• Ik ging hier echt plat om. Serieus hoe verzint tie het. xD



    De gebeurtenissen tot 1:14 mogen anders nog best bij mij gebeuren. (duivel)

    [ bericht aangepast op 5 okt 2011 - 21:59 ]


    Things will go as they will; and there is no need to hurry to meet them.

    PrincessLuna schreef:
    (...)

    God zelf is misschien niet archeologisch te vinden of op wat voor manier dan ook, maar vele andere dingen zijn wel gevonden en ontdekt. :]


    Zoals?

    PrincessLuna schreef:
    (...)

    Harry Potter is bewezen dat hij bestaat? Lolololol, ik heb net zo min een heks ooit zien vliegen hoor, of tovenaar. :'D


    Ik bedoelde dus andere vehalen waarvan is bewezen dat het bestaat,
    ongelukkig verwoord, iknow :Y)

    Radke schreef:
    (...)

    Zoals?


    Tering, moet ik soms hele museums en archeologische ontdekkingen uit mijn hoofd weten?

    Goed, voor tijden te bepalen zijn onder andere technieken om gevonden gospels te testen op wanneer zij gemaakt zijn. Waardoor dus ook al beter de echtheid ervan te bepalen is. Er zijn o.a door de tijd heen lichamen gevonden en voorwerpen, van alles. (Ik wil best voor je gaan onderzoeken, want ik vind het rot dat ik op dit punt momenteel niet veel dieper in kan gaan)
    Hierbij wordt i.i.g net als bij andere archeologische vondsten onderzoek gedaan om waarheid te bepalen, verhaal te vormen enz.

    Ik zal hier echt nog meer voor je op gaan zoeken de komende tijd, zodat ik je een beter antwoord kan geven als deze. :']


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Radke schreef:
    (...)

    Ik bedoelde dus andere vehalen waarvan is bewezen dat het bestaat,
    ongelukkig verwoord, iknow :Y)


    De bijbel [vooral het oude testament, waaruit het nieuwe is voortgekomen, die wij vandaag de dag kennen] is ook bewezen dat er echte verhalen van bestaan. Het Vaticaan alleen al bevat een archief van meer dan 15 kilometer aan oude geschriften en verhalen. De wetenschappelijke/archeologische wereld heeft ook een deel, een deel is voorgoed verloren en nog meer delen zwerven misschien/waarschijnlijk rond op aarde om hopelijk ooit nog gevonden te worden.

    [ bericht aangepast op 5 okt 2011 - 23:16 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Radke schreef:
    (...)

    Dus het geloof staat apart van de bijbel en god?
    Dan is het dus geen geloof maar gewoon een levenswijze,
    Als je zelf al zegt dat je niet zeker weet of een God bestaat,
    waarom zou ik het wel geloven. 'Het geloof' gaat toch om God, de bijbel, afterlife en alles. Als je zelf de regeltjes van het Christendom gaat aanpassen is dat niet meer hoe 'God' het wil en ben je daarom automatisch fout.
    Natuurlijk 'geloof' ik in bepaalde principes en respect jegens elkaar, maar dat is iets wat je zelf doet, niet een of ander persoon ver bovenin de lucht.


    Ik weet het niet 100% zeker, nooit, omdat ik hem niet zie. Ik geloof overigens ook niet tot nauwelijks in de bijbel voor mijzelf als het juiste geloof, ik beschouw mezelf Heiden. Al ben ik wel gedoopt en heb ik communie gedaan toen ik jonger was. :')
    Maar geloven in meer, of een vorm van een God of eigenlijk zoals ik denk Goden, doe ik zeker ja. Dat vind ik, klinkt misschien stom, alleen in deze discussie niet belangrijk, omdat we het over een geloof hebben, niet waar ik persoonlijk wel of niet in geloof. :')
    Van mij hoef jij ook niet in God te geloven hoor, daar gaat de discussie toch ook niet om? Niet helemaal dan, als je kijkt naar het feit dat we het vooral over de geschiedenis hebben, niet over wat jij wel of niet aan moet nemen als religie.

    En geloof en bijbel zijn één, maar zijn ook als twee aparte punten te zien ja.
    En ja, eigenlijk is het gewoon vooral een levenswijze.

    Het punt dat ik vet heb gemaakt heb je absoluut gelijk in, en daarom vind ik grote macht in de kerk ook fout. Veel van het tegenwoordige geloof lijkt nauwelijks nog om het oude te draaien. Voor een groot deel van de 'gewone' gelovige wel, maar voor extremisten en machthebbers lijkt dat anders. Hun wil om te geloven, of puur macht te hebben, of beiden, lijken hun eigen visie en die van het geloof zo door elkaar gemengd te hebben, dat ze het zelf niet eens meer weten. Dat neemt niet weg dat de essentie niet terug te vinden is, want vooral bij diegene die echt geloven (de 'gewone' mens), nadenken daarover of onderzoeken (studies bijvoorbeeld), snappen dat vaak juist wel.

    Wie zijn gelijk moet krijgen, binnen de groepen of daarbuiten, zal waarschijnlijk nooit opgelost worden. Jammer genoeg lijkt dat voor de mensheid niet mogelijk te zijn.

    Trouwens, ik las je zin net niet helemaal goed met hoe God het zou willen; Je hebt gelijk. Maar het gaat ook om de levenslessen. Als je daar aan sleutelt, weten veel mensen niet meer wat ze wel en niet moeten geloven, of nemen door onwetendheid vrede met slechts delen van de volledige waarheid en lessen te ontdekken, of het feit dat door macht er veranderingen zijn, die de oorsprong ook voor een deel wegnemen. Vooral daardoor is de argwaan ook zo groot geworden. Dit draait niet alleen om God (wel in zekere zin, maar ook niet_), maar ook om het feit dat mensen dus ook steeds meer de oorsprong kwijt raken, wat erg jammer is.

    [ bericht aangepast op 5 okt 2011 - 23:49 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.


    *Ligt weer plat* xD


    Things will go as they will; and there is no need to hurry to meet them.

    Ligt het aan mij of nemen een paar mensen hier geloof echt op de verkeerde manier op? Volgens mij (niet dat ik geloof maar kom) moet het geloof je gewoon een steun bieden. Het kan een verlossing zijn, iets waar je je goed bij voelt, iets dat groter is dan jezelf, je hoeft niet eens zeker te zijn dat het bestaat. Geloof gaat helemaal niet om de Bijbel, of Jezus, of besnijdenis of Mohammed of regeltjes of wat dan ook. Dat is maar een manier om je geloof te beleven. Een keuze die je moet kunnen maken. Er is namelijk geen religie op deze wereld die perfect voor iemand kan zijn, aangezien wij als persoon uniek zijn en onze geloofsbelijdenis en de manier waarop we in deze wereld staan dus ook. Daar gaat geloof om; een weg zoeken om je leven te leiden, et de waarden waaraan jij persoonlijk waarda aan hecht, die jij belangrijk vindt in in het leven. Als jij dat wil doen aan de hand van een boek en alle rituelen die daar aan te pas komen, best, maar dat hoeft niet zo te zijn voor iedereen. Het is maar wat je er zelf van maakt, en waar je jezelf goed bij voelt. Als je geluk hebt, past jouw idee erg goed bij een reeds bestaand idee (onder de vorm van christendom, islam, jodendom, boeddhisme, you name it) en anders creëer je bij wijze van spreke je eigen geloof.

    If you get what I mean.
    In short: geloof gaat niet om regeltjes en rituelen, het gaat over hoe je in het leven staat en hoe jij je leven wil leiden.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2011 - 21:25 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ik houd van Alex <3


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Begin de dag, met een lach. ;)


    Things will go as they will; and there is no need to hurry to meet them.

    WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH ALEX AGNEW! Belgheid (krul)(krul)


    Owl you need is love.

    Cumberbatch schreef:
    Ligt het aan mij of nemen een paar mensen hier geloof echt op de verkeerde manier op? Volgens mij (niet dat ik geloof maar kom) moet het geloof je gewoon een steun bieden. Het kan een verlossing zijn, iets waar je je goed bij voelt, iets dat groter is dan jezelf, je hoeft niet eens zeker te zijn dat het bestaat. Geloof gaat helemaal niet om de Bijbel, of Jezus, of besnijdenis of Mohammed of regeltjes of wat dan ook. Dat is maar een manier om je geloof te beleven. Een keuze die je moet kunnen maken. Er is namelijk geen religie op deze wereld die perfect voor iemand kan zijn, aangezien wij als persoon uniek zijn en onze geloofsbelijdenis en de manier waarop we in deze wereld staan dus ook. Daar gaat geloof om; een weg zoeken om je leven te leiden, et de waarden waaraan jij persoonlijk waarda aan hecht, die jij belangrijk vindt in in het leven. Als jij dat wil doen aan de hand van een boek en alle rituelen die daar aan te pas komen, best, maar dat hoeft niet zo te zijn voor iedereen. Het is maar wat je er zelf van maakt, en waar je jezelf goed bij voelt. Als je geluk hebt, past jouw idee erg goed bij een reeds bestaand idee (onder de vorm van christendom, islam, jodendom, boeddhisme, you name it) en anders creëer je bij wijze van spreke je eigen geloof.

    If you get what I mean.
    In short: geloof gaat niet om regeltjes en rituelen, het gaat over hoe je in het leven staat en hoe jij je leven wil leiden.


    Dat is juist wat ik zeg, ik ga er alleen wat dieper en verder op in. :')


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    PrincessLuna schreef:
    (...)

    Dat is juist wat ik zeg, ik ga er alleen wat dieper en verder op in. :')

    I know, ik had 't eigenlijk op het andere meisje -ik weet even haar username niet meer.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    @Nancy/ikvergeetjeusername:
    Ik had even geen zin om een antwoord te verzinnen op dat hele stuk, maar het ging mij erom dat god niet bestaat en dat de bijbel op niks slaat, maar als jij niet eens christelijk bent, dan heeft het voor mij weinig zin om daarover verder te discussieren.
    Het leek me ook nogal duidelijk dat wij er niet uitkomen omdat we nou eenmaal iets anders 'geloven' of juist niet.
    Ik heb zoveel discussies over het geloof, dat ik deze even laat voor wat het is denk ik :'D
    Je kunt me namelijk niet overtuigen met feiten uit de 'geschiedenis' waarvan geen duidelijk bewijs is of uit de 'bijbel'
    Natuurlijk zullen er goede dingen zijn,
    behalve homo haat :'D,
    dus ik heb er geen probleem mee dat mensen een of andere god willen aanbidden en gewoon vrolijk zijn 'boodschap' geloven, zolang het maar niet op mij geforceerd word daarnaar te luisteren.

    Cumberbatch schreef:
    (...)
    I know, ik had 't eigenlijk op het andere meisje -ik weet even haar username niet meer.


    Mij zeker
    En zoals jij het verteld vatten het grootste deel van de christenen het niet op hoor ;d

    Radke schreef:
    (...)

    Mij zeker
    En zoals jij het verteld vatten het grootste deel van de christenen het niet op hoor ;d


    Jawel hoor, maar die zie/hoor je niet omdat ze zich rustig houden in tegenstelling tot de fundamentalisten.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall