• Hoi! Ik moet voor Nederlands een Betoog doen.

    Mijn onderwerp: De Doodstraf.
    Ik moet mensen intervieuwen (met verschillende meningen). En het mocht via forum (wbw)

    Dus mijn vraag aan jullie:
    Wat vind jij van de Doodstraf?


    “All those fairytales are full of shit.”

    Rothko schreef:
    Verschrikkelijk en inhumaan. Het is moord.


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Rothko schreef:
    Verschrikkelijk en inhumaan. Het is moord.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ik had ook mijn betoog over de doodstraf. de stelling van jou is niet helemaal goed. het moet een mening zijn zoals: ik vindt dat dat de doodstraf niet meer mag worden uitgevoerd. en dan moet daar over gediscuseert worden. laat desnoods een filmje zien. voor andere meningen van mensen die hier nog niet hebben gereageerd moet je even kijken bij mijn forumgeschiedenis.

    mening tegen:
    laat die mensen wegrotten in een cel van 5 m².

    (alleen als het echt slechte mensen zijn)


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Szerelem schreef:
    ik had ook mijn betoog over de doodstraf. de stelling van jou is niet helemaal goed. het moet een mening zijn zoals: ik vindt dat dat de doodstraf niet meer mag worden uitgevoerd. en dan moet daar over gediscuseert worden. laat desnoods een filmje zien. voor andere meningen van mensen die hier nog niet hebben gereageerd moet je even kijken bij mijn forumgeschiedenis.

    mening tegen:
    laat die mensen wegrotten in een cel van 5 m².

    (alleen als het echt slechte mensen zijn)


    Ik moet meningen weten van mensen... Dit is school niet(joehoe)


    “All those fairytales are full of shit.”

    Szerelem schreef:
    ik had ook mijn betoog over de doodstraf. de stelling van jou is niet helemaal goed. het moet een mening zijn zoals: ik vindt dat dat de doodstraf niet meer mag worden uitgevoerd. en dan moet daar over gediscuseert worden. laat desnoods een filmje zien. voor andere meningen van mensen die hier nog niet hebben gereageerd moet je even kijken bij mijn forumgeschiedenis.

    mening tegen:
    laat die mensen wegrotten in een cel van 5 m².

    (alleen als het echt slechte mensen zijn)


    De stelling is nóóit als mening opgezet. Een stelling is meer een standpunt.
    Dus: De doodstraf moet afgeschaft worden. En niet: Ik vind dat de doodstraf afgeschaft moet worden.
    Dat zeg je in de conclusie.

    Maar zij kijkt eerst wat mensen zeggen en maakt dan pas een stelling. :W


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Amused schreef:
    Ik ben voor. Mensen zoals Dutroux moeten ze martelen en langzaam laten sterven.


    comfort in c h a o s

    Rothko schreef:
    Verschrikkelijk en inhumaan. Het is moord.


    En mensen die andere mensen vermoord hebben dan?
    + een deel van de belastingen die je ouders betalen gaan naar de gevangenissen, dus technisch gezien betaal jij voor die criminelen hun onderdak en eten.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik vind het een slappe straf, degene die het gedaan hebben komen er naar mijn idee veel te makkelijk vanaf.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik ben voor én tegen. Net zoals Amused al zegt, zijn er wel mensen die zo'n dood verdienen, zoals Dutroux. (Hij heeft meisjes meerdere keren verkracht en misbruikt, daarna in zijn kelder verstopt, in een 'geheime' kamer achter zijn kast. De politie is meerdere keren langs die kast gelopen zonder te weten dat daar tientallen meisjes zaten, geslagen, sommige zelfs zwanger..)
    Maar aan de andere kant, moord blijft moord.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik ben tegen de doodstraf, ik vind juist dat de moordenaar moet lijden. (Daarentegen vind ik wel dat de gevangenissen strenger mogen. )


    Bad decisions make good stories.

    Ik ben tegen de doodstraf, maar ik vind dat er uitzonderingen zijn. Zoals een terrorist die ziek in zijn hoofd is en honderden mensen heeft vermoord.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Dit vind ik altijd een heel moeilijke vraag.
    Enerzijds ben ik ervan overtuigd dat het veel beter zou zijn voor de maatschappij als bepaalde figuren inderdaad de doodstraf kregen. Er zijn ook mensen die het misschien niet waard waren om te leven, maar geeft dat mij het recht om hem dat leven te ontnemen? Wie ben ik om daar over te beslissen?
    Als andere mensen daarover kunnen beslissen is dat heel goed, maar ikzelf ben daar niet toe in staat.
    Maar als we mensen zo gaan bestraffen moet er natuurlijk wel volle zekerheid zijn over hun schuld, en moet het al echt een vreselijke misdaad zijn. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik mag, puur uit geloofsovertuigingen, niet voor de doodstraf zijn. Omdat ik niet het recht heb een leven te nemen, onder welke omstandigheden dan ook.
    Ik zat me laatst nog te bedenken hoe fucked up ironisch het is dat mensen tegelijkertijd voor moord berecht, opgeleid en onderscheiden worden.


    No growth of the heart is ever a waste

    Tegen, maar dat alleen maar omdat ik die mensen liever zie wegrotten in de cellen zoals ze die in Mexico, Thailand etc hebben. Ik zie doodstraf als een easy way out.

    :'D
    Moet ik ook doen, maar dan in het Engels.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson