• Yeah! Topic 4!

    Het rollentopic
    Het 1e topic

    Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

    Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

    EEN RESERVERING DUURT EEN WEEK. DAARNA VERVALT DE RESERVERING EN IS DE ROL WEER BESCHIKBAAR VOOR IEDEREEN! JE KAN DAARNA DEZE ROL NIET OPNIEUW RESERVEREN!

    Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: RoxanneGryffindor Seeker van het Quidditchteam.
    -Remus Lupos: Lisanne Gryffindor
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Peter Pippeling: Gryffindor
    -Lily Evers: Lina Gryffindor
    -Severus Sneep: Lisanne Slytherin
    -Narcissa Zwarts: Rebecca Slytherin
    -Andromeda Zwarts: Luanne Slytherin
    -Nymphadora Tops: Rebecca Hufflepuff Seeker van het Quidditchteam.
    - [Ben ik iemand vergeten? Zet het even in een reactie.]

    Zelfverzonnen personages:
    -Kim: Brandy Pandora McAllister Slytherin
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Lisanne: Samira Evelina Caisse Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor Keeper van het Quidditchteam.
    -Luanne: Gabrielle Winona Monroe Gryffindor Beater van het Quidditchtean
    -Rebecca: Emmeline Elisabeth Ebbers Ravenclaw Beater van het Quidditchteam
    -

    Leraren:
    -Schoolhoofd: Armando Wafelaar(Lisanne)
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -
    Jezelf(telt niet mee voor aantal rollen):
    - Lisanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Rebecca Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Roxanne Gryffindor
    - Sophie Gryffindor
    - Sarita Gryffindor
    - Bruna Luanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Kim Gryffindor

    Anders:
    -


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Evana Lexie Morson
    "Evana?"
    Een gilletje van schrik kwam uit mijn mond. Ik drukte mijn handen op mijn mond en keek geschokt op. Het was Andromeda. Een Slytherin. Even kromp ik in elkaar. 'Kom nou, niet iedere Slytherin is zoals-', ik glimlachte onbeholpen. "Hoi...", zei ik. Ik zag er vast 'Pathetic' uit. "Kom je niet naar de les?", vroeg ze. Of ik ging. Ik had nog nooit een les gemist. Nu wel. Besloot ik in mijn hoofd.
    Of ik me aanstelde? Vast. Remus had ook niet zo gereageerd. Ik kon er gewoon niet met mijn gedachte bij dat ik iemand zoveel pijn had gedaan. En als het volle maan was, zou ze die pijn opnieuw, en opnieuw moeten voelen. En dat had ik gedaan. Ik keek naar de wond op mijn arm. Hij zat onder opgedroogd bloed, dat naar beneden was gestroomd, tot op mijn hand. Verder zag het er heel vies en ontstoken uit. Hopelijk viel het Andromeda niet op.


    Tijd voor koffie.

    Andromeda Zwarts

    Nu ik haar beter bekeek werden mijn ogen groot van afschuw en schrik.
    'Evana... wat is er gebeurd?' zei ik geschrokken terwijl ik naast haar knielde. Ik pakte haar gezicht tussen mijn handen en bekeek het van beide kanten waarna ik ook haar armen bekeek. Ik keek haar recht in de ogen aan en deed mijn mond open om wat te zeggen maar werd voordat ik nog maar een geluidje had gestoot afgekapt door en o zo bekende stem waar ik me steeds meer aan begon te irriteren.
    'Hé, Andy! Moet je ook niet naar de les? Wat doe je trouwens daar?' het was Malfoy en ik hoorde zijn voetstappen onze richting uitlopen. Ik stond op en richtte mijn blik op hem.
    'Is dat? Nee! Wat doe jij in Merlijns naam bij Morson?!' hij schaterde het uit maar zijn in een afschuwelijke lach vertrokken gezicht veranderde al snel in een grimas wanneer ik hem met al mijn kracht tegen de muur duwde.
    'Luister, Malfoy,' siste ik. 'Waag het nog één keer om mij of mijn vrienden vandaag aan te spreken of zelfs naar me te kijken en je bent er geweest,' ik liet hem los en zag dat hij even in shock was door mijn uitval. 'En trouwens, vergeet niet dat het Andromeda voor jou is,' vervolgde ik voordat hij keihard wegrende met een nadruk op mijn eigen naam. Ik wist dat vrienden misschien ietwat overdreven uitgedrukt was, maar het was nou eenmaal beter dan om "kennissen" te zeggen. Ik zag nu pas dat Cissy enkele meters verderop stond. Ik keerde haar de rug toe en liep terug naar Evana. Ik sprak later wel met Cissy. Ik knielde weer bij Evana neer en zei:
    'Goed, wat is er gebeurd?' mijn bezorgde ondertoon was weer terug, alsof er net niks gebeurd was.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2012 - 19:51 ]

    Evana Lexie Morson
    Ik beet op mijn lip. "Niets.", ik wist niet hoeveel zij wist, maar ik ging het haar niet vertellen. Straks werd ze nieuwschierig, en het bos was erg dichtbij. Ik keek de andere kant op, waar ik Malfoy mislukt hooghartig weg zag lopen. Hij voelde zich duidelijk vernederd. 2 mensen hadden nu ruzie met hem, door mij. Lisanne en nu ook nog Andromeda. Kon het echt slechter gaan? Toen ik achterom keek, zag ik Narcissa Zwarts staan. Ik draaide me om, vrij van Andromeda's doorgrondende blik. Ik zag Narcissa vol afgrijzen naar mijn arm staren, dus ik verborg hem achter me rug.


    Tijd voor koffie.

    Andromeda Zwarts

    Ik volgde Evana's blik en ontdekte dat Cissy nog steeds op dezelfde plek stond met haar blik op Evana's arm gericht wie hem snel achter haar rug verborg. Ik slaakte een vermoeide zucht en stond op. Cissy most zich echt met haar eigen zaken bezighouden! Ik keerde haar de rug toe en keek naar Evana. Ik wist wat ze de laatste dagen had meegemaakt, het was nog niet nodig voor haar om haar hart te luchten zo lang ze dat niet wilde. Die tijd zou nog komen.
    'Kom,' zei ik en stak mijn hand uit. Evana keek op en staarde me vragend aan. 'Je kan hier niet eeuwig met die vreselijke wonden blijven zitten. Je moet me op zijn minst naar madame Pleister laten brengen,' vervolgde ik.

    Evana Lexie Morson
    Ik strok mijn arm los. "Dan moet ik naar de les." zei ik. Mijn ogen flitste zenuwachtig van Andromeda naar Narcissa en terug. Andromeda leek geergerd door de aanwezigheid van Narcissa. Waren ze niet zussen? Andromeda pakte mijn arm weer vast.


    Tijd voor koffie.

    Andromeda Zwarts

    'Natuurlijk moet je niet naar de les,' zei ik terwijl ik haar omhoog trok. 'Madame Pleister is zeker wel een dag met die wonden bezig, misschien zelfs meer...' ik besefte dat die woorden misschien niet al te geruststellend waren en vervolgde daarom snel: 'Maar misschien heeft ze je wonden wel in een mum van tijd geheeld, hoor. Je weet maar nooit,' toen ik de geschrokken ogen van Evana zag deed ik opnieuw een poging om mijn blunder goed te maken: 'Maar dat betekent niet dat je naar de lessen hoeft!' ik zag dat haar gezicht tot mijn opluchting ietwat ontspande. Net toen we verder wilden lopen klonk er een hoog gekuch achter ons. We draaiden ons om en ontdekten dat Cissy de bron was van het krassende geluid.
    'He, wat is er nu, Cissy?' zei ik geirriteerd.
    'Kan ik je even spreken, Andy?' vroeg ze.
    Ik deed mijn mond open om te protesteren maar werd onderbroken door een stem, een stem die ik herkende uit duizenden.
    'Hoi, Andy,' zei Ted Tops, uit Hufflepuff.
    Ik voelde mijn hart in mijn keel kloppen en zei met een hoog stemmetje:
    'Hoi, Ted!'
    Hij glimlachte en liep weer verder. Zodra hij uit het zicht verdween keek ik geschrokken om naar Cissy, die me vol afschuw aanstaarde.
    'Lopen,' zei ik tegen Evana.
    'Maar waaro -'
    'Lopen!' herhaalde ik en duwde haar zachtjes richting de ziekenzaal, ik wist dat ik nu een soort van dood was, maar daar maakte ik me later wel zorgen om.

    Evana Lexie Morson
    "Lopen!" zei ze tegen me. Snel liep ik weg, maar ik liet haar niet achter. Zodra ik de hoek om was, keek ik stieken naar Andromeda en Narcissa. Wat was er aan de hand?


    Tijd voor koffie.

    [o, shit. srry, ik heb het een beetje onduidelijk uitgedrukt, Andy bedoelt dat Evana moet lopen zodat Andy daar ook snel weg is, dat ze samen naar de ziekenzaal gaan :) omdat Cissy nu woedend is dat Andy op een mudbloed valt]

    Narcissa Zwarts.

    'Maar Andy!' zeg ik verontwaardigd. 'Hoe kun je op een... modderbloedje... vallen...? Dat is bloedverraad! Moeder zal je uit onze familie verstoten!' roep ik tegen haar en tranen springen in mijn ogen.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    James Potter
    Hij liep de les uit en zag evanna, Narcissa en Gaby en liep erheen.
    'Wat is hier aan de hand? Ruzie?' vroeg James.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    [Jeee Cissy is back! @Rox Andy is bij ze :)]

    'Cissy!' zeg ik terwijl ik op een drafje naar haar toe loop. Ik ben helemaal in de war en weet niet wat ik moet doen. Cissy heeft gelijk: moeder zal me inderdaad uit de familie verstoten. Maar wat kan ik er nou weer aan doen? Maar misschien, hoeft moeder er ook helemaal niet achter te komen... ik heb geluk dat ik mezelf in het bijzijn van Cissy in plaats van Bella verraden heb, Cissy kan zich veel beter in bedwang houden dan Bella.
    James komt aanlopen.
    'Wat is hier aan de hand? Ruzie?' vraagt hij.
    'James!' roep ik opgelucht.

    [srry, heb niet echt veel inspi... goede vraag eigenlijk.. hebben we ruzie?]

    [ bericht aangepast op 11 feb 2012 - 15:03 ]

    Evana Lexie Morson
    Twijfelend blijf ik op de achtergrond. Wat is er aan de hand? Met mijn goede arm pak ik mijn toverstok, en spreek non-verbaal Protego uit. Voor het geval dat. Dan hoor ik de term 'Verstoten'. Het doet me denken aan het feit dat mijn biologische ouders mij ook verstoten hadden. Misschien wisten ze gewoon dat ik het slechte pad op zou gaan. Bang kijk ik naar Narcissa. Zou ze ons verraden? Ze heeft een hekel aan me, ik ben een modderbloedje, dus ik heb er vast niet veel bij in te brengen. "Hoe kun je..." zegt Narcissa, haar ogen vullen zich met tranen. James komt aangelopen, en zegt wat. Andromeda lijkt er blij om te zijn. Misschien hebben ze wat. Wacht, duh, ze valt op Ted. Ik hou mijn stok in mijn hand, gewoon voor het geval dat.


    Tijd voor koffie.

    {Bellatrix' eerste stukje :D!}

    Bellatrix Zwarts
    Ik giechel en zwaai naar Rodolphus wegloopt met zijn vrienden. Ik giechel eigenlijk nooit, maar dat boeide me niet. Langzaamaan lopen de gangen leeg, als de bel gaat. Ik loop met een arrogante glimlach op mijn gezicht. Lessen zijn voor baby's. Er knalt iemand tegen me aan, en we vallen op de grond. Ze word heel zenuwachtig, en begint meteen te stotteren. "H-het s-spijt me! He-het w-was-", ik knijp mijn ogen samen, terwijl ze nerveus door stottert. Ik sta op en negeer haar uitgestoken hand. Het is vast een eerste jaars. "Niet je bedoeling he?", zeg ik. Het meisje kijkt nerveus, "Het-het spijt me!", roept ze. Ik trek mijn toverstok, en beheks haar. "Petrificus Totalus," roep ik. Ze moeten maar eens leren uit te kijken. Zonder het meisje nog een blik waardig te keuren loop ik verder.

    Als ik de hoek om ben, zie ik Narcissa, Andromeda, een Potter en nog een modderbloedje staan. Narcissa lijkt bijna te huilen. De grijns op mijn gezicht wordt breder. "Heb je haar weer aan het huilen gemaakt?" zeg ik spottend tegen Andromeda. Ik keur het modderbloedje en Potter geen blik waardig. "Wat is er aan de hand?" zeg ik, arrogant, om niet nieuwschierig te klinken.


    Tijd voor koffie.

    Narcissa Zwarts.

    "Bella!" roep ik dan, en veeg de tranen uit mijn ogen. "Het- het komt niet meer goed met haar. JE VALT OP EEN MODDERBLOEDJE, TRUT!" roep ik en grijp naar haar keel. "Wegwezen, je bent niet meer welkom!"


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Bellatrix Zwarts
    Even valt mijn mond open, maar ik herstel mezelf snel weer. "Een Modderbloedje?" ik voel de woede door me stromen. Snel trek ik mijn toverstok. Hoe durft ze. "Wegwezen, je bent niet meer welkom!" roept Cissy. Ik glimlach. Groot gelijk. "Wie is het?" zeg ik, zachtjes, maar dreigend. Als ik non-verbaal Andromeda probeer te beheksen, ketst hij af. Iemand heeft een Protego spreuk uitgesproken. Goed. Dan niet. Laat eerst maar eens horen wie het is.


    Tijd voor koffie.