• Hoi! Ik moet voor Nederlands een Betoog doen.

    Mijn onderwerp: De Doodstraf.
    Ik moet mensen intervieuwen (met verschillende meningen). En het mocht via forum (wbw)

    Dus mijn vraag aan jullie:
    Wat vind jij van de Doodstraf?


    “All those fairytales are full of shit.”

    Ik ben tegen.
    ten eerste vind ik dat wij niet zouden mogen beslissen over iemand anders leven (of dood) en ten tweede:
    Als mensen iets hebben gedaan, zo erg dat ze de dood 'verdienen' , dan nog vind ik dat ze het niet moeten krijgen.
    Ik vind de dood 'te makkelijk' als ik het zo mag zeggen.
    Als je dood bent dan is er, na mijn mening, niks meer.
    Dat vind ik een te makkelijke manier om er van af te komen.
    Als iemand wat ergs heeft gedaan, laat diegene het dan voelen. Laat ze lekker wegrotten in een cel. Dat vind ik persoonlijk een veel ergere straf dan de dood. Als iemand mijn vrijheid zou afnemen, als iemand alles zou bepalen voor mij, wat ik wel en niet kan doen. Wanneer ik wakker moet worden. Wanneer ik mag eten. Wanneer ik naar buiten mag, dan zou ik liever dood zijn. Ik vind vrijheid belangrijker.

    Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ze de gevangenissen (in NL dan toch) best wel wat harder mogen maken. Internet? Tv? Al die luxe.. Dat is inderdaad geen straf. Maar dan zouden de gevangenissen moeten veranderen. Niet de straffen.


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.