• Ik ging hier echt plat om. Serieus hoe verzint tie het. xD



    De gebeurtenissen tot 1:14 mogen anders nog best bij mij gebeuren. (duivel)

    [ bericht aangepast op 5 okt 2011 - 21:59 ]


    Things will go as they will; and there is no need to hurry to meet them.

    PrincessLuna schreef:
    (...)

    Hij kon misschien niet op water lopen of dat soort dingen, maar hij heeft wel degelijke grote invloeden gehad en echt gepredikt, mensen met zich meegekregen en heb dingen geleerd. Het zijn de machtige mensen van de kerk die je aan moet kijken voor de verwarring die ze zaaien, omdat de oorsprong zo weggenomen wordt.


    En dat maakt je meteen een god?

    Damn, ik moet vriendelijker gaan doen tegen mensen.

    Nicolaas van Myra


    De heilige Nicolaas van Myra
    Gerard David 011.jpg
    Geboren mogelijk rond 280 te Patara, Lycië (?)
    Gestorven 342 of 352 te Myra, Lycië
    Verering Rooms-katholieke Kerk
    Oosters-orthodoxe Kerk
    Schrijn Basiliek van Sint-Nicolaas te Bari
    Naamdag 6 december
    Attributen Ton met kinderen, drie gouden ballen of beurzen, anker
    Portaal Portaalicoon Christendom
    Lijst van christelijke heiligen

    Nicolaas van Myra (Grieks: Ἅγιος Νικόλαος Μυριώτης, Agios Nikolaos Myriotis of ( Νικόλαος ὁ Θαυματουργός, Nikolaos o Thaumaturgos, "Nikolaas de Wonderdoener"), Nicolaas van Bari [1] of Nicolaas van Patara (Grieks: Νικόλαος Πάταρα) [2] (geboorte- en sterfjaar onbekend, waarschijnlijk geboren omstreeks 280 te Patara in Lycië en overleden op 6 december in 342 of 352) was in de 4e eeuw bisschop te Myra, de toenmalige hoofdplaats van Lycië in Klein-Azië. Hij werd later heilig verklaard en is de hoofdpersoon in tal van legenden, bijvoorbeeld de Legenda Aurea van de 13e-eeuwse geleerde dominicaan Jacobus de Voragine. Belangrijke elementen van het Sinterklaasfeest gaan op hem terug

    Meer lezen kun je hier


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    PrincessLuna schreef:
    (...)

    Nee, dat is nou een cartoon. (krul)
    Maar het is waar, zoek maar op. Of wacht, ik wiki het wel voor je want ik hou van dit soort gesprekken. :'D



    uuuuh, then I'm all out of fictional characters.. :'D

    Radke schreef:
    (...)

    En dat maakt je meteen een god?

    Damn, ik moet vriendelijker gaan doen tegen mensen.


    Nee en dat was ook waarschijnlijk niet zijn bedoeling. Je neemt de bijbelse verhalen te letterlijk lieverd. Het maakte hem een leraar. Ja, de bijbel is niet foutloos, maar je moet óók niet vergeten dat hij samengesteld is uit losse delen die men gebruikte als leerwegen en dat het oudere tijden waren, waarin men andere verhalen had om van te leren als wij nu zouden gebruiken nu we verder ontwikkeld zijn en meer weten.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Radke schreef:
    (...)

    Er zal vast wel een jongen bestaan in de geschiedenis die Jezus heette, dan is er nog geen bewijs van alle 'wonderen' die er in de bijbel beschreven staan.

    Klopt hij was,volgens de betrouwbare historische bronnen, een gewone man, hij heeft alleen wel groten dingen verricht. Hij heeft het Joodse volk weer wat moed gegeven, tegen de Romeinen(vandaar zijn dood) en hij predikte over liefde. Hij was een bijzondere man, die veel betekent heeft voor zijn volgers, hij was alleen geen profeet. De wondere die hij volgens de bijbel heeft verricht zijn of metaforisch(hij lied de blinden niet zien, maar mensen iets inzien) of die zieke was niet lichamelijk ziek maar zat het tussen de oren, wat in die tijd vaak voorkwam. Hij kan best die mensen geholpen hebben, als een soort psychiater.
    Een groot man, maar wel een mens.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Genius schreef:
    Even een leuk verhaaltje tussendoor.
    Ik moest laatst oppassen op 2 meisjes van 7 jaar. Vraagt er 1 "Jacqueline, hoor jij bij Jezus?'' Dus ik zeggen dat ik niet bij hem hoor, hun vragen waarom. Dus ik zeg dat ik niet zo ben opgevoed. Zegt de ander ''Maar Jezus is heel lief hoor.''
    Zegt de ene weer ''Ja hij is nu dood maar vanuit de hemel doet hij hele lieve dingen!''
    En de ander weer ''Ja ik vind hem heel lief''
    Haha ik vond dat zo schattig :'D


    Aww, dat is lief. :'D


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    PrincessLuna schreef:
    Nicolaas van Myra


    De heilige Nicolaas van Myra
    Gerard David 011.jpg
    Geboren mogelijk rond 280 te Patara, Lycië (?)
    Gestorven 342 of 352 te Myra, Lycië
    Verering Rooms-katholieke Kerk
    Oosters-orthodoxe Kerk
    Schrijn Basiliek van Sint-Nicolaas te Bari
    Naamdag 6 december
    Attributen Ton met kinderen, drie gouden ballen of beurzen, anker
    Portaal Portaalicoon Christendom
    Lijst van christelijke heiligen

    Nicolaas van Myra (Grieks: Ἅγιος Νικόλαος Μυριώτης, Agios Nikolaos Myriotis of ( Νικόλαος ὁ Θαυματουργός, Nikolaos o Thaumaturgos, "Nikolaas de Wonderdoener"), Nicolaas van Bari [1] of Nicolaas van Patara (Grieks: Νικόλαος Πάταρα) [2] (geboorte- en sterfjaar onbekend, waarschijnlijk geboren omstreeks 280 te Patara in Lycië en overleden op 6 december in 342 of 352) was in de 4e eeuw bisschop te Myra, de toenmalige hoofdplaats van Lycië in Klein-Azië. Hij werd later heilig verklaard en is de hoofdpersoon in tal van legenden, bijvoorbeeld de Legenda Aurea van de 13e-eeuwse geleerde dominicaan Jacobus de Voragine. Belangrijke elementen van het Sinterklaasfeest gaan op hem terug

    Meer lezen kun je hier


    HAHAHA Je hebt het opgezocht :'D

    PrincessLuna schreef:
    (...)

    Nee en dat was ook waarschijnlijk niet zijn bedoeling. Je neemt de bijbelse verhalen te letterlijk lieverd. Het maakte hem een leraar. Ja, de bijbel is niet foutloos, maar je moet óók niet vergeten dat hij samengesteld is uit losse delen die men gebruikte als leerwegen en dat het oudere tijden waren, waarin men andere verhalen had om van te leren als wij nu zouden gebruiken nu we verder ontwikkeld zijn en meer weten.


    Waren 'God, Jezus en de Heilige Geest' niet een?
    En als je de bijbel al niet kunt vertrouwen, dan is het hele geloof op niets gebaseerd.

    Ook heel interessant om meer te leren;
    Nummer 1
    When Jesus was a boy, did he kill another child? Was Mary Magdalene a prostitute — or an apostle?

    Did Cain commit incest? Will there be an apocalypse or is this God’s trick to scare us?

    The answers to these questions aren’t found in the Bible as we know it, but they exist in scriptures banned when powerful leaders deemed them unacceptable for reasons both political and religious.

    Banned From The Bible reveals some of these alternative tales and examines why they were “too hot for Christianity.”

    Nummer 2
    In this landmark two-hour special, NOVA takes viewers on a fascinating scientific journey to the beginnings of modern religion.

    The Bible’s Buried Secrets vividly recounts the saga of the ancient Israelites and digs deeply into both the Bible and the history of the Israelites through the archaeological artifacts they left behind.

    The documentary focuses on the Hebrew Bible, also known as the Old Testament, as the foundation for the great monotheistic religions—Judaism, Christianity, and Islam.

    NOVA’s producers worked with an international team of scholars and researchers who studied stories, examined artifacts, deciphered ancient manuscripts, and hypothesized how—in a time of human sacrifice, idolatry, and slavery—the concept of one God emerged.

    Nummer 3
    The discovery of ancient texts such as the Gospel of Judas has sparked renewed interest in many ideas rejected by the early church. This documentary uncovers the truth behind the supposed secrets of Gnosticism. Featuring interviews with leading historians and scholars, it examines Gnosticism’s origins, its early influence – and what’s fueling its resurgence today.

    What if an ancient gospel was rediscovered that offered a radically different perspective on a man that history has painted as the ultimate villain? What if this account turned Jesus’ betrayal on its head, and in it the villain became a hero?

    This documentary provides exclusive access to the documents and evidence that traces the incredible story of what has happened to the Gospel of Judas since it was found. Combining dramatic recreations and insightful analysis by the world’s foremost experts, they ask and answer the question: Is the Gospel of Judas real?


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Storytime schreef:
    (...)
    Klopt hij was,volgens de betrouwbare historische bronnen, een gewone man, hij heeft alleen wel groten dingen verricht. Hij heeft het Joodse volk weer wat moed gegeven, tegen de Romeinen(vandaar zijn dood) en hij predikte over liefde. Hij was een bijzondere man, die veel betekent heeft voor zijn volgers, hij was alleen geen profeet. De wondere die hij volgens de bijbel heeft verricht zijn of metaforisch(hij lied de blinden niet zien, maar mensen iets inzien) of die zieke was niet lichamelijk ziek maar zat het tussen de oren, wat in die tijd vaak voorkwam. Hij kan best die mensen geholpen hebben, als een soort psychiater.
    Een groot man, maar wel een mens.


    Dat weet je niet want je was er niet bij.
    Als er een god zou bestaan en die 'wonderen' gebeurden vroeger, dan is er nu geen reden waarom ze vandaag niet zouden gebeuren.
    Of er is geen god. Mensen hopen op een hemel als beloning nadat ze 'goed' geleeft hebben, maar dat kan zomaar valse hoop zijn.
    Ik kan het niet zeker weten, want ik leef nog :3

    [ bericht aangepast op 5 okt 2011 - 22:41 ]

    Radke schreef:
    (...)

    Waren 'God, Jezus en de Heilige Geest' niet een?
    En als je de bijbel al niet kunt vertrouwen, dan is het hele geloof op niets gebaseerd.

    Je kan de bijbel wel geloven, zolang je niet vergeet dat het een 2000 jaar oud boek is en die geschreven is door mensen en dus fouten heeft in metaforen.
    Het geloof is gebaseerd op Jezus'opvattingen en op liefde. Dat zijn ze alleen vergeten.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Radke schreef:
    (...)

    Waren 'God, Jezus en de Heilige Geest' niet een?
    En als je de bijbel al niet kunt vertrouwen, dan is het hele geloof op niets gebaseerd.


    Je kunt hem wel vertrouwen, als je goed leest en meer leert dan alleen dat wat je voorgeschoteld krijgt. Er zijn een hoop punten waar je aan moet denken bij de bijbel;

    - Hij is uit oude tijden
    - Hij is door meerdere culturen en geloven beïnvloed, zoals dat bij alle geloven gebeurd
    - Het is een leerweg, met verhalen zoals uitgelegd
    [Lijkt weinig, maar ga maar eens voor een geschiedenis zitten die zo oud is als de mensheid zelf, want daar begon het al mee]

    Verder dan dat, ja, de Vaticaan houd dingen achter, maar daar kunnen wij helaas niks aan doen ... Sommige dingen zíjn ook moeilijk te vertrouwen, geef ik je mee, maar dat is een keuze om dan toch te geloven of niet.
    Je kunt ook zelf kiezen hoe makkelijk of moeilijk je het geloof maakt, hoe diep je wilt wroeten, hoeveel je wilt weten en wat voor jou van belang is om precies te weten.
    Het hele geloof is op iets heel simpels gebaseerd, maar, zoals ook vaker gezegd, zijn het de machtshebbers en de misbruikers die het zo lastig maken. Voor zowel gelovigen als niet gelovigen. Dat gebeurd overigens ook op alle vlakken ter wereld.

    [ bericht aangepast op 5 okt 2011 - 22:44 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Radke schreef:
    (...)

    Dat weet je niet want je was er niet bij.
    Als er een god zou bestaan en die 'wonderen' gebeurden vroeger, dan is er nu geen reden waarom ze vandaag niet zouden gebeuren.
    Of er is geen god. Mensen hopen op een hemel als beloning nadat ze 'goed' geleeft hebben, maar dat kan zomaar valse hoop zijn.
    Ik kan het niet zeker weten, want ik leef nog :3

    Dat zeggen de historische bronnen, die kan je wel geloven. Er zijn genoeg onderzoeken na gedaan door de meest slimme geleerde en historische.
    Klopt ze weten het niet 100% zeker, maar je kan er van uitgaan dat het zo ongeveer klopt.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Storytime schreef:
    (...)
    Dat zeggen de historische bronnen, die kan je wel geloven. Er zijn genoeg onderzoeken na gedaan door de meest slimme geleerde en historische.
    Klopt ze weten het niet 100% zeker, maar je kan er van uitgaan dat het zo ongeveer klopt.


    Ik ga nergens van uit, vooral niet van 'bronnen' van mensen die niet meer leven.

    Ugh, ik haat hem als komiek, maar hij heeft wel een punt.


    Frankly my dear, I don't give a damn.