• De stelling van deze week luidt:
    Er moet bij levensbeschouwing aan alle geloven aandacht worden besteed, niet alleen aan de 5 grootste.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Trouwens, eens, maar dan moeten ze is met iets interessants komen ipv "De boeddhistische karma en atman" en dat hele gezeik. Kom op, is dat niet doodsaai?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Nee? Natuurlijk niet, dat zou het alleen nog maar onoverzichtelijk maken.
    Maar wel leuk bedacht. ^^


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Dat betekend wel meer leerwerk én nog langdradigere lessen waarschijnlijk... ^^ &Daar ben ik geen voorstander van eigelijk.(;
    Maar met levensbeschouwing hebben wij het sws niet alléén maar over de godsdienst die mensen hebben, ook hoe je in het leven staat en blablabla (oké, dat heeft ook met goedsdienst te maken, maargoed, niet één bepaalde;p)


    “Begin at the beginning," the King said, very gravely, "and go on till you come to the end: then stop.” - Lewis Carrol

    Op zich wel.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    HATEBREEDER schreef:
    Oneens. De leerlingen tonen toch geen interesse. (no_chears)


    (Be)lieve in (you)rself

    Nightlock schreef:
    Ja, dat lijkt me wel redelijk. Zo krijg je niet meer levensbeshouwing, lijkt me, maar gewoon minder tijd per godsdienst. Cultuurverbreding is belangrijk voor het ontwikkelen van je denkwijze. Daar kunnen verschillende godsdiensten bij helpen.


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Wij hebben toch geen levensbeschouwing:X


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Eh nee, bij godsdienst?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Eens, die grootste zijn een beetje saai. :x


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    Tja, ik vind levensbeschouwing niet zo berebelangrijk om eerlijk te zijn
    De enkele reden dat ik er volgend jaar mee door wil gaan is omdat ik er erg goed in ben(zonder er ook maar iets voor te doen)


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Wij hebben dat eigenlijk al wel. Wij hadden L&M (Levensbeschouwing en Maatschappijleer) en daar hebben we behoorlijk wat geloven bij gehad.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Taize schreef:
    Niet als we dan nog meer godsdienstlessen krijgen, maar een beetje minder christendom en wat meer onbekende dingen zou best kunnen.

    Geweldig idee! Hoef ik minder te leren over "het kerkelijk jaar".


    Define "good".

    Oneens, ik denk eerder dat iedereen de dingen die er gezegd worden tegen mensen van het geloof gaan gebruiken. En mocht er iemand zijn in de groep die van een 'niet-behandeld-geloof' is, kan het altijd nog gedaan worden toch ? (:


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Sorry, maar wat zijn de 5 grootste geloven behalve het Jodendom, het Christendom & de Islam?


    Physics is awesome

    RainbowDash schreef:
    Oneens, omdat het niemand ene flikker boeit.


    Big girls cry when their hearts are breaking