• Hoi! Ik moet voor Nederlands een Betoog doen.

    Mijn onderwerp: De Doodstraf.
    Ik moet mensen intervieuwen (met verschillende meningen). En het mocht via forum (wbw)

    Dus mijn vraag aan jullie:
    Wat vind jij van de Doodstraf?


    “All those fairytales are full of shit.”

    Verschrikkelijk en inhumaan. Het is moord.


    I am an idiot, I move.

    Ik heb verschillende meningen over de doodstraf, dat laat me altijd in tweestrijd staan.
    Aan de ene kant vind ik het goed, sommigen verdienen niet beter, sommigen kunnen niet beter beveiligd zijn dan dood. Als ze ontsnappen/vrijgelaten worden en weer lekker verder gaan? Tsja, dan zijn we beter af als ze dood zijn.
    Aan de andere kant, wie bepaald over het leven en dood? Als diegene die de doodstraf krijgt omdat hij gemoord heeft, ben je even erg bezig want je neemt een mensenleven af. En je maakt het ze zo wel erg gemakkelijk om te boeten voor hun daden. Ze voelen daarna niets meer, krijgen nergens meer spijt van, enzovoorts. En stel je voor dat je de verkeerde hebt? D:

    [ bericht aangepast op 2 feb 2012 - 11:40 ]


    Your make-up is terrible

    Ik ben er voor. En ik heb het laatst in het Engels moeten doen.
    Maar ik ben dus voor.
    -Het is veiliger voor de maatschappij als een massamoordenaar wordt "vermoord". Want deze stopt écht niet na veertig jaar gevangenis. (Wat ze in Amerika geven.)
    -Het is ook beter voor de moordenaar. Als deze na een tijd weer terug komt in de samenleving, zal deze nog steeds gezien worden als moordenaar, ook al heeft hij/zij de gevangenisstraf uitgezeten.
    -Het is voor de nabestaanden van diegene die vermoord is opluchtend als diegene die hem vermoord heeft, ook de doodstraf krijgt.

    Ik kan je een documentaire laten zien, echt heel interessant, over de doodstraf.
    En ik kan je nog wat argumenten voor geven?
    -Zoals de mensenrechten.
    -Onomkeerbaar.
    -Het laat een slecht cultuur zien.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Assassin schreef:
    Ik heb verschillende meningen over de doodstraf, dat laat me altijd in tweestrijd staan.
    Aan de ene kant vind ik het goed, sommigen verdienen niet beter, sommigen kunnen niet beter beveiligd zijn dan dood. Als ze ontsnappen/vrijgelaten worden en weer lekker verder gaan? Tsja, dan zijn we beter af als ze dood zijn.
    Aan de andere kant, wie bepaald over het leven en dood? Als diegene die de doodstraf krijgt omdat hij gemoord heeft, ben je even erg bezig want je neemt een mensenleven af. En je maakt het ze zo wel erg gemakkelijk om te boeten voor hun daden. Ze voelen daarna niets meer, krijgen nergens meer spijt van, enzovoorts.


    Ja er word verschillend over gezegd..

    Zelf vind ik ook dat het een risico is, stel dat de verdachte eigenlijk onschuldig is?? Dan word diegene van het leven beroofd zonder dat hij het gedaan heeft.

    Ik vind het zowiesos dat je mensen niet van het leven mag beroven, om wat voor reden dan ook.


    “All those fairytales are full of shit.”

    Assassin schreef:
    Ik heb verschillende meningen over de doodstraf, dat laat me altijd in tweestrijd staan.
    Aan de ene kant vind ik het goed, sommigen verdienen niet beter, sommigen kunnen niet beter beveiligd zijn dan dood. Als ze ontsnappen/vrijgelaten worden en weer lekker verder gaan? Tsja, dan zijn we beter af als ze dood zijn.
    Aan de andere kant, wie bepaald over het leven en dood? Als diegene die de doodstraf krijgt omdat hij gemoord heeft, ben je even erg bezig want je neemt een mensenleven af. En je maakt het ze zo wel erg gemakkelijk om te boeten voor hun daden. Ze voelen daarna niets meer, krijgen nergens meer spijt van, enzovoorts.


    "The jury", bestaande uit mensen zoals jij en ik. Mensen die niets van strafrecht afweten, maar zijn opgeroepen om het aan te kijken en te oordelen. Snap je?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Biologist schreef:
    Ik ben er voor. En ik heb het laatst in het Engels moeten doen.
    Maar ik ben dus voor.
    -Het is veiliger voor de maatschappij als een massamoordenaar wordt "vermoord". Want deze stopt écht niet na veertig jaar gevangenis. (Wat ze in Amerika geven.)
    -Het is ook beter voor de moordenaar. Als deze na een tijd weer terug komt in de samenleving, zal deze nog steeds gezien worden als moordenaar, ook al heeft hij/zij de gevangenisstraf uitgezeten.
    -Het is voor de nabestaanden van diegene die vermoord is opluchtend als diegene die hem vermoord heeft, ook de doodstraf krijgt.

    Ik kan je een documentaire laten zien, echt heel interessant, over de doodstraf.
    En ik kan je nog wat argumenten voor geven?
    -Zoals de mensenrechten.
    -Onomkeerbaar.
    -Het laat een slecht cultuur zien.



    Maar zoals het plaatje al zegt. Je bent dan eigenlijk niks beter dan de moordenaar zelf, want eigenlijk ben je dan ook een moordenaar als je iemand de doodstraf geeft.

    p.s: Dat plaatje ga ik gebruiken als poster. Want dat klopt helemaal!


    “All those fairytales are full of shit.”

    Ik ben voor. Mensen zoals Dutroux moeten ze martelen en langzaam laten sterven.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Amused schreef:
    Ik ben voor. Mensen zoals Dutroux moeten ze martelen en langzaam laten sterven.


    Wie is Dutroux?? (cat)


    “All those fairytales are full of shit.”

    Assassin schreef:
    Ik heb verschillende meningen over de doodstraf, dat laat me altijd in tweestrijd staan.
    Aan de ene kant vind ik het goed, sommigen verdienen niet beter, sommigen kunnen niet beter beveiligd zijn dan dood. Als ze ontsnappen/vrijgelaten worden en weer lekker verder gaan? Tsja, dan zijn we beter af als ze dood zijn.
    Aan de andere kant, wie bepaald over het leven en dood? Als diegene die de doodstraf krijgt omdat hij gemoord heeft, ben je even erg bezig want je neemt een mensenleven af. En je maakt het ze zo wel erg gemakkelijk om te boeten voor hun daden. Ze voelen daarna niets meer, krijgen nergens meer spijt van, enzovoorts. En stel je voor dat je de verkeerde hebt? D:

    Dit, precies.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    aan de ene kant zeg ik: ik ben voor de doodstraf, want als als een moordenaar iemand vermoordt, dan kan die dat weer gaan doen als hij vrij komt
    maar aan de andere kant ben ik tegen: want het maakt jou ook een moordenaar, want je vermoord iemand als het ware

    Amused schreef:
    Ik ben voor. Mensen zoals Dutroux moeten ze martelen en langzaam laten sterven.


    26 - 02 - '16

    feltonbeats schreef:
    (...)

    Wie is Dutroux?? (cat)


    Als ik me niet vergis was dat een Belgische man die meisjes op sloot in een kelder en hen daar gevangen hield. En hij verkrachtte deze meisjes


    Physics is awesome

    feltonbeats schreef:
    (...)

    Maar zoals het plaatje al zegt. Je bent dan eigenlijk niks beter dan de moordenaar zelf, want eigenlijk ben je dan ook een moordenaar als je iemand de doodstraf geeft.

    p.s: Dat plaatje ga ik gebruiken als poster. Want dat klopt helemaal!


    Dit dus. Ik ben er tegen. Het slaat nergens op als je iemand moet vermoorden die iets gruwelijks heeft begaan, laat diegene dan in ieder geval leiden in de gevangenis.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Sommige mensen die leven verdienen de dood en veel mensen die gestorven zijn verdienen het om te leven. Maar kunnen wij ze dat geven? Wij zijn wij om hierover te beslissen?


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Ik heb een gemixte mening.
    Aan de ene kant ben ik voor, sommige mensen verdienen niet beter dan de dood en hoeven we minder belasting te betalen voor die onnodig luxe cellen van misdadigers.
    Aan de andere kant ben ik tegen, het is niet ethisch verantwoordelijk. Daarnaast is de grens tussen wel/niet doodstraf heel moeilijk te bepalen, en als een onschuldig iemand de doodstraf heeft ondergaan heb je ook nogal een probleem (cat)
    Maar uiteindelijk ben ik blij dat Nederland niet aan de doodstraf doet. Mijn tegens wegen zwaarder dan de voors.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."