• Het is al heel lang geleden sinds Bastian het vreemde boek The Never Ending Story gelezen heeft. Sinds hij volwassen is, is het voor hem onmogelijk om Fantasia nog te bezoeken, maar hij heeft zijn belofte aan de The Childlike Empress om Fantasia te redden niet opgegeven. Hij is een jonge, succesvolle schrijver en merkt op een dag dat de bladeren van zijn gepubliceerde boeken leeg zijn. Het Niets probeert opnieuw zijn geliefde Fantasia over te nemen. Bastian neemt de beslissing om een wel heel speciaal boek te schrijven, eentje dat zijn lezers naar Fantasia brengt zodra ze de eerste zin lezen...
    Hoe zorg jij dat Fantasia uit de klauwen van het allesoverheersende Niets blijft?
    En nog belangrijker; wie kan je vertrouwen?


    Rollen

    Mensen (die de boeken lezen en in Fantasia terechtkomen)
    - Cosette | Arion O'Leary
    - BlueOrbs | Dean James Sadler
    - Cybele | Elizabeth Josey Willows
    - Flounder | Evanna McGailynn
    - Swanson | Valeria Giverny Jae
    Tegenstanders van Het Niets (fantasiewezens in Fantasia)
    - Roosevelt | Destiny Hope, Elf
    - xMirrorman | Melodie, Centaur
    - HurtedHeart | Fay Valentina Rush, Half (Duistere) Engel
    - thePineapple | Mindra Redknapp, Kind van de lucht
    - xPadfoot | Minerva May Dawney, Meermin
    Voorstanders van Het Niets (fantasiewezens in Fantasia)
    - Cosette | Story, Waternimf
    - Mombasa | Laís Mineiro, Zeemeermin
    - xMirrorman | Devin, Griffioen
    - Swanson | Shantay Reine Tyssem, Nimf



    Regels:
    - Geen drieregelposts . Doe moeite om meerdere zinnen te schrijven, anders is het niet fijn.
    - Je mag tot 3 personages, maar je moet ze wel actief houden.
    - Ga elkaar niet uitschelden als er iets fout loopt, hou het aangenaam.
    - Gebruik geen personages uit The Neverending Story zelf, verzin zelf iets.
    - Wees creatief


    Het begin: de mensen hebben hun boek gekocht/gekregen. De wezens voelen dat er iets op til is. De mensen hoeven niet allemaal tegelijk naar Fantasia gezogen te worden.

    [ bericht aangepast op 9 april 2012 - 12:35 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Destiny

    "Juist ja. Ik weet niet eens hoe ik hier kom. En ik moet je zomaar vertrouwen? Hoe weet ik dat jij veilig bent?"
    Ik zucht en zoek naar de juiste woorden.
    "Jullie hebben beide het boek gelezen van Bastian, als ik het goed heb?"
    Ik kijk hen vragend aan. Dit kan ik best oplossen met kleine stapjes. De jongen ziet er nogal wantrouwig uit.


    Evanna

    "Meerminnen?" vraag ik verrast, en ik volg haar vinger. Er zit waarempel echt een meisje in het water. Ik zie alleen haar hoofd, en ik probeer erachter te komen of ze ook echt vinnen heeft. Ik kijk het meisje weer aan.
    "Soms spelen ze ook met me."
    Ik glimlach.
    "Kan jij me misschien vertellen waar ik ben?"


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Laís
    Ik lach naar het Mensenkind als ze doorheeft dat ik er ook ben.
    "Kan jij me misschien vertellen waar ik ben?" vraagt ze aan Story.
    Mijn staart zwiep ik op het land zodat het veranderd in twee slanke benen. Mijn naakte lichaam maakt nu niets uit.
    "Laís," stel ik me voor.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Elizabeth

    Als een roodharig meisje de grot binnen komt gestapt duwt de jongen me achter hem. 'Mijn naam is Destiny, ik ben een elf. Jullie zijn niet van hier. Ik wil jullie helpen, maar dat gaat niet als jullie hier blijven zitten. Deze plek kan sneller verdwenen zijn dan dat je met je ogen knippert,' zegt ze op een vriendelijke manier maar toch blijf ik aan haar twijfelen en hou me veilig verborgen achter de jongen, die nu een andere houding had aangenomen. 'Juist ja. Ik weet niet eens hoe ik hier kom. En ik moet je zomaar vertrouwen? Hoe weet ik dat jij veilig bent?' zegt hij tegen haar en ik kijk haar licht wantrouwend aan. 'Jullie hebben beide het boek gelezen van Bastian, als ik het goed heb?' vraagt ze. 'Wat heeft het boek er nou mee te maken?' vraag ik haar dan. 'Die heeft er echt niet voor gezorgd dat we nu hier zijn,' voeg ik er wat nors aan toe.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Evanna

    "Laís," hoor ik en ik volg de stem.
    Oh god. Het meisje waarvan ik daarnet alleen het hoofd kon zien, is uit het water gekomen en ligt nu naakt voor me. Ik wend mijn blik oncomfortabel af.


    Destiny


    "Wat heeft het boek er nou mee te maken? Die heeft er echt niet voor gezorgd dat we nu hier zijn."
    Ik negeer de norsheid in haar stem.
    "Dat boek heeft er alles mee te maken. Jullie waren het boek aan het lezen, net voor jullie in een soort van trance geraakten en hier terecht kwamen?"
    Ik zucht en kijk hen doordringend aan.
    "Dit is belangrijk. Een kwestie van leven op dood. Goed of slecht. Kies alsjeblieft de juiste kant. Het Niets vernietigt heel Fantasia."
    Bij de laatste zin sterft mijn stem een beetje weg en ik kijk hen hoopvol aan.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Arion

    Vanbinnen ben ik uiterst verbaast dat de Elf van het boek afweet. Ik voel mijn hart kraken wanneer ze een onheil voorspelt dat ik liever niet wil mee maken. Mijn gezicht en lichaamshouding blijven neutraal. Ik sla mijn ogen even dicht wanneer ik het meisjes stem hoor omhoog gaan. Hou je neutraal, laat je kwaadheid niet merken. We weten niet waar we zijn, doe niets dat je in een lastig parket kan brengen. Ik knijp even in haar hand als teken dat ze stil moet zijn.
    "Dat boek heeft er alles mee te maken. Jullie waren het boek aan het lezen, net voor jullie in een soort van trance geraakten en hier terecht kwamen?Dit is belangrijk. Een kwestie van leven op dood. Goed of slecht. Kies alsjeblieft de juiste kant. Het Niets vernietigt heel Fantasia."
    Er gaat een lichtje bij me branden en zodra de Elf uitgesproken is geloof ik haar. Ik doe een stapje naar voren.
    "Fantasia?" zeg ik zacht. "Zijn we in Fantasia? Ik ken dit verhaal, maar ik dacht dat het een sprookje was. Bastian..." Wanneer ik merk dat mijn verbazing overduidelijk is bouw ik onmiddellijk weer een muur rond mijn gevoelens.

    Story

    "Meerminnen? Kan jij me misschien vertellen waar ik ben?"
    Ondertussen zie ik hoe Laís uit het water komt en haar staart in een stel lange benen verandert.
    "Laís," stelt ze zichzelf voor.
    Het meisje kijkt haar even aan en weet dan niet hoe snel ze haar blik moet afwenden. Ik kan het lachen gelukkig tegenhouden.
    "Ik ben Story," voeg ik er zachtjes aan toe. "En je bent in Fantasia."


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Elizabeth

    De jongen geeft me een zacht kneepje in mijn hand als ik tegen de elf gesproken heb, waarschijnlijk een teken dat ik mijn mond moest houden. Ik liet mijn blik nogmaals over de elf heen gaan terwijl ze antwoordde. 'Dat boek heeft er alles mee te maken. Jullie waren het boek aan het lezen, net voor jullie in een soort van trance geraakten en hier terecht kwamen?Dit is belangrijk. Een kwestie van leven op dood. Goed of slecht. Kies alsjeblieft de juiste kant. Het Niets vernietigt heel Fantasia.'
    Waren we in Fantasia? Ik kon dit verhaal vaag en er waren nog maar kleine details bij me bij gebleven. 'Fantasia?' zei de jongen plots zacht. 'Zijn we in Fantasia? Ik ken dit verhaal, maar dacht dat het een sprookje was. Bastian... ' vervolgt hij en voor de eerste keer in die korte tijd dat ik hem nu had horen praten, klonk er verbazing in zijn stem. Heel even keek ik naar hem en toen weer terug naar de Elf. Haar hoopvolle blik gaf de doorslag, we waren echt in Fantasia. 'Wat moeten we nu?' vroeg ik zacht, gezien ik even niks anders nuttigs wist uit te brengen.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Destiny

    "Het veiligste is dat jullie beiden uit deze grot komen, uit dit bos. Nergens is nog veilig."
    Ik haal opgelucht adem, ik heb eindelijk hun vertrouwen gewonnen. Ik doe een paar stappen achteruit, de grot uit.
    "Komen jullie mee?"


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Arion

    Ik voel het meisje even naar me kijken. Dan richt ze zich tot de Elf.
    "Wat moeten we nu?" vraagt ze zacht.
    "Het veiligste is dat jullie beiden uit deze grot komen, uit dit bos. Nergens is nog veilig. Komen jullie mee?"
    Met tegenzin volg ik haar de grot uit. Ik zucht even omdat ik weet dat ik niet anders kan dan haar vertrouwen.
    "Arion," zeg ik terwijl ik mijn hand uitsteek.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Destiny

    Uiteindelijk komt hij mee de grot uit.
    "Arion," zegt hij met uitgestoken hand.
    "Destiny Hope, een elf," zeg ik glimlachend terwijl ik zijn hand schud.
    "Tot waar hebben jullie precies gelezen?"


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Elizabeth

    'Het veiligste is dat jullie beiden uit deze grot komen, uit dit bos. Nergens is nog veilig. Komen jullie mee?' zei de Elf waarop we haar de grot uitvolgde. 'Arion,' zei hij en stak zijn hand naar de Elf uit. 'Destiny Hope, een elf,'glimlachte ze en schudde zijn hand. 'Tot waar hebben jullie precies gelezen?' vroeg ze daarna en even peinigde ik m'n hersens om me te herinneren tot hoever ik gekomen was. 'Volgens mij heb ik het einde van de eerste bladzijde nog niet gehaald,' reageerde ik met een gefronst gezicht. 'En mijn naam is trouwens Elizabeth.'

    [ bericht aangepast op 6 feb 2012 - 12:30 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Arion

    De Elf stelt zich nog eens voor en uiteindelijk blijkt het meisje naast me Elizabeth te heten. Ik kijk haar even aan terwijl ik nadenk over de vraag van Destiny.
    "Ik ook," zeg ik dan. "Ik heb de eerste bladzijde niet volledig kunnen lezen. Het leek alsof ik in slaap viel, mijn benen tintelden."
    Ik laat niet merken hoe eng ik het allemaal maar vind en staar een beetje emotieloos voor me uit.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    [Ik moet afsluiten, tot straks ^^]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    [What did I miss? :p]


    Take me to wonderland

    Minerva

    Ik dreef over het water terwijl ik naar de donkere hemel staarde. Ik had altijd geweten dat dit zou gebeuren, alleen hoopte ik dat het enkel en alleen onnozele vermoedens waren. Ik was een en al alert, wat betekenen moest dat mijn ogen fel groen stonden. De andere nimfen zouen nu wel op het punt staan feest te vieren bij het aanzicht van de donkere wolken. Ik was blij dat ze me verband hadden, ik was niet zoals zij en zou dat ook nooit worden. Ik keek in een oogwenk op toen ik iets verderop stemmen hoorde.
    'Ik heb de eerste bladzijde niet volledig kunnen lezen. Het leek alsof ik in slaap viel, mijn benen tintelden,' het was een jongensstem. Ik zwom voorzichtig naar de oever en moest glimlachen van opluchting toen ik zag dat het Destiny, een elf die ik af en toe sprak, samen met twee mensen zag. Mensen! Ik hees mezelf op de oever en keek even toe hoe mijn vinnen zich in twee benen vormden, stond toen op en ging op een drafje naar een boom waar ik vervolgens in klom om er een lappen jurkje uit te vissen. Ik trok het aan en rende naar Destiny en de mensen.
    'Eindelijk,' zei ik toen ik ze naderde. Ze keken om en ik zag een glinstering van schrik in de ogen van de mensen.
    'We hebben op jullie gewacht,' vervolgde ik.

    Destiny

    "Volgens mij heb ik het einde van de eerste bladzijde nog niet gehaald."
    "Ik heb de eerste bladzijde niet volledig kunnen lezen. Het leek alsof ik in slaap viel, mijn benen tintelden."
    Ik kijk hen beiden begrijpend aan.
    "Ik had gedacht dat jullie verder zaten. Fantasia heeft jullie nodig."
    "Eindelijk. We hebben op jullie gewacht."
    Ik kijk om en zie Minerva op ons afkomen.
    "Arion en Elizabeth. Ze hebben amper 1 pagina gelezen in Bastian's boek. Het is echt erger dan ik eerst dacht."


    But I still have this faith in the truth of my dreams.