• Yeah! Topic 4!

Het rollentopic
    Het 1e topic

Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

EEN RESERVERING DUURT EEN WEEK. DAARNA VERVALT DE RESERVERING EN IS DE ROL WEER BESCHIKBAAR VOOR IEDEREEN! JE KAN DAARNA DEZE ROL NIET OPNIEUW RESERVEREN!

Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: RoxanneGryffindor Seeker van het Quidditchteam.
    -Remus Lupos: Lisanne Gryffindor
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Peter Pippeling: Gryffindor
    -Lily Evers: Lina Gryffindor
    -Severus Sneep: Lisanne Slytherin
    -Narcissa Zwarts: Rebecca Slytherin
    -Andromeda Zwarts: Luanne Slytherin
    -Nymphadora Tops: Rebecca Hufflepuff Seeker van het Quidditchteam.
    - [Ben ik iemand vergeten? Zet het even in een reactie.]

Zelfverzonnen personages:
    -Kim: Brandy Pandora McAllister Slytherin
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Lisanne: Samira Evelina Caisse Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor Keeper van het Quidditchteam.
    -Luanne: Gabrielle Winona Monroe Gryffindor Beater van het Quidditchtean
    -Rebecca: Emmeline Elisabeth Ebbers Ravenclaw Beater van het Quidditchteam
    -

Leraren:
    -Schoolhoofd: Armando Wafelaar(Lisanne)
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -
    Jezelf(telt niet mee voor aantal rollen):
    - Lisanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Rebecca Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Roxanne Gryffindor
    - Sophie Gryffindor
    - Sarita Gryffindor
    - Bruna Luanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Kim Gryffindor

Anders:
    -

Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

Remus

'James, ik weet niet wat er zich in je hoofd afspeelt, maar volgens mij ben jij net naar een lokaal geweest,' lach ik.
    Ik grijns, ik weet ook wel dat hij verliefd is op Lily, en Lily weet dat volgens mij ook.
    'Goed, ik ga maar weer eens, ik moet 'huiswerk maken',' zeg ik terwijl ik knipoog naar James. Oftewel: ik ga van een afstandje het gesprek volgen.

[En ik ga wiskut leren. Damn.]

[Naar wie mag ik mijn personages sturen? Anders lijkt het alsof ik niets meer schrijf :W]

Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

[Je kan Pandora naar Samira sturen, maar ik ga straks naar mijn opa en oma. De kans is groot dat ik daar dus niet meer op reageer.]

[je kan James irriteren?]

Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

[Maar James zit in de leerlingenkamer, is het niet? Dan kan ik anders het personage met mijn naam naar daar sturen en Pandora naar Samira :) Zal ik wel doen, geef me even de tijd en dan typ ik wel iets]

Kim

Met mijn handen vol tekengerief en schildergerief strompelde ik de leerlingenkamer van gryffindor in.
    "Hey." Zei ik opgewekt terwijl ik over de spullen heen probeerde te kijken. "Let maar niet op mij."
    Ik probeerde naar de trap te gaan maar merkte hoe ik de grip verloor.
    Met een luid gekletter viel alles op de grond waardoor ik iets ineen kromp.
    "Oeps."

Pandora McAllister

Onder het getik van mijn hakken liep ik de stene bordes af onderweg naar het zwerkbalveld.
    Ik was van plan om te kijken hoe er gespeeld werd aangezien ik niet veel te doen had.
    Toen ik aan de tribunes kwam, zag ik een bekend figuur.
    "Samira!" Riep ik opgewekt in haar richting terwijl ik mijn pas versnelde. "Hier zit je dus."

[ bericht aangepast op 18 feb 2012 - 10:19 ]

James
    'Ehm, tja nee ik hou niet erg van lezen. Maar ik wilde wel iets vragen wat ik al eerder had gevraagt... Of je met mij wilde afspre-'
    Hij hoorde iemand vallen en rende erheen. Het was Kim. 'Gaat het?!' zei hij en hielp haar met opstaan en pakte haar spullen en gaf het haar terug.
    James nam haar mee waar hij net was en liet haar zitten naast Lily.

Evana Lexie Morson
    Ik begin te lachen. James heeft het weer voor elkaar. De aandacht van Lily. Ik vraag me af hoe het is om een vriendje te hebben. Veel gedoe zeker. Onbewust merk ik op dat ik naar buiten loop. Als ik er nog een keer over nadenk, lijkt het me wel een goed idee. Heerlijk de frisse lucht. Als ik de bordes afloop, zie ik een meisje voor me lopen, die naar het zwerkbalveld gaat. Ik besluit er ook heen te gaan.

Tijd voor koffie.

Bruna Luanne

Ik klauterde door het portretgat de leerlingenkamer van Gryffindor in en kreeg meteen Lly, James en Kim in het vizier. James stond bij Kim en ik zag dat er een hoop schildergerei over de vloer verspreid lag.
    'Hulp nodig?' vroeg ik en liep naar ze toe.
    Ik keek even op de klok aan de andere kant van de leerlingenkamer, Slytherin had nu zwerkbaltraining, hierna was Gryffindor aan de beurt. Ik zwaaide even naar Lily ter begroeting waarna ik me bukte om mee te helpen de spullen op te rapen.

[weet iemand of Sarita ooit nog zal reageren?]

Kim

Met een glimlach bedankte ik James en Bruna nadat ze me hielpen met alles op te rapen.
    Vervolgens begeleidde James me naar de bank waar Lily zat.
    "Ik hoop dat er niets stuk is." Zei ik met een oog op mijn spullen.
    Ik ging even met mijn hand door mijn haar om alles goed te leggen en sloeg vervolgens mijn benen over elkaar.
    "Ik stoorde toch niet hé?" Zei ik terwijl mijn wenkbrauw een klein stukje naar omhoog ging.

[Oke ik ben 5 dagen in Parijs geweest en niemand heeft geschreven :8
    noujaa ik schrijf dan wel weer o__0 ]

James
    'Ehm, nee je stoorde niet hoor.' zei hij en hing achterover en leunde. James keek Lily aan en lachte.
    'Kan je antwoord geven op mijn vraag die ik al eerder heb gesteld?' vroeg hij aan Lily en ze moest blozen.

Roxanne
    Ik liep door de gangen en keek dromerig omhoog. Mensen keken naar me maar het kon me iets schelen of ik mijn pilletje had genomen. Het is weekend en dan hoefde het niet van mij.
    Toen ik bij de common room was zag ik allemaal mensen, dus ik liep erheen. Lily, James, Bruna en Kim waren er en pakte Bruna's arm en trok haar mee.
    'Haai! Ik heb wat leuks te vertellen!' zei ik blij tegen Bruna.

Kim

Ik keek toe hoe Roxanne samen met Bruna wegwandelde terwijl ik mijn benen over elkaar sloeg en met mijn haar speelde.
    Toen ik mijn hoofd draaide om iets aan Lily te vragen, merkte ik hoe close James en Lily deden en dacht dat het beter was dat ik hen niet zou onderbreken.
    In plaats daarvan, nam ik stilletjes mijn schetspotlood en tekenpapier en tekende ik het schattige duo na met alles er op en er aan.
    Nadat ik klaar was, glimlachte ik tevreden en legde mijn tekening op tafel zodat ze het zouden zien.

[Is het niet een leuk idee om er een Yule bal bij te doen? Lijkt me wat sensatietrekkender en dat meer mensen dan zin hebben om te schrijven...]

Rebecca.

Ik was inmiddels uit de rolstoel en liep weer vrolijk op beide benen rond. We hadden vandaag VTZK en ik oefende mijn patronusbezwering nog een paar keer, die was veranderd in een labrador: een trouwe vriend, die dat is tot het bittere einde. Mijn visie op dingen was veranderd doordat ik een weerwolf was geworden, ik werd steeds verlegener en durfde nog maar erg weinig van mezelf te laten zien. Het enige waar ik nog enigszins zelfverzekerd over was, was mijn tovertalent. En ik wist zeker dat Fred bij me zou blijven, hij zou me tenminste niet in de steek laten.
    Ik liep de gang op, mompelde wat spreuken die ik al eerder had moeten leren en botste tegen een lange, slungelige jongen op met een uitzonderlijk grote neus en vettig, zwart haar: Severus.
    'Sorry, Sev, het was niet mijn bedoeling om tegen je op te botsen...' stotterde ik. Ergens vond ik hem best aardig en hoopte ik dat hij me misschien als vriend zou zien, maar daar ging ik niet van uit.

Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!