• - Dit is niet om jullie te verbeteren of om jullie een stek te geven of dergelijke, ik vraag me gewoon af hoe het komt -
    Ik heb al gemerkt dat veel Nederlanders precies het verschil tussen zij, hen en hun niet kennen.
    Ik heb al zoveel keer gezien:

    Hun hebben dat gezegd
    Ik heb gedroomd over hun.

    En dat zit ik daar echt van wtf, waar zijn we mee bezig.
    Maar even serieus, hoe komt het dat die fout zoveel gemaakt wordt? (nerd)

    Assassin schreef:
    (...)

    Als je het echt niet weet zeg je gewoon 'een' dan zit je namelijk nooit fout haha. Een tafel, een stoel, een auto. Klaar.


    Haha inderdaad xd jammer dat de opdrachten van Nederlands daar niet in trapt.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Assassin schreef:
    (...)

    Je mag het wel absurt vinden maar het is vaak wel zo hoor. Ook zijn er overal wel mensen die het hebben, daar is het toch wel het ergst.


    Nee, gewoon nee. (: Vergelijk het met het Fries. Het is een soort eigenlijk taaltje en er is duidelijk verschil tussen de twee. Maar in Brabant of Rotterdam lijkt het er ontzettend op, en daarom worden die twee wel door elkaar gegooid.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Biologist schreef:
    (...)

    Nee, gewoon nee. (: Vergelijk het met het Fries. Het is een soort eigenlijk taaltje en er is duidelijk verschil tussen de twee. Maar in Brabant of Rotterdam lijkt het er ontzettend op, en daarom worden die twee wel door elkaar gegooid.


    Het verschil is dat Friezen veel beter gewoon Nederlands kunnen. Ze praten vaak in het eigen taaltje maar hun AN is ook heel goed, dat kan je van de meeste Brabanders niet zeggen hoor.


    Your make-up is terrible

    Ik zit hier nu heel geïrriteerd te wezen, omdat ik dat echt DOODIRRITANT vind.


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    Midna schreef:
    (...)

    Haha inderdaad xd jammer dat de opdrachten van Nederlands daar niet in trapt.


    Stomme opdrachten. :c

    [ bericht aangepast op 2 feb 2012 - 20:19 ]


    Your make-up is terrible

    Dat komt omdat dit bij het onderdeel formuleren van een zin zit. Hier heb ik zelf nooit mee te maken gehad tot ik op de Pabo zat. En andere mensen heb ik er ook nooit over gehoord.

    En even voor de duidelijkheid hun kan alleen maar als het een meewerkend voorwerp is:P

    Maar dat ligt ook aan de streek waar je woont. Als limburger heb je veel meer moeite om als en dan uitelkaar te halen omdat wij in ons dialect heeft vaak als zeggen.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2012 - 20:22 ]


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Immortal schreef:
    Dat komt omdat dit bij het onderdeel formuleren van een zin zit. Hier heb ik zelf nooit mee te maken gehad tot ik op de Pabo zat. En andere mensen heb ik er ook nooit over gehoord.

    En even voor de duidelijkheid hun kan alleen maar als het een meewerkend voorwerp is:P

    Maar dat ligt ook aan de streek waar je woont. Als limburger heb je veel meer moeite om als en dan uitelkaar te halen omdat wij in ons dialect heeft vaak als zeggen.


    Jezus dankjewel !! nu heb ik eindelijk het geheim erachter gevonden ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Midna schreef:
    (...)

    Jezus dankjewel !! nu heb ik eindelijk het geheim erachter gevonden ;D

    Hun is gewoon bezittelijk.
    hun boek, hun leven, etc.

    Melancholia schreef:
    (...)
    Hun is gewoon bezittelijk.
    hun boek, hun leven, etc.


    Ja ok, dat had ik al door ;d maar op één of ander manier kwam ik daar niet achter.. & die verrekte leraar legde het mij ook niet uit.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Zoiets word je vaak aangeleerd al bij je geboorte bijv. dus dat is moeilijk af leren en mensen die geen gevoel hebben voor taal... tja.. die hebben daar dan een probleem mee, eig heb k wel geluk met mijn hele ouderwetse Nederlands methode, want daarin wordt dit uitgebreid uitgelegd


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Assassin schreef:
    (...)

    Het verschil is dat Friezen veel beter gewoon Nederlands kunnen. Ze praten vaak in het eigen taaltje maar hun AN is ook heel goed, dat kan je van de meeste Brabanders niet zeggen hoor.


    Dat bedoel ik! Maar Limburgers wel hoor. Alleen is hun accent of en toe té. Zoals het Heerlens. :Y)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Assassin schreef:
    (...)

    Het verschil is dat Friezen veel beter gewoon Nederlands kunnen. Ze praten vaak in het eigen taaltje maar hun AN is ook heel goed, dat kan je van de meeste Brabanders niet zeggen hoor.


    Daar ben ik wel mee eens. Ik kom zelf uit Brabant en mijn familie is denk ik gewoon een uitzondering, maar ik ken zó veel mensen die echt niet 'normaal' weten te praten (of schrijven).

    [ bericht aangepast op 2 feb 2012 - 20:40 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Hoi. Ik ben Sam en kom uit Twente.
    Dat is mijn excuus (nerd).


    No growth of the heart is ever a waste

    Dumbledore schreef:
    Mij maakt het echt niet uit hoe iemand praat, hoe irritant het ook is. Moeten zij lekker weten.
    Het gaat hem niet om praten. Het gaat hem om het schrijven, want er schrijven heel veel mensen op quizlet hun als het zij moet zijn.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Shogun schreef:
    Hoi. Ik ben Sam en kom uit Twente.
    Dat is mijn excuus (nerd).


    Mag ik ff zeggen dat jullie een best wel cuwl dialect hebben? Mijn vader komt uit de buurt van Deventer en mijn zus studeert nu aan de UT en mijn andere zus heeft daar ook gestudeerd ;]


    Deep inside, I've never felt alive