• Ik ging hier echt plat om. Serieus hoe verzint tie het. xD



    De gebeurtenissen tot 1:14 mogen anders nog best bij mij gebeuren. (duivel)

    [ bericht aangepast op 5 okt 2011 - 21:59 ]


    Things will go as they will; and there is no need to hurry to meet them.

    PrincessLuna schreef:
    (...)

    Al ver daarvoor rommelde het met geloven. Kijk maar naar de oude barbaren, vanaf Genkhis Khan en misschien zelfs nog vroeger. [even de regeringstijd van hem kwijt, maar goed, je snapt m'n punt vast wel]
    Diverse heidenen die met elkaar streden om macht of geloof. Het zit gewoon in de mens om voor macht te strijden, waar ze dat ook doorheen moeten weven of wat ze daar ook onzuiver voor moeten maken.


    Ja en geloof is een gemakkelijk machtsmiddel. Het is zo zonde. Iedereen gelooft wel íets, maar niemand hetzelfde en anders gaat het richting hersenspoeling, wat mij betreft.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Radke schreef:
    (...)

    Jezus is net als Sinterklaas.

    Fictie.

    Just sayin'

    Jezus heeft bestaan, als zoon van een timmerman. Daar zijn historisch en archeologisch bewijzen voor. En dan bedoel ik niet de Bijbel, want dat word nooit als bewijs gezien door historische en archeologen. Hij was alleen niet de zoon van God en de Maagd. Maar van een timmerman en zijn vrouw.

    Ow, en Sinterklaas heeft ook bestaan.

    [ bericht aangepast op 5 okt 2011 - 22:26 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Alex Agnew is geweldig!


    I can't do everything, but I'll do anything for you.

    Storytime schreef:
    (...)
    Klopt, alleen jammer dat niemand de oorsprong van veel geloven weet. En die ook niet meer te achterhalen valt.
    Als mensen mekaar nou gewoon eens andere met rust laten, laten geloven wat ze willen, dan zou alles goed komen. Doen we dat niet, dan roeien we mekaar nog een keer uit.

    @Radke
    Nee Jezus is de oorsprong, een man die andere alleen maar wou helpen en moed wou geven. Die alleen maar het goede predikte. hij had dit alleen nooit bedoelt, Petrus en de andere apostelen/volgelingen hebben dit het Christendom gemaakt wat het nu is.


    Op je eerste punt, je hebt gelijk. Als mensen het dan iets meer voor zichzelf houden en iets minder zichtbaar scheelt het ook al, omdat de strijd er dan ook minder groot om wordt. Je kunt het namelijk toch niet aan iemand zien dan.

    Op je tweede punt heb je bijna gelijk. Jezus is wel de oorsprong, maar hij wilde niet álleen helpen en moed geven, Hij, zijn apostelen en andere volgelingen wilden mensen ook dingen leren om goed mee te kunnen leven. Zoals de 10 geboden bijvoorbeeld. Dat mensen die verhalen letterlijk nemen is jammer, omdat het hetzelfde is als sprookjes; Er zit wel degelijk een boodschap in, hij wordt alleen weggestopt in een verhaal zodat je het makkelijker kunt begrijpen.
    Daarbij is het heel jammer dat de machtige mensen van de kerk besloten wat wel en niet geleerd mocht worden, waardoor vandaag de dag er nog maar weinig van lijkt te kloppen en te snappen valt.
    Ook is er veel veranderd door de heilige oorlogen, waarin mensen bekeerd werden en vaak delen van oude geloven en gewoontes ook in het christelijke en andere geloven geweven wordt en ook een deel van de oorsprong wegneemt, enkel om hen erbij te krijgen/houden.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Storytime schreef:
    (...)
    Jezus heeft bestaan, als zoon van een timmerman. Daar zijn historisch en archeologisch bewijzen voor. En dan bedoel ik niet de Bijbel, want dat word nooit als bewijs gezien door historische en archeologen. Hij was alleen niet de zoon van God en de Maagd. Maar van een timmerman en zijn vrouw.


    Er zal vast wel een jongen bestaan in de geschiedenis die Jezus heette, dan is er nog geen bewijs van alle 'wonderen' die er in de bijbel beschreven staan.

    Radke schreef:
    (...)

    Jezus is net als Sinterklaas.

    Fictie.

    Just sayin'

    Jezus en Sint. Nicolaas hebben echt geleefd.
    Ik zou maar iets beter onderzoek gaan doen naar feiten, voor je dingen gaat zeggen. Just sayin'


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Ik geloof niet. Punt uit *O*


    -

    Storytime schreef:
    (...)

    Ow, en Sinterklaas heeft ook bestaan.


    Daar heb je gelijk in eigenlijk :'D!

    Dan.. hmh.. (cat) De Kerstman?

    Radke schreef:
    (...)

    Er zal vast wel een jongen bestaan in de geschiedenis die Jezus heette, dan is er nog geen bewijs van alle 'wonderen' die er in de bijbel beschreven staan.



    Jij leest over alles heen of wilt dat. Het zijn verhalen met boodschappen erin verborgen. Niet alles is letterlijk bedoelt. (cat)


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    PrincessLuna schreef:
    (...)
    Jezus en Sint. Nicolaas hebben echt geleefd.
    Ik zou maar iets beter onderzoek gaan doen naar feiten, voor je dingen gaat zeggen. Just sayin'


    Jaa maar niet als de man met de hulpjes zoals we hem kennen.

    Dus jezus zal vast hebben bestaan, als een saaie jongen. (krul)

    Radke schreef:
    (...)

    Daar heb je gelijk in eigenlijk :'D!

    Dan.. hmh.. (cat) De Kerstman?


    Is een 'afstammeling' van Sinterklaas (wie weer 'afstamt' van Sint. Nicolaas), en is opgepimpt tot wat hij nu is door Coca Cola.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    PrincessLuna schreef:
    (...)

    Is een 'afstammeling' van Sinterklaas (wie weer 'afstamt' van Sint. Nicolaas), en is opgepimpt tot wat hij nu is door Coca Cola.


    HAHA.
    Batman dan (krul)

    [ bericht aangepast op 5 okt 2011 - 22:30 ]

    Radke schreef:
    (...)

    Jaa maar niet als de man met de hulpjes zoals we hem kennen.

    Dus jezus zal vast hebben bestaan, als een saaie jongen. (krul)


    Hij kon misschien niet op water lopen of dat soort dingen, maar hij heeft wel degelijke grote invloeden gehad en echt gepredikt, mensen met zich meegekregen en heb dingen geleerd. Het zijn de machtige mensen van de kerk die je aan moet kijken voor de verwarring die ze zaaien, omdat de oorsprong zo weggenomen wordt.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Even een leuk verhaaltje tussendoor.
    Ik moest laatst oppassen op 2 meisjes van 7 jaar. Vraagt er 1 "Jacqueline, hoor jij bij Jezus?'' Dus ik zeggen dat ik niet bij hem hoor, hun vragen waarom. Dus ik zeg dat ik niet zo ben opgevoed. Zegt de ander ''Maar Jezus is heel lief hoor.''
    Zegt de ene weer ''Ja hij is nu dood maar vanuit de hemel doet hij hele lieve dingen!''
    En de ander weer ''Ja ik vind hem heel lief''
    Haha ik vond dat zo schattig :'D


    -

    Radke schreef:
    (...)

    HAHA.
    Batman dan (krul)


    Nee, dat is nou een cartoon. (krul)
    Maar het is waar, zoek maar op. Of wacht, ik wiki het wel voor je want ik hou van dit soort gesprekken. :'D


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.