• De stelling van deze week luidt:
    Er moet bij levensbeschouwing aan alle geloven aandacht worden besteed, niet alleen aan de 5 grootste.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    HATEBREEDER schreef:
    Oneens. De leerlingen tonen toch geen interesse. (no_chears)


    Alis volat propriis.

    Oneens.
    Het interesseert zowat niemand. Als ze nou veel minder Christendom enzo doen en meer interessantere geloven met voor ons ongewonen dingen zou het mij veel meer boeien.

    gelukkig heb ik maar 1 jaar levensbeschouwing gehad^^ [naja wel 8 jaar lang op christelijke school gezeten zonder dat ik geloofde maar ja]


    Sometimes the person you'd take a bullet for is the same person behind the trigger

    Ploinky schreef:
    Oneens.
    Het interesseert zowat niemand. Als ze nou veel minder Christendom enzo doen en meer interessantere geloven met voor ons ongewonen dingen zou het mij veel meer boeien.

    gelukkig heb ik maar 1 jaar levensbeschouwing gehad^^ [naja wel 8 jaar lang op christelijke school gezeten zonder dat ik geloofde maar ja]

    Dat bedoelt deze stelling toch?
    Daarbij het zou je verbazen hoeveel mensen geïntrigeerd zijn in andere geloven.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dat lijkt mij kinda onmogelijk...


    I am an idiot, I move.

    Clove schreef:
    Eens. Ookal boeit het je geen ene moer, het is erg belangrijk om te weten.


    Pass the damn ham, please.

    Padalecki schreef:
    (...)

    Humanisme is toch geen geloof? (:

    Humanisme valt wel onder levensbeschouwing. Wij hadden ook zo'n boekje 'Over normaal gesproken', dat ging er dus helemaal over wat 'normaal' inhield en blablabla .__________.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    wij hebben niet eens levensbeschouwing op school. En eerlijk gezecht heb ik daar ook geen behoefde aan. Als ik initerseert ben in geloven enzo, dan ga ik daar zelf wel op onderzoek uit. En om daar een exra schoolvak van te maken vindt ik ook een beetje overbodig

    Eens.


    "We're all afraid to talk about what stares at us from the dark" - Wintergirls

    LOVEANNABETH schreef:
    Oneens, want dan krijgen we nog meer levensbeschouwing D:
    HORROR


    Simple, but effective.

    >.>.... wij hebben op school geen eens levensbeschouwing of goddienst les >.>
    Al lijkt het me wel leuk om wat meer te leren er over...

    Ik geloof in iets wat er altijd is maar je niet kan zien.. maar ik noem het geen god, allah, boedah of wat dan ook (mn moeder heeft wel jezus beeldjes en boedah beeldjes en ik moet toegeven de boedah beeldjes vind ik het leukst)


    Im myself, I write my story's and place them where I want FF and Q

    Oneens, meer huiswerk ;)


    Misschien is niets geheel waar, en zelfs dát niet...

    oneens, de meesten vinden het niet interessant ofzo, en het zijn er nogal veel

    wat valt er onder 'alle' geloven? Op zich interpreteert iedereen het wat anders. Ik ben het er wel mee eens.

    [ bericht aangepast op 5 dec 2011 - 18:35 ]


    ''They're taking the hobbits to Isengard.'' - Legolas

    RainbowDash schreef:
    Oneens, omdat het niemand ene flikker boeit.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Eens, het heet niet voor niets "levensbeschouwing", dan moet je meerdere geloven beschouwen en niet alleen het Christendom, de Islam en andere grote geloven, want er zijn mensen die daar wel echt interesse in tonen en die verdienen het dan ook om iets te leren.


    “Love is a contradiction.”