• Zeven totaal verschillende meisjes met als enige overeenkomst hun bloedmooie verschijning en intelligentie dachten dat ze op hun twintigste eindelijk een zorgeloos leven konden leiden. Op en een dag krijgen ze allemaal een mysterieuze brief. Ergens ver van hun vertrouwde omgeving wacht er iets op hen. Ergens waar alles mogelijk lijkt, maar het niet is.


    Eigenlijk gaat het over een strijd tussen de Griekse goden en godinnen. Ze gebruiken hiervoor hun kinderen als een soort van pionnen in een spel. Ze handelen dan ook gelijkaardig zoals hun vader of moeder zouden handelen.
    Als je dus een rol neemt, moet het personage verwant zijn met zijn of haar goddelijke moeder of vader.


    Zeker lezen:
    - Na het begin zal ik de brief die ze krijgen in het topic zetten. Af en toe zal er opnieuw een brief verschijnen, maar dat zal je zelf wel merken.

    - Je kan tijdens het schrijven zeker verwijzen naar elementen uit de Griekse mythologie.

    - De bedoeling is wel dat als je schrijft je tekst niet vol fouten zit, je kan wel is spellingfouten maken, maar liefst niet de ene na de andere.

    - Het is ook geen 16+, dus houdt het een beetje deftig.

    - Het vertelperspectief en ook de tijd waarin je schrijft maakt niets uit.

    - Verder wil ik ook zeggen dat dit mijn eerste RPG is. Als je zelf wat meer ervaring hebt, zeg dan maar als ik iets fout doe of als iets beter zou kunnen.


    Lijst groep godinnen:
    - Penelope Goldwell | Craziness | Persephone
    - Juliet Hastings | AnnieCresta | Aphrodite
    - Danielle Siobhan McAllister | Chemist | Artemis
    - Maellis Valeria Sawyer | Cressida | Nyx
    - Elenore Gayla Carson | Minnesota | Demeter
    - Selena Claire Sensorene | HurtedHeart | Athena
    - Junipa Lucia Marino | Fae | Eris

    Lijst groep goden:

    - Findecáno Chayah | IloveKellinQ | Erebus
    - Tarí Chayah | IloveKellinQ | Erebus
    - Dev | Cressida | Hades
    - Luke Bryan Gilbert | Ahern | Poseidon
    - Juléan Quinten Happle | HurtedHeart | Zeus


    Andere topics:
    - Rollen


    Lijst brieven:
    Brief één | Groep godinnen
    Brief één | Groep goden


    Begin:
    De regen viel met bakken uit de lucht. Dit was typisch Engels weer en iedereen zou het omschrijven als strontweer. Maar ik hield ervan. Ik zocht mijn doorzichtige paraplu tussen al de rommel. Uiteindelijk viste ik het vantussen een stapel vuile kleren. 'Ik ben weg!'gilde ik. Een grom vanonder een bult in het bed verried dat Pippa nog leefde. 'Heb een goede dag, Pen!'antwoordde ik in haar plaats. Snel opende ik de paraplu terwijl ik de deur openduwde. Een hels lawaai kletterde overal om me heen. Ik neuriede een liedje om de weg naar de kapper een beetje aangenamer te maken. Mijn stemming was opperbest dankzij het leuke weer.
    'Penelope, Penelope, wacht even. Ik heb nog een brief voor je.' De postman rende met een druipende regenjas op me af. Hij had een envelop in zijn hand en hield het beschermend onder zijn jas. Nadat hij het me plechtig overhandigd had, bekeek ik de brief eens beter. Hij was niet wit, maar ik kon door de schaduwen van de wolken niet goed zien welke kleur juist. Het zag er wel belangrijk uit. Ik stopte hem in mijn zwarte rugzak en stapte vrolijk verder naar de kapper. Die brief kon wel nog even wachten.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2012 - 18:49 ]


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Findecáno
    Ik ergerde me aan de jongen, ik vond hem maar arrogant, maar mijn zus leek goed met hem te kunnen opschieten dus liep ik voor ze uit de kleine supermarkt in.
    'Met hoeveel zijn we en wat gaan we eten?' riep ik over mijn schouder. Ik zag hoe Tarí een wenkbrauw naar me optrok, ze bedankte Dev en vertelde me op een lichtelijk geirriteerde manier dat ze dacht dat we met een stuk of zeven waren en voreg Dev of hij nog voorkeuren had wat eten betreft. Ik draaide me om en ging maar wat aan mijn gitaartas prutsen, hopend dat ik er zo niet al te doelloos en genegeerd-voelend uitzag.


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Dev

    Ik schudde mijn hoofd. 'Nope, ik eet zowat alles, kiezen jullie maar.' Met een kleine grijns trok ik een fles sterke drank of twee uit een rek en gooide ze in het winkelmandje. De andere jongen, waarschijnlijk haar broer, ergerde zich precies nogal aan me maar daar trok ik me niet zoveel van aan. Ik bedoelde maar, ik was Dev, ik had een hekel aan anderen en als het was omdat zijn zus wel heel vriendelijk was, tough luck boy.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Dani.
    Toen mijn vliegtuig geland was borstelde ik snel mijn haren en rende ik het vliegveld over, richting de plek waar we hadden afgesproken. Er was niemand, dus bestelde ik een taxi en gaf de man het adres. 'Rijden!' zei ik hard en hij gaf goed gas. Eenmaal bij het adres aangekomen belde ik aan en viel ik letterlijk naar binnen.
    'Hallo mensen... Ik ben Dani-'


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Juliet Hastings
    Ik loop ongerust heen en weer, terwijl ik tot de miljoen tel. Dat kalmeert me altijd om een vage reden die ik absoluut niet weet, zolang het me rustig maakt doe ik het maar.
    "Waarom zijn we hier?!?!?" roep ik uiteindelijk uit.
    Alsof iemand die vraag ooit zou beantwoorden, want wie van ons kan nou weten waarom we hier echt zijn? Ik laat mezelf zo hard als ik kan vallen op de grond en voel een stekende pijn bij mijn ribben. Het voelt alsof de lucht uit mijn longen word geslagen, het is zo pijnlijk. Ik probeer te ademen, maar elke keer wanneer ik adem doet het verschrikkelijk veel pijn. Waarom liet ik mezelf ook alweer vallen?


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Maellis Valeria Sawyer | Nyx

    Bezorgd boog ik me over het meisje heen dat zich als Juliet had voorgesteld. 'Wat dacht je nu eigenlijk te bereiken?' vroeg ik droogjes. 'Hallo mensen...ik ben Dani-' Verbaasd keek ik op. Nóg meer mensen? Echt waar? 'Hoi,' Ik hield even een korte pauze. Maellis, loop maar door.' Voorzichtig boog ik me terug over Juliet. 'Waar heb je pijn? Except for the obvious places dan?'


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Wat gaan we eten? D; Good, ik kies voooorr.. Kaasfondue, dat eten wij altijd op verjaardagen, en gezien ik morgen jarig ben vind ik dat wel een leuk idee. :Y)

    Findecáno
    Ik pakte het eerste het beste eten dat ik tegenkwam: kaasfondue, hoe we dat klaar gingen maken zagen we straks wel weer, volgens mij was het gewoon een kwestie van in een pan gooien en wachten. Ik hoopte dat Tarí en haar nieuwe "vriend" een beetje zouden opschieten, dan kon ik snel weer naar dat huis, kon ik me met de meisjes daar bezig gaan houden in plaats van me aan hén te ergeren.

    Tarí
    'Eens even zien, als wie zullen we je eens voorstellen?' vroeg ik, en trok daarbij een vragend gezicht. Voor me pleurde mijn broer eten in een mandje, evenals Dev, die sterke drank pakte. Het leek erop dat ik gewoon mee zou kunnen lopen terwijl de boodschappen werden gedaan door de twee jongens.


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Oooh, gelukkige verjaardag op voorhand! *gaat mooi een liedje voor je zingen*

    Dev

    'Ik zou zeggen als je vriend maar dan krijg ik waarschijnlijk problemen met je broer daar,' ik grijnsde even en wees naar de duidelijk gefrustreerde jongen. Ik wist hun namen nog niet en ging er ook niet naar vragen, daar kwam ik wel nog achter. Ruw gooide ik wat broodjes en koeken in het mandje. 'Niet schrikken,' Ik trok haar bij haar arm een beetje opzij zodat ze recht voor mij stond en bestudeerde haar gezicht en postuur even. 'Aangezien we genoeg op mekaar lijken stel ik voor dat we het op neef houden.'

    [ bericht aangepast op 23 jan 2012 - 18:16 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Dankjeeeh ;D
    *meezingt*
    She already told you their names, but never mind..

    Tarí
    'Hmm, nee, vriend is oké. Hij heeft mij hierheen gesleept vanwege een stelletje halfgodinnen dus hij mag niet zeuren,'
    Ik haakte mijn arm door de zijne, grinnikte een beetje bij het idee van Findecáno's face als hij hier achter kwam en vervolgde onze weg door de winkel.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2012 - 18:24 ]


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    You're welcome
    She did? o.O
    Great, mijn geheugen zit ook vol gaten -.-

    Dev

    Ik trok even mijn wenkbrauw op maar trok er me niet zo veel van aan. 'Zouden we ook aan andere dingen moeten denken? Toiletpapier enzo?' Twijfelend wierp ik een blik op de hoge rekken. Ik deed meestal geen boodschappen, dat deed die nerd van een kamergenoot van mij omdat hij anders in de problemen kwam en ik maakte er graag gebruik van.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    IloveKellinQ schreef:
    Tarí
    Een voorzichtig glimlachje sierde mijn gezicht.
    'Ik ken het probleem, onze ouders hebben ons zo'n beetje ons hele leven laten stikken, met zijn tweeën in een klein huisje in the middle of nowhere, en als ze ons een keertje nodig hebben... Hoe weet je trouwens dat ik zo'n schatje ben?' voegde ik er met een knipoog aan toe. Findecáno begon een beetje op zijn gitaar te plinken, voelde zich duidelijk genegeerd. 'Ik ben trouwens Tarí, en dit is mijn tweelingbroer Findecáno, we doen op het moment alsof we in dat huis wonen. Er is alleen geen eten, dus gingen wij boodschappen halen, zonder geld, vandaar dit stukje muzikaalheid. Wat brengt jou hier?'


    Tarí
    'Oh, crap, niet naar gekeken... Maar ik denk dat dat huis al een tijdje leeg staat, dus waarschijnlijk is het er niet meer. Ik denk dat we het voor het geval we straks weer terug moeten maar gewoon mee moeten nemen, misschien ook zoiets als shampoo?'

    [ bericht aangepast op 23 jan 2012 - 18:43 ]


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Dev

    'Lijkt me ook een goed plan.' Met een zweem van vermoeidheid hield ik even mijn pas in en stapte dan nog wat verder terwijl ik dingen als shampoo en zeep in het mandje gooide. Bij de haargel bleef ik even staan en zocht mijn merk uit voor ik een tube in het mandje gooide.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Findecáno
    Ik wachtte bij de kassa op de anderen. Mijn blik verduisterde toen ik hun armen zag, gearmd! 'Opschieten!' riep ik ze toe, ik had hier zó geen zin in. Ik wilde gewoon op de bank hangen met iets fris, geen alcohol, dat was niks voor mij, en een gesprek beginnen met die meisjes daar. Ik leunde tegen een bak met sponzen in de uitverkoop en wachtte terwijl ze langzaam, tergend langzaam dichterbij kwamen.


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Dev

    Ik het niet laten om Findecáno die ik gewoon brompot besloot te noemen nog wat meer te treiteren en boog me een beetje naar Tarí toe om iets in haar oor te fluisteren waardoor ze zeker zou moeten lachen. 'Heeft jouw broer soms wat verkeerd gegeten of heeft hij echt last van een permanent ochtendhumeur?'


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Tarí
    Ik proestte. 'Allebei denk ik, hoewel hij daarstraks toch vrolijker was,'
    Zei ik, met mijn hoofd dicht bij zijn oor. Ik vond het vrij grappig om Findecáno, mijn altijd vrolijke tweelingbroer, een keer zó chagrijnig te zien.


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Dev

    Ik grinnikte even kort en trok haar mee naar de kassa. 'Hoi Finnie.' Klonk mijn korte begroeting voor ik het mandje overnam van Tarí en de spullen op de band legde. Nonchalant nam ik mijn portefeuille uit mijn achterzak. Het meisje achter de kassa glimlachte warm naar me en ik schonk haar een flirterige knipoog terwijl ik haar even goed in me opnam. 'Dat is dan 39.48 euro.' Ik knikte even kort en gaf haar een briefje van vijftig. 'Met de rest mag jij je iets leuk kopen.' Ze stamelde iets, wat haar een brede grijns opleverde. 'Zullen we?' Vroeg ik op een neutrale toon aan de anderen terwijl ik de beide zakken optilde. Na Tarí met een galant gebaar voor te laten gaan, beende ik naar buiten, de frisse lucht in.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.