• Mieke is 13 wanneer de wereldoorlog uitbreekt. Haar beste vriendin Rosa moet samen met de rest van haar gezin een gele ster op hun kleding dragen. Mieke begrijpt het niet goed, maar weet wel dat het niet veel goeds betekend. Haar vader gaat bij de SS om 'die rotjoden' uit te roeien. Ze vraagt haar vader waar ze joden aan kan herkennen en haar vader antwoord 'Die ster.' Ze begrijpt meteen dat dat niet veel goeds voor Rosa betekend, maar denkt dat het allemaal wel mee zal vallen. maar een jaar later wordt Rosa meegenomen met haar famillie tijdens een grote Razzia. Mieke is woedend, helemaal omdat haar vader de leiding had over de Razzia's. Ze gaat bij het verzet en groeit op in een mannenwereld. ze wordt sneller volwassen dan iemand ooit zou kunnen denken. Ze heeft maar een doel : haar vriendin uit bergen-belsen redden. Ze verraadt haar famillie voor vriendschap en trouw aan haar land. maar is dat wel het juiste?


    Doen/Niet doen?
    Titel : zij droeg een ster,ik droeg een geheim
    Mijn vader een SS'er
    Trouw aan Rosa.


    We can only learn to love by loving.

    Doen! :]


    all I want for christmas is a girlfriend

    Doen _O_

    Doen.
    En ik zou die eerste of de laatste titel doen.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    jaaa,, en als je die gaat doen ga ik um lezen:D:D


    Faster than a doughnut, stronger than cardboard, prepare to get touched!

    Doen, en de titel Zij droeg een ster, ik een geheim. Moet je nemen.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    echt leuk ! maar ik denk dat je je wel goed moet realiseren wat je schrijft he? ik denk laatste titel of eerste x]


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Snor schreef:
    echt leuk ! maar ik denk dat je je wel goed moet realiseren wat je schrijft he? ik denk laatste titel of eerste x]


    ik ben goed in realisatie. =3


    We can only learn to love by loving.

    Doen & 'Zijn droeg een ster, ik een geheim.' vind ik de beste titel. En je moet laten weten wanneer je hem online zet! (:


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    OMG! Dat moet je ZEKER doen!!!


    Life is hard and then we die

    eeh, Mieke is mijn echte naam ! :X
    maar, zeker doen ;)


    -

    Doen!
    Jij hebt tegenwoordig wel veel ideeën hea :'D


    - hoi ;D

    Troglodyte schreef:
    Doen!
    Jij hebt tegenwoordig wel veel ideeën hea :'D
    ik lijd aan inspiratieheid


    We can only learn to love by loving.

    doen!


    your eyes are like stars in the night.

    Doen & 'Zijn droeg een ster, ik een geheim.'

    Doen doen doen !
    ik zou "Zij droeg een ster, ik een geheim." nemen


    Just a simple "I love you" (: