• - T H E R E V E N G E G A M E S - •



    Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden..


    Inschrijvingen

    WAAR BEGINNEN WE?
    1 dag voor de spelen; in het Capitool's verblijf gebouw; iedereen is zich lichamelijk en geestelijk aan het prepareren. Iedereen mag vrij non-stop trainen in de trainingszalen van het Capitool's gebouw. Er worden geen cijfers gegeven, waardoor de strijd nóg onvoorspelbaarder wordt. Wanneer de tributen in de Arena moeten, zal er een melding worden gemaakt door de spelmaker/topicbeheerdster.


    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2012 - 16:15 ]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Yoëlla Ann Miya Blake || District 8

    Ik zie Ivy denken en in gedachten verzonken. Ondertussen concentreer ik me op de Italiaanse stoofpot, die heerlijk smaakt. Ondertussen is de kom al halfleeg. "Malisetti. Echt hemels." zegt Ivy plots. Ik kijk haar lachend aan. Ik vroeg me af wat ik in de Arena te bikken moest halen. Hopelijk was er wild, aangezien ik best goed kon jagen.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Jonathan Walker || District 11
    'lisa, ik denk dat ik maar even opzoek moet naar Freya. We moeten ons nog voorbereiden en nog even een paar dingen met onze mentor bespreken'.
    Het voelt verkeerd... dit zeggen, het gevoel alsof ik een keer wel was waar mensen me wilde hebben voelde goed.'tot misschien in de arena of anders straks nog wel'. snel loop ik weg.


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.

    Aphrodite Elizabeth Haliburton-district 6
    en ik ben weer alleen. tot in de arena, wat als je me komt vermoorden. ik tik even met mijn vingers op de tafel in de hoop dat er een avox komt. als er na 5 minuten nog niemand is, loop ik naar mijn kamer en bestel ik iets via de intercom. 'een romige spaghetti'. nog geen minuut later word er op de deur geklopt. ik open de deur, neem het eten aan, en laat mezelf op mijn bed vallen.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Isolde Leaf || District 10
    Ik besluit om toch maar met klimmen te oefenen hoewel dat mij al redelijk goed afging.
    Ik vraag me af waar mijn mede tribuut blijft... en mijn mentor had die niet al lang contact met mij en Reed moeten opnemen?
    Tot dat een van de twee zich onthuld moet ik denk ik maar blijven trainen.

    Ik zie al meerdere tributen die erg goed zijn en vraag me af of het niet slim zou zijn om me daar bij aan te sluiten. het zou natuurlijk wel kunnen, als de meeste tributen denk ik al snel genoeg van mij zouden hebben en me zo snel mogelijk willen uitschakelen. en dan heb ik nog niet aan mijn mede tribuut gedacht... volgens mij maakt het hem niks uit dat wij als tributen uit 10 samen mogen winnen, hij wil me toch wel vermoorden. hij heeft zo een bloed hekel aan mij dat onze relatie nooit meer goed komt. en dan door zo'n onbenullig ding. ik bedoel hoe kan het mijn schuld zijn dat zijn zusje is omgekomen bij een ongeluk in de fabriek, toen ik daar eigelijk had moeten zijn om dat soort dingen te voorkomen. waar ik was...thuis aan het slapen. oke, het was dan misschien mijn schuld maar ik heb mijn excuses toch aangeboden...

    [ bericht aangepast op 13 feb 2012 - 17:40 ]


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.

    Rowan James Biggerstaff || District 4
    De ogen van Doylee schoten naar die van mij en we keken elkaar zwijgend aan. Het oogcontact voelde prettig aan. Het zei me dat ze het eens was met mijn plan. Dat ze het goed vond om samen te werken. Dat we samen gewoon het einde gingen halen. Dat ik er dus niet alleen voor stond. Dat vond ik fijn, voor mijn eigen verbazing. Van te voren had ik verwacht dat ik er alleen voor stond en had ik me ook zo helemaal ingesteld. Dat ik niemand kon vertrouwen. Toch vertrouwde ik Doylee. En als dat later een slechte keus bleek, kon ik haar makkelijk aan.
    'Ik ga eens praten met de tributen uit 1,' zei ik. 'Wat ga jij doen?'


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    [ik moet even eten]

    [probeer samenwerkingen geheim te houden :3 dan blijft het spannender]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    [@xDesire dat snap ik, maar hoe kun je dat anders doen? En is het niet heel logisch dat elk districtspartner met elkaar gaat omdat je samen kunt winnen, of is dat juist nog niet bekend?]


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Doylee 'Lynx' Benratt || District 4
    Ik dwong mijn lippen in een waterige glimlach, en haalde losjes mijn schouders op. "Mensenkennis opdoen." Prevelde ik met een zwakke glimlach. In alles leek mijn houding breekbaar, tot ik een drietand of messen in handen kreeg. Dan was ik een moordmachine. "Ik heb een idee dat ik nodig in praktijk wil brengen. Ik zie je, Rowan." Ik glimlachte, eens oprecht. Mijn stem leek de naam Rowan een bijsmaak te geven, een gouden randje dat doorliep dat hij wel degelijk bij mijn dierbaren hoorde.
    Geruisloos stond ik op, om vervolgens achter de klapdeuren te verdwijnen.
    Ik liep een beetje door het gebouw, op zoek naar niemand in het bijzonder.
    Het was meer dat ik iemand zocht die ik kon vertrouwen.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Rowan James Biggerstaff
    'Ik zie je, Rowan.' Daarvoor zei ze nog wat, maar dat verstond ik niet eens. Ik hoorde alleen maar hoe ze mijn naam zei. Op zo'n manier dat het me een goed gevoel gaf over alles wat er op dit moment door mijn hoofd ging. 'Dag Doylee,' riep ik haar nog na, maar ik wist zeker dat ze dat niet meer gehoord had. Zelf liep ik ook weer naar binnen de eetzaal in. Op zoek naar de juiste persoon. Toen ik het opvallende blauwe haar gevonden had, zette ik koers naar mijn doel.
    'Heey, Valor was het niet?'


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1.
    Ik besloot alvast naar de bioscoopzaal te gaan.. Niet dat ik er wat aan had. Ik had alle Hongerspelen al minstens vijf keer gezien. Kreunend kwam ik overeind uit mijn stoel en strompelde naar de lift. Etage zes had hij gezegd toch? Ik liet mijn vingers over de knopjes glijden en drukte toen vervolgens op zes. De lift vloog omhoog en kwam stil te staan. Ik keek nieuwsgierig de hoek van de lift om. Ik zag niemand en liep de gangen door. Tot ik iemand in het zicht kreeg, het 'drietand meisje'.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    [@Supersav, Sorry al met Doylee afgesproken ;$ Je kunt achter me komen staan?]


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Doylee 'Lynx' Benratt || District 4
    Ik draaide mijn wijsvinger een tijdje gedachteloos rond mijn lokken. Iedereen leek in de etenszaal te zijn, en de behoefte me daar bij te voegen bleef weg.
    Toen ik een voor mij onbekende jongen in het zicht kreeg, dwong ik mijn mondhoeken kort omhoog in een begroetende glimlach. "Hee," voegde mijn hoogheldere stem daar voorzichtig aan toe.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1.
    Ze glimlachte naar me en voegde er een begroeting aan toe. Ik hield mijn hoofd schuin en keek haar onderzoekend aan.
    'Hoi.' zei ik terwijl ik mijn best deed mijn capitools accent te verbergen. De mensen uit het Capitool stonden bekend om hun plezier die ze uit de spelen haalde. Als iemand merkte dat ik uit zo'n 'gezellige' familie zou komen was ik zeker hun eerste slachtoffer. Ik slikte en deed een stap achteruit zodat ik de kans had het op een rennen te zetten als ik me bedreigd voelde.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    [@Darius, maakt niet uit ;D]

    Rowan James Biggerstaff || District 4
    Valor was net opgestaan en weggelopen. Gehoord had hij me niet, dat wist ik zeker. Anders had hij me wel aangesproken of aangekeken. Tenminste dat nam ik aan, iedereen sprak altijd netjes tegen me als ik wat zei. Niemand durfde me te negeren. Maar aan de andere kant sprak dat me ook wel aan, een andere gozer die voor niks bang leek. Goede bondgenoot. Ik besloot hem achterna te lopen en te kijken waar hij heen ging. Hij liep naar de liften en ging dus waarschijnlijk of al naar de filmzaal of naar zijn eigen kamers. Ik besloot dat ik hem later op de dag nog wel zou spreken en het misschien slim was om wat overige tribuutjes angst aan te jagen door met mijn drietand een dummie te doorboren.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa