• De stelling van deze week luidt:
    Er moet bij levensbeschouwing aan alle geloven aandacht worden besteed, niet alleen aan de 5 grootste.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Dat vind ik niet bepaald interessant, dus oneens.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Ik heb niet eens levensbeschouwing, maar het lijkt me op zich wel logisch om aan wat meer dingen aandacht te besteden. Het is logisch dat grote godsdiensten meer behandeld worden, maar persoonlijk zou ik het wel interessant vinden eens iets te horen over een godsdienst die ik niet ken.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    LOVEANNABETH schreef:
    Oneens, want dan krijgen we nog meer levensbeschouwing D:
    HORROR


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Eyes schreef:
    Sorry, maar wat zijn de 5 grootste geloven behalve het Jodendom, het Christendom & de Islam?

    Hindoeïsme en Boeddhisme.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Wij leren meer dan 5, maar mijn school is maf.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wij krijgen bij levensbeschouwing ook het humanisme en de Griekse myrthologie hoor, niet alleen de vijf grote godsdiensten. Ook de mensvisie van de Bijbel en van het humanisme en meer van dat gezever. Dus die stelling gaat niet helemaal op voor mij.
    OT: Ik vind dat dat niet nodig is. Als je levensbeschouwing gaat studeren ga je daar maar verder op in, op de middelbare school krijg je toch alleen maar het algemene werk en bij levensbeschouwing is dat (meestal) niet anders.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Eens, het is wel zo eerlijk tegenover de andere geloven.
    Maar dan vind ik eigenlijk wel dat je voor het vak moet kunnen kiezen, niet dat het verplicht is. Al moet ik niet zeuren, want ik heb het nooit gehad..


    ~ Nobody is perfect untill you fall in love with them~

    Taize schreef:
    Niet als we dan nog meer godsdienstlessen krijgen, maar een beetje minder christendom en wat meer onbekende dingen zou best kunnen.

    Maar dan liever niet teveel herhaling over Grieken en Romeinen, diehards krijgen dat al bij Latijn en GrieksxD
    Nee, er is heel veel verwarring bij mij op school over spiritualisme en Wicca en Satanisme, zo wordt een pentagram een pentakel genoemd en een teken van de duivel of een jodenster. Terwijl dat wel heel verschillende dingen zijn.
    Wat opvalt is dat ik meer te weten kwam over geloven op openbare scholen zonder het vak godsdienst :S En er was meer respect voor afwijkende geloven op de openbare.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    HATEBREEDER schreef:
    Oneens. De leerlingen tonen toch geen interesse. (no_chears)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Eledhel schreef:
    Pfff nee, wordt het nog saaier.

    Oneens, ik vind Levenbeschouwing/Godsdienst sowieso onzin.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Dat kun je best doen, maar dan krijg je van elk geloof maar een klein beetje... En wij krijgen ook humanisme dus...
    Ik vind het niet eens, maar het zou eigenlijk wel goed vinden...


    Deep inside, I've never felt alive

    Lloyd schreef:
    Dat kun je best doen, maar dan krijg je van elk geloof maar een klein beetje... En wij krijgen ook humanisme dus...
    Ik vind het niet eens, maar het zou eigenlijk wel goed vinden...


    Humanisme is toch geen geloof? (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Madge schreef:
    Ja, voer maar door hoor! :'D
    Ik ben toch over een halfjaar klaar met school, muhaha. ^^


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Oneens, er zijn namelijk zoveel geloven. Dan zien we door de bomen het bos niet meer. En levensbeschouwing gaat niet alleen over geloven, daar is godsdienst goed voor.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.