• Ik heb al een tijd lang roodharigen in mijn vriendengroep, en tot nu toe zijn zij stuk voor stuk slachtoffer geweest van pesterijen. Waarom? Omdat ze rood haar hebben, sproeten en een lichte huid. Ik heb zelf geen rood haar. Waarom trek ik het me dan zo aan?

    Ik trek het me niet aan omdat ik verliefd ben op een roodharige. Ik trek het me niet aan omdat ik een voorkeur voor ze heb. Ik trek het me aan, omdat er dagelijks miljoenen kinderen lijden onder nare opmerkingen, fysiek geweld of puur het genegeerd worden dat pesten met zich meebrengt.

    Ben je lelijk als je rood haar hebt? Is dik een synoniem voor lelijk? Ben je minderwaardig als je intelligentie niet bij dat van je leeftijdsgenoten ligt, ben je een kabouter als je onder de gemiddelde lengte zit? Zijn wij niet allemaal ooit gepest om wie we zijn of waren? Hebben wij onszelf aangepast aan de norm?

    Ik sta op voor de mensen met overgewicht, voor de lange slungels en de kleinere mensen. Ik wil graag opstaan voor de mensen die gebukt gaan of hebben moeten gaan onder een zware druk die de maatschappij op hun schouders legt, omdat ze anders zijn. Ik sta op voor een vriend die al jarenlang door het leven gaat als "Pumuckl", omdat hij niet zo lang is als de anderen en prachtig rood haar heeft. Ik sta op voor een van mijn vriendinnen, die is gepest wegens haar littekens. Ik sta op voor de homo's en de lesbiennes die in deze bekrompen samenleving hun liefde niet mogen tonen. Ik sta op voor helderzienden die niet serieus worden genomen, platgegooid worden met antidepressiva. Ik sta op voor eenieder die niet voor zichzelf op kan staan en ik sta op voor mezelf.

    Ik in mijn eentje, maak weinig verschil. Ik heb hulp nodig om te staan en ik ben bereid jullie te helpen om te staan. Ik zou het heel erg waarderen als meerdere mensen hier een berichtje zouden plaatsen, waarom zij opstaan en voor wie. Sta voor jezelf.




    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!



    Obama zegt het, dus het is waar :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik heb nooit begrepen waarom mensen worden gepest. Hoe kun je met jezelf leven als je pest? Dat vind ik écht verschrikkelijk en het is gewoon dom als je pest.
    Ik ben anders dan de meeste mensen en druis tegen de menigte in. Stuur die pestkoppen maar eens naar de bak, daar worden ze eens écht gestraft. Nare rotlui. Ik zou ze allemaal wel de nek om willen draaien, pesten kan iemands leven verpesten! Ik ben zelf ook altijd gepest en eigenlijk hoop ik dat die pesters hun verdiende loon krijgen...


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Stiekem.. Heeeeel stiekem, vind ik rood haar super mooi. Ik vind het altijd raar dat mensen ze een ginger noemen en ze pesten omdat ze rood haar hebben. Hallo we zijn niet meer in de middeleeuwen, toen ze dachten dat mensen met rood haar heksen waren en ze moesten vermeiden en de stad uit moesten jagen? Ik zou het super vinden om rood haar te hebben en een lichte huid. Sproeten zijn wat minder, maar wel schattig. Ik heb geen vrienden met rood haar, want er zijn bijna geen roodharige in mijn buurt. Het kan wel zijn dat ze bij ons zijn weggepest, want mijn school is daar echt heel goed in, wegpesten..Helaas. In ieder geval, ik haat mensen die sowieso kritiek hebben over iemands uiterlijk. Welk recht heb je om dat te doen.
    xxx.


    I'm just being myself. I'm not going to change, just because you don't like it.

    AmiZero schreef:
    Stiekem.. Heeeeel stiekem, vind ik rood haar super mooi. Ik vind het altijd raar dat mensen ze een ginger noemen en ze pesten omdat ze rood haar hebben. Hallo we zijn niet meer in de middeleeuwen, toen ze dachten dat mensen met rood haar heksen waren en ze moesten vermeiden en de stad uit moesten jagen? Ik zou het super vinden om rood haar te hebben en een lichte huid. Sproeten zijn wat minder, maar wel schattig. Ik heb geen vrienden met rood haar, want er zijn bijna geen roodharige in mijn buurt. Het kan wel zijn dat ze bij ons zijn weggepest, want mijn school is daar echt heel goed in, wegpesten..Helaas. In ieder geval, ik haat mensen die sowieso kritiek hebben over iemands uiterlijk. Welk recht heb je om dat te doen.
    xxx.


    DAT WAS HET!

    Gingers hav eno soul. Weet je wat ook geen ziel heeft? Heksen. Wat doen we met heksen?


    quidquid excusatio prandium pro

    ik weet niet wat te zeggen. ik ben blij dat er nog iemand rondloopt die opkomt voor anderen.
    ik heb zelf overgewicht, maar word niet gepest. vroeger was er wel een jonge met zijn aanhangers die me lastigvielen. maar die hadden zelf zoveel dingens aan hunzelf waardoor ze mij pesten om niet zelf gepest te worden.


    -

    give it up, het gaat nooit veranderen (;


    All I have in life, is my imagniation.

    Cherokees schreef:
    Ik heb nooit begrepen waarom mensen worden gepest. Hoe kun je met jezelf leven als je pest? Dat vind ik écht verschrikkelijk en het is gewoon dom als je pest.
    Ik ben anders dan de meeste mensen en druis tegen de menigte in. Stuur die pestkoppen maar eens naar de bak, daar worden ze eens écht gestraft. Nare rotlui. Ik zou ze allemaal wel de nek om willen draaien, pesten kan iemands leven verpesten! Ik ben zelf ook altijd gepest en eigenlijk hoop ik dat die pesters hun verdiende loon krijgen...
    Ik ben ook tegen pesten, maar iedereen pest we eens. Bewust of onbewust. Dus stuur dan gelijk 7 miljard mensen naar de bak als je ze zo wilt 'straffen'.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2012 - 7:42 ]


    I only miss you when I'm breathing

    Pesten is gemeen, Ik heb er jaren lang onder door moeten gaan. Zelfs tot eind vorig jaar. Totdat een vriend me erop wees dat je mooi bent als je anders bent.
    En dit is de boodschap die ik nu wil doorgeven aan de mensen die gepest worden. Pesters zijn niets meer dan mensen die jaloers zijn op dingen die jij hebt. En mensen met onbegrip! Ze weten niet hoe die ander in elkaar zit.
    Het zal moeilijk worden om dit te veranderen. Pesten zal altijd doorgaan. Maar als de gepeste maar in hun hoofd onthouden dat ze mooi zijn. Geweldig om wie ze zijn. Ondanks dat vele mensen het tegenover gestelde zeggen (Ja, ik weet het het is moeilijk) kun je de pesterijen overleven.
    Onthoudt: Ik ben mooi zoals ik ben. Ik ben anders en dat is goed. Ik moet me niet aanpassen aan de rest van de wereld. Dan ben ik een robot die niet voor zichzelf op kan komen.
    De macht ligt in de handen van de mensen die anders zijn, vernieuwende ideeën hebben. Niet bij de mensen die zich op laten slokken door de massa!

    goed gezegt. maar velen braken hun benen tijdens het opstaan voor anderen. Omdat ze met te weinig opstonden.


    Hell is what you make it.

    Ik ben zelf gepest vroeger, dus ik weet hoe erg het is. Ik kan niet begrijpen waarom mensen pesten, ze hebben geen idee wat ze iemand aandoen.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Cherokees schreef:
    Ik heb nooit begrepen waarom mensen worden gepest. Hoe kun je met jezelf leven als je pest? Dat vind ik écht verschrikkelijk en het is gewoon dom als je pest.
    Ik ben anders dan de meeste mensen en druis tegen de menigte in. Stuur die pestkoppen maar eens naar de bak, daar worden ze eens écht gestraft. Nare rotlui. Ik zou ze allemaal wel de nek om willen draaien, pesten kan iemands leven verpesten! Ik ben zelf ook altijd gepest en eigenlijk hoop ik dat die pesters hun verdiende loon krijgen...


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Het heeft geen zin.
    Ik snap dat je pesten wil bestrijden, maar het is waardeloos.
    Pesten is iets wat in mensen zit en wat je er nooit uit zal krijgen.
    Het hoord er gewoon bij.

    Ik wil nu niet zeggen dat pesten niet onacceptabel is.
    Zelf ben moet ik er ook elk jaar aan geloven.
    Ik ben een van de weinige meisjes op mij opleiding en nu ook nog eens het enige meisje in de klas.
    Dat is voor de meesten mensen al de reden om mij te pakken.
    Daarbij heb ik ook nog eens vel roodhaar (geverfd) en zie ik er volgens hun me niet kleed als de normaalste mensen.
    Dat is dus blijkbaar een reden om me op me ziel te trappen. Die ik volgens hun toch al niet heb.
    En dan neemt een jongen uit mijn klas van 19 een my little pony op zijn rug en dan hebben ze opeens respect omdat hij anders durft te zijn en schijt heeft aan de rest.. Maar omdat ik me niet aan de geweste eisen voldoe omdat ik een roode broek draag inplaats van een spijkerbroek, ben ik wel raar.

    De wereld is gewoon raar, en daar zijn wij allemaal onderdeel van.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Ik vind pesten ook vreselijk. Ik zat eens met iemand in de klas die zwaar autistisch was, maar dat wist niemand (ik herkende het, ik heb een broer die autistisch is). Die werd altijd gepest. Totdat een leraar eens vertelde hoe het nu in elkaar zat met het autisme en toen stopte het. Maar bij ons op school wordt -voor zover ik weet- heel weinig gepest. Er zijn wel mensen die een gothic zien lopen en denken: raar mens. Maar het is niet zo dat ze daar allemaal dingen naar gaan roepen.
    Maar ik sta graag op voor mensen die gepest worden!


    To live would be an awfully big adventure

    Iedereen wil pesten heel graag stoppen maar het blijft er altijd en iedereen doet het. Ja iedereen!
    Bewust of onbewust, in heftigere of minder heftige vorm, iedereen doet het wel is.
    En ik denk dat het ook altijd zo zou blijven, maar niet altijd tegen dezelfde personen maar wel altijd dezelfde groep die het grootste slachtoffer zijn.


    I only miss you when I'm breathing

    Ik word al heel lang gepest, een jaar was zo erg dat ik van school ben veranderd maar ik probeer me er zo min mogelijk van aan te trekken.
    ik ben goed zo als ik ben.
    En ik vind rood haar in sommige gevallen erg mooi, ik heb mijn haar ook bruin/rood laten verven


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one