PrincessLuna schreef:
(...)
Misschien wel, ik kom al een aardige tijd niet meer in de kerk. Sommige zien het ook heel serieus, anderen veel minder. En hoe groot is de groep mensen die naar de kerk gaat in vergelijking met degene die gewoon geloven en dat bij zichzelf genoeg vinden, i.p.v alleen bij de kerk?
Vooralsnog, al is het veel minder, scheer je een aardig deel van mensen dezelfde kant op, al is het misschien dan in meerdere groepen.
Ik ben het ook niet met alles van de bijbel eens, maar dat betekent niet dat het geen goed geloof is. Helaas zijn er altijd mensen die zeggen dat er niks anders is en ja, de kerk mag op sommige plekken zeker veel meer met zijn tijd meegaan, maar ik vind je negatieve houding ertegenover een beetje te overdreven. Ik zeg niet dat je het gelijk moet aanbidden, maar je zou moeten/kunnen proberen om iets meer geopend te zijn tegenover andere argumenten dan alleen de ervaringen die je kent.
In de bijbel staat dat je naar de kerk moet, dus misschien zijn daar wel juist meer mensen die zich 100 procent aan de bijbel houden.
Ik ben ook best in voor een discussie, maar tot nu toe zijn de argumenten van christenen over het bestaan van een 'God' en het duidelijk maken dat er wel iets van klopt, behoorlijk zwak geweest.
Jij geeft argumenten over waarom het Christelijk geloof niet zo slecht is omdat er een levensstijl achter zit en alles, maar dat ben ik in de afgelopen tijd nog nooit eerder tegen gekomen, dat Christenen van hun pad afwijken om toe te geven dat er ook punten staan in de bijbel die in de huidige maatschappij helemaal nergens op slaan en dat je niet blindelings alles moet geloven wat het 'Christelijke geloof' zegt omdat het 'de weg' is. Ik scheer niet iedereen over een kam, maar zoals ik al zij, dat is hoe ik de meeste Christenen heb ervaren, ik vertel het dus vanuit mijn beleving. Als het met de mensen met wie jij omgaat heel anders is, dan snap ik dat je er ook niet zo tegen aan kijkt.
Ik luister altijd naar hoe mensen iets zien en als iemand Christelijk is, maar mij dat niet elke keer hoeft te laten weten dan ben ik er ook oke mee, ik heb veel vrienden die christelijk zijn.
Ik heb er ook geen negatieve houding tegen. Ik weet alles er gewoon al van, vind het niet realistisch en heb er zelf de keuze voor gemaakt er mee te 'stoppen'.