• Hey
    Owkee ik kijk dus net op magister van mijn school, waar ik mn cijfers kan zien. Ik zie daar dus dat ik een 6.5 voor geschiedenis heb gehaalt, en miss denk je van "wat een goed cijfer", maar voor de vorige twee repetitie had ik een 8 en nog een keer een 8. Dus ik zit hier nu serieus met tranen in mn ogen, omdat k van mezelf vind dat een 6.5 niet goed genoeg is.

    Als ik lager dan een 7.5 haal, dan vind ik dat een slecht cijfer...

    En ik vind het heel irritant het gemiddelde van al mn cijfers een 7.7 is, ipv de 7.8 aan het begin van het jaar.

    Weet iemand iets daar tegen ofzo?? Want ik wordt srsly gek van mezelf.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Minder van jezelf eisen, really. Het is goed om goede punten te halen, maar als je gaat huilen omdat je íets minder goed hebt gescoord moet je jezelf wat afremmen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik heb precies hetzelfde probleem.
    Je zult jezelf toch voor moeten houden dat dat hoog genoeg is, anders wordt je gek van de stress en dat kan hele nare gevolgen krijgen, geloof me.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Cup schreef:
    Minder van jezelf eisen, really. Het is goed om goede punten te halen, maar als je gaat huilen omdat je íets minder goed hebt gescoord moet je jezelf wat afremmen.


    There's power in the words you whisper.

    Oh, van die prestratiedruk werd ik gauw genezen toen ik twee niveaus hoger ging werken :]. Dan bedenk je je wel wat reëel is.


    No growth of the heart is ever a waste

    Dat is er bij mij wel afgegaan na de ontzettende hoeveelheid die wij plotseling kregen in de derde. Maar ik snap het wel heel erg goed. Ik kan er ook niet tegen als ik een 6 haal op iets waar ik écht mijn best op gedaan heb. Maar je moet leren dat het niet erg is om eens een laag cijfer te halen. Voldoende is voldoende en de volgende keer beter, toch?


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Wandering schreef:
    Dat is er bij mij wel afgegaan na de ontzettende hoeveelheid die wij plotseling kregen in de derde. Maar ik snap het wel heel erg goed. Ik kan er ook niet tegen als ik een 6 haal op iets waar ik écht mijn best op gedaan heb. Maar je moet leren dat het niet erg is om eens een laag cijfer te halen. Voldoende is voldoende en de volgende keer beter, toch?


    Ik zit ook in de derde, 3 gymnasium eigenlijk. Maar bij mij is het eigenlijk pas aan het einde van de 2e, begin van de 3e op komen zetten.
    En ik heb er niet mn best voor gedaan. Ik had de 1e en 2e paragraaf twee dagen eerder "geleerd", de 3e en 4e op de dag voor de repetitie "geleerd" en de 5e niet. Geleerd tussen aanhalingstekens, omdat mijn leren niet iemands anders leren vaak is. Leren is bij mij een keer doorlezen. Alleen... arrggghhhh ik kan er gwn niet tegen slechte cijfers te halen en dit haalt mn hele gemiddelde weer naar beneden en dat wil ik niet. En zeg dan niet "had beter geleerd" want dit is eigenlijk gwn het normale leren voor mij.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    (...)

    Ik zit ook in de derde, 3 gymnasium eigenlijk. Maar bij mij is het eigenlijk pas aan het einde van de 2e, begin van de 3e op komen zetten.
    En ik heb er niet mn best voor gedaan. Ik had de 1e en 2e paragraaf twee dagen eerder "geleerd", de 3e en 4e op de dag voor de repetitie "geleerd" en de 5e niet. Geleerd tussen aanhalingstekens, omdat mijn leren niet iemands anders leren vaak is. Leren is bij mij een keer doorlezen. Alleen... arrggghhhh ik kan er gwn niet tegen slechte cijfers te halen en dit haalt mn hele gemiddelde weer naar beneden en dat wil ik niet. En zeg dan niet "had beter geleerd" want dit is eigenlijk gwn het normale leren voor mij.


    Ik herken het. In de tweede en eerste 'leerde' ik net zoals jij en haalde ik achten. In de derde begonnen er wat barstjes te komen en haalde ik zevens. In de vierde moest ik oppassen want toen lukte het niet meer en begon ik echt met leren. Je zult er dus aan moeten wennen dat het niveau omhoog gaat en dat het moelijker wordt. Ik denk dat je jezelf een andere manier van leren aan moet leren.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Tja, dat krijg je. :'D
    Cijfers boeien me niet meer zo, als ze maar voldoende zijn. ^^


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik heb er ook heel veel last van. Maar ik vind het eigenlijk wel een goed iets. Ik heb namelijk het idee dat ik beneden mijn niveau zit (MBO bol4 en kan veel beter maar door omstandigheden is het zo gegaan). Dus als ik lager haal dan een 7 ben ik ook niet blij. Maargoed, mijn mening.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Ruilen? Ik zou echt blij zijn met een 6.5

    Sorry, nee, maar, is dit nederlands systeem? want eh, 6.5 klinkt mij nu ook niet als veel in de oren.


    Ex astris, sciencia

    Kijk, ik leer me kapot en haal een 1
    Dus ik ben jaloers op jou


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Bronte schreef:
    Sorry, nee, maar, is dit nederlands systeem? want eh, 6.5 klinkt mij nu ook niet als veel in de oren.

    Ik denk dat een 6,5 bij het Nederlands systeem nog lager is omdat zij pas bij een 5,5 voldoende hebben. Zelf ben ik meestal wel blij met een 6,5.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Cup schreef:
    Minder van jezelf eisen, really. Het is goed om goede punten te halen, maar als je gaat huilen omdat je íets minder goed hebt gescoord moet je jezelf wat afremmen.


    26 - 02 - '16

    Ik snap dat je een shitgevoel hebt daardoor, maar om met de tranen in je ogen te zitten... Wacht maar tot je een paar jaar ouder bent, dan zullen die achtjes steeds minder voorkomen...


    Has no one told you she's not breathing?