• Ik zie vele topics en berichten over The Hunger Games, maar ik snap er eigenlijk niks van en het lijkt me wel interessant. Maar het probleem, ik weet er hélémaal niks van.

    Dus, iemand die het mij wil uitleggen?


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Google and wikipedia love you.
    Also, just read the books?

    Er is trouwens ook een hele Hunger Games wikia...


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    The hunger games is een trilogie, geschreven door Suzanne Collins. Zo goed geschreven dat iedereen ze kent ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik vond ze echt niet goed.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Lees de boeken en je zult begrijpen waarom er zoveel over gepost wordt(:


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Lees de boeken? Google? Wikipedia? Ik snap persoonlijk niet waarom iedereen ze zo goed vind, maar goed.


    comfort in c h a o s

    Philyra schreef:
    The hunger games is een trilogie, geschreven door Suzanne Collins. Zo goed geschreven dat iedereen ze kent ^^


    Ik ken ze niet. ^_^


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Philyra schreef:
    The hunger games is een trilogie, geschreven door Suzanne Collins. Zo goed geschreven dat iedereen ze kent ^^

    Zó goed zijn ze nu ook weer niet.Ik vond ze verschrikkelijk saai.


    Ex astris, sciencia

    De beste manier om er iets van te gaan snappen is door gewoon de boeken te lezen. :'D
    Het is een trilogie, zoals Philyra al zei, geschreven door Suzanna Collins. De Hongerspelen (The Hunger Games) is het eerste deel, Vlammen (Catching Fire) het tweede en Spotgaai (Mockingjay) het derde. De film van het eerste deel komt in maart 2012 in de bioscoop. Op wikipedia staat meer informatie.

    Ik vond de boeken overigens wel erg goed, maar vooral het eerste. Ik ben ook niet echt weg van het einde. Het is wel realistisch, maar ik heb liever onrealistische boeken met echte happy ends. D:
    Maar ik zal niets meer zeggen over het einde, want dat is niet echt leuk als jij ze nog wilt lezen. En wie weet, misschien vind jij de afsluiting wel geweldig. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Philyra schreef:
    The hunger games is een trilogie, geschreven door Suzanne Collins. Zo goed geschreven dat iedereen ze kent ^^


    I don't know them.

    Maar het klinkt niet als iets dat ik zal lezen.


    Destroy what destroys you.

    Dilemma schreef:
    (...)

    I don't know them.

    Maar het klinkt niet als iets dat ik zal lezen.

    Iédereen moet ze lezen. (krul) Nee, rgapje. Maar ik vond vooral de eerste heel goed, twee en drie zijn minder, maar nog steeds leuk.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    De Hongerspelen gaan over de toekomst waarin katniss Everdeen leeft. Ieder jaar worden de spelen gehouden om mensen te laten boeten voor de opstand die ruim 74 jaar geleden plaatsvond. Tijdens de 74ste boete wordt Katniss' zusje uitgeloot en besluit ze zichzelf als vrijwilliger voor haar zusje te aan te bieden.

    [ bericht aangepast op 16 dec 2011 - 18:25 ]

    Ik vind dat alleen het eerste boek spannend/leuk is, de andere twee delen stellen me echt heel erg teleur.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Nee, ik vond de boeken wel heel erg gaaf. Ook deel twee en drie. Ik kon mezelf alleen niet helemaal tevreden stellen met het einde. Maar dat is ook echt het enige kritiekpunt(:


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik vond het echt verschrikkelijke boeken, jeetje (cat)


    Olive

    Wandering schreef:
    Nee, ik vond de boeken wel heel erg gaaf. Ook deel twee en drie. Ik kon mezelf alleen niet helemaal tevreden stellen met het einde. Maar dat is ook echt het enige kritiekpunt(:


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."