• Het is al heel lang geleden sinds Bastian het vreemde boek The Never Ending Story gelezen heeft. Sinds hij volwassen is, is het voor hem onmogelijk om Fantasia nog te bezoeken, maar hij heeft zijn belofte aan de The Childlike Empress om Fantasia te redden niet opgegeven. Hij is een jonge, succesvolle schrijver en merkt op een dag dat de bladeren van zijn gepubliceerde boeken leeg zijn. Het Niets probeert opnieuw zijn geliefde Fantasia over te nemen. Bastian neemt de beslissing om een wel heel speciaal boek te schrijven, eentje dat zijn lezers naar Fantasia brengt zodra ze de eerste zin lezen...
    Hoe zorg jij dat Fantasia uit de klauwen van het allesoverheersende Niets blijft?
    En nog belangrijker; wie kan je vertrouwen?


    Rollen

    Mensen (die de boeken lezen en in Fantasia terechtkomen)
    - Cosette | Arion O'Leary
    - BlueOrbs | Dean James Sadler
    - Cybele | Elizabeth Josey Willows
    - Flounder | Evanna McGailynn
    - Swanson | Valeria Giverny Jae
    Tegenstanders van Het Niets (fantasiewezens in Fantasia)
    - Roosevelt | Destiny Hope, Elf
    - xMirrorman | Melodie, Centaur
    - HurtedHeart | Fay Valentina Rush, Half (Duistere) Engel
    - thePineapple | Mindra Redknapp, Kind van de lucht
    - xPadfoot | Minerva May Dawney, Meermin
    Voorstanders van Het Niets (fantasiewezens in Fantasia)
    - Cosette | Story, Waternimf
    - Mombasa | Laís Mineiro, Zeemeermin
    - xMirrorman | Devin, Griffioen
    - Swanson | Shantay Reine Tyssem, Nimf



    Regels:
    - Geen drieregelposts . Doe moeite om meerdere zinnen te schrijven, anders is het niet fijn.
    - Je mag tot 3 personages, maar je moet ze wel actief houden.
    - Ga elkaar niet uitschelden als er iets fout loopt, hou het aangenaam.
    - Gebruik geen personages uit The Neverending Story zelf, verzin zelf iets.
    - Wees creatief


    Het begin: de mensen hebben hun boek gekocht/gekregen. De wezens voelen dat er iets op til is. De mensen hoeven niet allemaal tegelijk naar Fantasia gezogen te worden.

    [ bericht aangepast op 9 april 2012 - 12:35 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    [Enkele mensen zijn naar Fantasia gezogen, sommigen hebben slechte wezens ontmoet, anderen goede. De wezens beginnen ook bondgenoten te vinden. In principe kan je gewoon je personage naar Fantasia gebracht laten worden en dan betrekken we die er wel bij ^^]

    Arion

    "Fantasia heeft jullie nodig."
    Ik draai me kalm om wanneer ik een stem achter me hoor.
    "Eindelijk. We hebben op jullie gewacht."
    Voor ik de kans krijg mezelf voor te stellen heeft Destiny dat al gedaan.
    "Nog een Elf?" vraag ik met een blik op de rossekop. Ik keer me weer naar haar toe en zeg droogjes. "En hoe bedoel je Fantasia heeft ons nodig?"


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Destiny

    Ik schud mijn hoofd.
    "Minerva is een meermin."
    "En hoe bedoel je, Fantasia heeft ons nodig."
    Ik zucht.
    "Eerst moeten jullie hier weg. Bij de elven zijn jullie veilig, kom." Ik ga hen voor naar ons dorp. Bossen zijn gewoon niet meer veilig.


    Evanna

    "Fantasia?"
    Ik kijk hen beide verrast aan.
    "Maar daar las ik net over. Hoe kan dat?"
    Ik kijk verbaasd rond. Het moet wel echt zijn. Het ziet er echt uit.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Laís.
    Het gras om mij heen vormen een soort kleding stukken om mijn naakt lichaam.
    "Fantasia?" vraagt het Mensenkind.
    "Maar daar las ik net over. Hoe kan dat?"
    Ik rol met mijn ogen.
    Het is dat ik kind tot mijn vriend moet maken.
    "Dat kan inderdaad," zeg ik met een klein lachje.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Elizabeth

    Ik luister naar de woorden die Destiny tegen de aangekomen meermin zegt terwijl mijn blik tussendoor heen en weer schiet. Volgens mij sliep ik gewoon nog en zou ik zometeen weer wakker worden. Ik las waarschijnlijk te veel en mijn fantasie ging vast met me aan de loop maar toen ik op de binnenkant van mijn wang beet vertrok mijn gezicht licht van pijn. Ik droomde niet.’ Eerst moeten jullie hier weg. Bij de elven zijn jullie veilig, kom,’ zegt Destiny tot slot en ik kijk even met lichte aarzeling naar Arion voordat ik weer naar Destiny keek.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Story

    "Fantasia? Maar daar las ik net over. Hoe kan dat?"
    Ik geef Laís een stomp wanneer ze met haar ogen rolt. Hou je in, de Mens moet ons vertrouwen.
    "Dat kan inderdaad," zegt ze met een lachje.
    Ik trek nog een keer aan de rok van het Mensenkind.
    "Hoe heet jij?" vraag ik zachtjes. Bij het kindse gedrag hoort ook het kindse concentratievermogen. Ik heb jaren gehad om deze rol te perfectioneren.

    Arion

    "Minerva is een meermin. Eerst moeten jullie hier weg. Bij de elven zijn jullie veilig, kom." Ik ga hen voor naar ons dorp. Bossen zijn gewoon niet meer veilig."
    Ik rol met mijn ogen. Dit moet niet gekker worden. Ik zie Elizabeth aarzelend naar me kijken maar laat zelf geen enkele emotie ontsnappen.
    "Een meermin, oh fijn," zeg ik droog. "Laten we dan maar snel gaan want van dit getreuzel word ik niet blij en ik denk jullie ook niet."
    Ik wil een richting uit wandelen tot ik besef dat ik niet weet waar ik heen moet. Ik draai me terug om naar Destiny en trek een wenkbrauw op. Komt er nog wat van?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Minerva

    'Het probleem is dat velen gebrek hebben aan manieren,' mompelde ik geïrriteerd terwijl ik een korte blik op de jongen wierp. 'Volg ons maar gewoon, dan zie je het vanzelf wel,' we liepen in een richting waarbij je al snel merkte dat na enkele meters de bomen verder uit elkaar stonden. De wolken die boven ons zweefden werden steeds donkerder en de duisternis die ze veroorzaakten nam de omgeving om ons heen geleidelijk met zich mee. Ik beet op mijn onderlip. Hopelijk waren deze mensen niet te onnozel om al dit gebeuren te negeren en te denken "Oh, ik word straks wel wakker. Niks aan de hand". 'Voor het geval jullie het nog niet door hebben,' zei ik na een korte stilte. 'Jullie dromen niet, dit is de realiteit.'

    [ bericht aangepast op 7 feb 2012 - 17:36 ]

    Evanna

    "Hoe heet jij?" vraagt het meisje.
    Ik kijk haar glimlachend aan.
    "Evanna."
    Ik steek een pluk haar achter mijn oor.
    "Dit is dus Fantasia?"
    Ik kijk rond. Ik had het helemaal anders verwacht.

    Destiny

    "Wat Minerva zegt. Het Niets is bezig Fantasia over te nemen. Alleen mensen kunnen Fantasia redden, de mensen die Bastian's boek gelezen hebben. Het belangrijkste is dat niemand van de voorstanders van het Niets weet dat er mensen zijn."


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Arion

    "Het probleem is dat velen gebrek hebben aan manieren," mompelt de Meermin terwijl ze me een geërgerde blik toegooit. Ik staar haar leeg aan. Het probleem is dat ik hier niet wil zijn. "Volg ons maar gewoon, dan zie je het vanzelf wel. Voor het geval jullie het nog niet door hebben; jullie dromen niet, dit is de realiteit."
    Ik zucht terwijl ik achter hen aan blijf wandelen. Veel meer van deze onzin kan ik niet verdragen. Het verhaal van Bastian die ooit Fantasia redde is een sprookje. Ik geloof niet in sprookjes.
    "Wat Minerva zegt. Het Niets is bezig Fantasia over te nemen. Alleen mensen kunnen Fantasia redden, de mensen die Bastian's boek gelezen hebben. Het belangrijkste is dat niemand van de voorstanders van het Niets weet dat er mensen zijn."
    "Oh mooi, dan ben ik dus veilig," zeg ik wanneer ik er genoeg van heb. Ik draai me om en loop een andere richting uit. Wat een klucht, klinklare onzin.

    [Wat zegt gij nu? Ze weten het wel.]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    [Die weet da toch nie da die da weten :') Die denkt da da de enige mensen zijn.]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Destiny

    Resoluut loop ik hem achterna, wanneer hij wegloopt.
    "Ze weten NOG niet dat jullie hier zijn. En het kan goed zijn dat op dit eigenste moment er nog mensen hier zijn aangekomen. Ze mogen niet in handen van de voorstanders van het Niets vallen, want dan is het gedaan. Met ons allemaal!"
    Kwaad roep ik het in zijn gezicht en ik voel de tranen in mijn ogen branden.
    "Lafaard," sis ik.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Arion

    Ik blijf met gebalde vuisten naast mijn lichaam staan wanneer ik iemand achter me aan hoor komen.
    "Ze weten NOG niet dat jullie hier zijn. En het kan goed zijn dat op dit eigenste moment er nog mensen hier zijn aangekomen. Ze mogen niet in handen van de voorstanders van het Niets vallen, want dan is het gedaan. Met ons allemaal!"
    Ik sluit mijn ogen en klem mijn kaken op elkaar terwijl ze in mijn gezicht staat te schreeuwen.
    "Lafaard."
    Voor het eerst sinds lange tijd geef ik helemaal toe aan mijn emoties. Ik grijp haar vast bij de keel en duw haar tegen een boom.
    "Ik geloof niet in sprookjes," spuug ik. "Ze leren je niks over het echte leven, ze misleiden je."


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Destiny

    Ik bal mijn vuisten en kreun wanneer hij me tegen een boom drukt. Ik geef hem een mep in zijn gezicht.
    "Het echte leven? Dit IS mijn leven. En niet alleen dat van mij. Bekrompen kerel die je bent!"
    Ik pers de woorden eruit. Meestal word ik niet snel kwaad, maar als ik het ben, ben ik echt kwaad. Zoals nu.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    [Uhmm, ik ben aan het bedenken hoe ik eliza nu kan laten inspringen.. :'D ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Arion

    Hoewel hij hard aankomt, doet de klap me niet veel.
    "Het echte leven? Dit IS mijn leven. En niet alleen dat van mij. Bekrompen kerel die je bent!"
    Razend kwaad grijp ik met één hand haar beide kaken vast zodat ze niks meer kan zeggen.
    "Als ik bekrompen ben, dan ben ik je van geen nut!" schreeuw ik terug. Geschrokken van mezelf haal ik mijn handen van haar af en toe een paar stappen achteruit. "Dromen heeft geen zin, ze komen toch niet uit."
    Ik draai me nog een keer om en zet het op een rennen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Destiny

    Ik grom even en loop hem zo snel ik kan achterna. Ik ken deze plek beter dan wie dan ook, en ik haal hem zonder moeite in. Dit keer is het mijn beurt hem tegen een boom te drukken.
    "En nu ga jij eens goed luisteren, jij verwend mensenkind. Dit. Is. Geen. Droom. Begrepen? Jij bent uitverkozen door Bastian's boek om hier terecht te komen en daar kan je niets aan veranderen."
    Elke mens die het boek las, kwam hier terecht, maar dat hoeft hij niet te weten.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.