• Toestemming songtekstenwedstrijd

    Hallo Superficial,

    Je krijgt hierbij toestemming om samen met Groen je songtekstenwedstrijd te beginnen. Jullie hebben een week om het topic te openen. Veel plezier!

    Groetjes, Applejack


    Welkom in onze songtekstenwedstrijd!
    Hopelijk mogen we genieten van je schrijftalent en mogen we vele schitterende songteksten lezen.


    Regels en organisatie:
    -Respecteer elkaars werk en breek niemand af.-
    -Wees eerlijk en pleeg geen plagiaat op al bestaande songteksten.-
    -Wanneer je uitstel wil, vraag het dan voor de deadline, indien je een goede reden hebt.-
    -Dien je songtekst in via een linkje in het topic.-
    -Je hebt per opdracht 2 weken de tijd.-
    -Bij elke songtekst schrijf je minimum een refrein en twee strofes.-
    -Alle songteksten en opdrachten komen in een story te staan.-
    -De winnaar heeft eeuwige roem en krijgt een plaatsje op Superficials profiel.-
    -Heb plezier!!!-


    -Story met opdrachten, inzendingen en uitslag. Neem best een abo!-


    Juryleden:
    -Groen-
    -Superficial-
    -Annabeth-


    Schrijvers/schrijfsters:
    -ColouredWind-
    1 - 8 - 2 - 8.5 - 3 - 8.2 - 4 - 7.7 - TOT - 8.1
    -PHENOMENIALL-
    1 - 6.5 - 2 - 8.7 - 3 - 8.2 - 4 - 8.8 - TOT - 8.05
    -Mentha-
    1 - 6 - 2 - 6.7

    -Parachutes-
    1 - 8.8 - 2 - 7 - 3 - 7.5 - 4 - 8.5 - TOT - 7.95
    -BleuEyesGirl-
    1 - 7.2 - 2 - 7 - 3 - 7.3 - 4 - 7.2 - TOT - 7.2

    Winaar: ColouredWind


    Eerste opdracht:
    Schrijf een songtekst rond een foto. De foto mag je wel en niet zelf kiezen. We zullen er als de wedstrijd begint ongeveer 20 à 30 foto's online zetten en daar mag je uit kiezen. Elke foto mag maar één keer gekozen worden. We willen dat je via je songtekst de sfeer van de foto weergeeft, alsof het de cover zou kunnen zijn van de single (natuurlijk staat het dan niet op muziek en telt dat ook erg mee voor de sfeer, maar laat dat even buiten beschouwing vallen). Wees origineel en je moet, zoals in de regels staat, minimum één refrein en twee strofes schrijven.
    Taal:Frans, Nederlands en Engels
    Deadline: Vrijdag 21 oktober


    Opdracht 2:
    Schrijf een songtekst rond één of meerdere gecompliceerde gevoelens. Dus niet de gevoelens verdriet, woede, blijdschap of verliefdheid. Zoek het verder dan dat, want je punten zullen vooral gebaseerd zijn op de originaliteit en de uitwerking van je gevoel. Natuurlijk letten we nog steeds op spelling en zinsbouw. Als je niet zeker bent of je gevoel niet stereotiep is, vraag het ons. Veel succes!
    Taal: Frans, Nederlands of Engels
    Deadline: Maandag 7 november


    Opdracht 3:
    Maak een songtekst rond één woord. Iedereen krijgt een woord via een pb (privébericht) en de bedoeling is dat dat woord centraal staat in je songtekst. Het hoeft er niet in te komen en herhaal het ook geen honderd keer. We willen gewoon dat we kunnen zien dat het hele verhaal, een beschrijving, een gevoel, etc. te maken heeft met dat bepaalde woord. Het zullen heel uiteenlopende woorden zijn.
    Zeg even in de story of in het topic welke taal je kiest: Frans, Nederlands of Engels.
    Eén bijkomende moeilijkheid is dat we willen dat je refrein minimum acht regels bevat. Veel succes en wees origineel!
    Taal: Frans, Engels of Nederlands
    Deadline: zondag 4 december


    - Parachutes - Accuracy
    - OHMYSTYLES - Unconscious
    - BleuEyesGirl - Unexpected
    - HEStyles - Pupate
    - Mentha - Feminine


    Opdracht 4:
    Schrijf een songtekst met als hoofdgedachte een quote of stelling, die je eventueel zelf maakt, waar je persoonlijk helemaal achter staat. We willen in je songtekst iets van jezelf zien, aan de hand van een quote of stelling. Probeer niet in clichés te hervallen en verras ons. Want dit is de laatste opdracht. Daarom krijg je ook drie weken in plaats van twee. Maak er iets moois van!
    Taal: Engels, Nederlands en Frans
    Deadline: woensdag 21 december



    Veel succes iedereen! -Groen en Superficial

    [ bericht aangepast op 28 dec 2011 - 11:37 ]


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Opdracht 1 almost kiss

    [ bericht aangepast op 7 okt 2011 - 22:19 ]


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Mentha schreef:
    Opdracht 1 almost kiss

    Misschien even de spatie weg? -bij de jouwe dan, ik heb het nu al voor je gedaan-


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    DirectionOne schreef:
    (...)
    Misschien even de spatie weg? -bij de jouwe dan, ik heb het nu al voor je gedaan-


    Dank je, het lukt mij niet.


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Weet je, het woordje dat ik erbij zette, moest niet de titel van de songtekst zijn hoor, het stond er gewoon om gemakkelijker te zoeken ^^


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    ik vond het mooi om als title te gebruiken.


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Superficial schreef:
    Weet je, het woordje dat ik erbij zette, moest niet de titel van de songtekst zijn hoor, het stond er gewoon om gemakkelijker te zoeken ^^

    I know, maar het paste perfect bij de songtekst :Y)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    DirectionOne schreef:
    (...)
    I know, maar het paste perfect bij de songtekst :Y)

    Ok, maar dan ben ik zeker dat je weet dat het niet moest..


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Wanneer worden de liedjes beoordeelt?


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Mentha schreef:
    Wanneer worden de liedjes beoordeelt?

    Er zal door de juryleden een beoordeling geplaatst worden bij reacties in de story, wanneer we tijd hebben om het goed te beoordelen en de punten krijg je als iedereen heeft ingediend.
    Ikzelf ga proberen het zeker voor woensdag in orde te brengen, maar ik heb momenteel veel aan mijn hoofd. Misschien doe ik het wel vanavond, maar dat kan ik niet beloven.

    [ bericht aangepast op 13 okt 2011 - 18:50 ]


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Hier is ie dan! Mijn allereerste songtekst ooit! Ik hoop dat hij goed is (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    hou trouwens de story wat in de gaten :) anders weet je je beoordeling niet...

    Degene die nu al binnen zijn zijn al megagoed! ;)


    help

    @ Heavensbee
    Seen and thank you (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Superficial schreef:
    (...)
    Er zal door de juryleden een beoordeling geplaatst worden bij reacties in de story, wanneer we tijd hebben om het goed te beoordelen en de punten krijg je als iedereen heeft ingediend.
    Ikzelf ga proberen het zeker voor woensdag in orde te brengen, maar ik heb momenteel veel aan mijn hoofd. Misschien doe ik het wel vanavond, maar dat kan ik niet beloven.

    Ok, het is me dus niet gelukt voor woensdag --'
    Maar ik heb de songteksten al gelezen en globaal zit het wel goed, denk ik.


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Sorrysorrysorrysorrysorrysorry, maar ik stop met de wedstrijd. Ik heb het vééééééél te druk met real life, en de Rpg's hier. Mijn eigen Rpg, ofcourse. Het spijt me zo!


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Jirachi schreef:
    Sorrysorrysorrysorrysorrysorry, maar ik stop met de wedstrijd. Ik heb het vééééééél te druk met real life, en de Rpg's hier. Mijn eigen Rpg, ofcourse. Het spijt me zo!

    Ok, dan schrijf ik je uit. Wel spijtig, maar ik heb het momenteel ook druk dus ik begrijp het.


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak