Ermee opgegroeid ben je pas, als je er al vanaf de 3e/4e in mee gaat en ergens betwijfel ik, of ook maar iemand al vanaf die tijd naar ze luisterde, zelfs jij niet. Maar dat maakt niet uit. Ik ben met compleet andere muziek opgegroeid, maar toch kan ik sommige nummers van Lange Frans en Baas B, Yes-R, Brace -daar hoor je ook niks meer van- en Ali B echt wel waarderen. Alleen dan niet dingen als 'moppie' en 'Diemen Zuid', die vind ik niet leuk. I've seen the rise and fall, bby.
Wel vind ik zinloos een prachtig nummer, net als het land van. Van Yes-R vindt ik eigenlijk tegenwoordig alleen nog maar 'Vecht mee' met Chantal Janzen mooi, gezien er tenminste een echte, mooie betekenis achter zit en ik ben zelfs nog naar de 'Het leven van de straat' tour geweest van Ali B. Of ik nu nog fan ben of wat dan ook? Nee, ze behoren tot mijn verleden. Maar dat hoeft niet. Ze hebben in het verleden 2/3 goede nummers gemaakt en dat zijn de nummers die me bij blijven. Na 'Het land van' en 'Vecht mee' is de Nederlandse rap gewoon een sprong achteruit gegaan en dat is jammer. Maar ik blijf de 'klassiekers' met een mooie betekenis leuk vinden.
If you don't stand for something, you'll fall for anything.