kracht. Wie weet zou ik op een dag tegenover haar staan, en dan niet voor een gezellig praatje.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Yoëlla Ann Miya Blake || District 8
    Ik keek geërgerd op toen het Capitoolsdeuntje begon te spelen. Vlug keek ik naar de klok in de zaal, 3 uur. Jammer dat die stomme dingen verplicht waren, anders ging ik niet.
    'Moet gaan,' zeg ik nors. 'Plicht roept.' Zeg ik vervolgens terwijl ik opsta. 'Ik zie je.' Voeg ik er met een glimlach aan toe naar Ivy.
    Ik loop onderweg naar de lift en druk op de gloeiende 6.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Doylee 'Lynx' Benratt || District 4
    Ik kijk hem kort aan, mijn glashelder, groenkleurige ogen vinden even de zijne, waarna ik knik. "Je zou natuurlijk geen enkele moordtruc willen missen." Er verschijnt een ietwat gekwetste glimlach rond mijn kersenrode lippen, waarna ik langs hem heen naar de lift loop. Ik vond het verschrikkelijk dat de Spelen dit met ons deed. Wat als ik hem had ontmoet in één van de districten. Was alles dan ook zo gegaan? Mijn vingers gleden een moment over de roetige plakkaatverf in de lift. Mijn hoofd steunde lichtjes tegen één van de wanden terwijl ik de knopjes geduldig in me opnam.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Jonathan Walker || District 11
    'Shit, was het al zo laat'
    Ik ren naar mijn kamer en kies een simpele smoking uit. ik kleed me snel om en heb nog net tijd om mijn tanden te poetsen en dan moet ik al weer naar de filmzaal... ik ren naar de lift en denk nog een keer mijn opties door.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2012 - 19:00 ]


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1.
    'Je zou natuurlijk geen enkele moordtruc willen missen.' zegt Doylee gekwetst kijkend. 'Nee wacht, je sna-' zuchtend kijk ik haar na. Geweldig, Valor. Waarschijnlijk heb je je enige kans op een pact verpest. Met een brok in mijn keel loop ik de bioscoopzaal in. Ik neem plaats op een rood beklede stoel en kijk met een half oog naar de compilatie.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."