• Wat als alle electriciteit, water en gas over de hele wereld uitgeschakeld wordt? Wat als al het voedsel en drinken langzaamaan opraakt? Wat als mensen binnen moeten blijven, omdat het buiten te gevaarlijk wordt?
    De wereld is veranderd in een lege, verdrietige maar bovenal gevaarlijke plek. Overal op straat zwerven mensen rond, op zoek naar eten. Maar ze zijn tot alles in staat. Ze gaan naar een supermarkt, waar alles overhoop ligt. Mensen vechten om hun levens, ze kennen geen liefde of vrede meer.
    Felice' haar ouders zijn weg gegaan om eten te halen, maar zijn nooit meer terug gekomen. Nu staat ze er alleen voor. Ze moet zelf zien te overleven, in deze chaotische, hectische wereld. Als ze op een dag naar buiten gaat, voor het eerst sinds jaren, komt ze Leroy tegen. Samen proberen ze in leven te blijven, maar ze moeten ook op het broertje, Tyson van Leroy passen, wat deze situatie alleen maar lastiger maakt. Weten ze dit te overleven?

    Zenuwachtig liep ik heen en weer. We waren al een paar uur verder, en mijn ouders waren nogsteeds niet teruggekomen. Was er iets gebeurd? Ik liep bevend naar het raam, en schoof het gordijn een stukje opzij. Met één oog gluurde ik naar buiten, en ik zag mensen vuilnisbakken omduwen, mensen die wegrenden, maar ook mensen die in gevecht waren. Af en toe was er een gil te horen, en een paar keer per dag zelfs een kogelschot. Ik was bang. Bang voor wat er kon gebeuren, bang voor de mensen, maar bovenal bang voor het leven. Een aantal jaar terug, op 21 December 2012, was álles weg. We hadden niks meer. Geen water, electriciteit, gas.. Alles weg, in één klap. Vandaag was het inmiddels 12 Juni 2016, en er was nog niks veranderd. Behalve de mensheid dan. Iedereen was doorgedraaid. Ze wouden overleven, en voor één brood pleegden de meesten er een moord voor. Nerveus beet ik op mijn lip. Mijn ouders waren naar de supermarkt gegaan om wat eten te halen, maar ze waren er nogsteeds niet. Zouden ze zijn vermoord? Duiken ze onder? Ik wist het niet, en ik leefde de afgelopen jaren alleen maar in deze onzekerheid. Ik wist niet wanneer ik zou sterven. Het kon vandaag zijn, het kon morgen zijn, maar ook volgende maand. Ik wist niet wanneer alles weer normaal zou worden, ik wist niet wat ons nog stond te wachten. Ik wist níks.


    Een beetje een lang stukje, maargoed.
    Doen/niet doen?
    Orgineel?
    Titel?
    Waarschuwing?

    [ bericht aangepast op 23 feb 2012 - 19:38 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Het doet me ergens wel denken aan GONE, maar het is een erg leuk idee!


    26 - 02 - '16

    Dat is toch dat alle volwassenen weggaan? :'D Nee, het is eigenlijk geïnspireerd door een theorie wat in eind 2012 kan gebeuren, namelijk die ene zonnestorm ^^.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Hihi gebeurd ook in het eerste boek van hoe overleef ik! Maar boeientt.
    Ik zou het doen. Opzich best origineel en je kan er veel mee, dus succes!


    /

    HEAVYMETAL schreef:
    Het doet me ergens wel denken aan GONE, maar het is een erg leuk idee!


    Firm believer of all that is magic

    Hoe kan zij drie jaar in een huis overleven zonder eten en dat er dan ook nog zo veel vechtende mensen buiten zijn? Dat vind ik erg onrealistisch, maar verder klinkt het best wel leuk!


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Nee, haar ouders die gingen al die jaren naar buiten om voedsel en dat soort dingen te halen, terwijl zei binnen op hen wachtte ^^


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    erg origineel ! Ik zeg doen(:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Niemand meer?
    En zijn er mensen die eventueel gewaarschuwd willen worden, áls het verhaal online komt?


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Lijkt me awesome. Mijn abo krijg je zowiezo :)!

    Oh en ja ik wil wel gewaarschuwd worden.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2012 - 19:31 ]

    Oh ja, ik wil een waarschuwing ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ohmygod Mich, dat klinkt echt geweldig!
    Titel: Dead World.
    Die spreekt mij toch het meeste aan!

    Xoxo


    You're just wasted and thinking about the past again, darling you'll be okay.

    Het doet me enorm aan GONE denken. Een beetje té hard. Ik zou het niet lezen.


    comfort in c h a o s

    Dead world staat online!


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''