• Toestemming songtekstenwedstrijd

    Hallo Superficial,

    Je krijgt hierbij toestemming om samen met Groen je songtekstenwedstrijd te beginnen. Jullie hebben een week om het topic te openen. Veel plezier!

    Groetjes, Applejack


    Welkom in onze songtekstenwedstrijd!
    Hopelijk mogen we genieten van je schrijftalent en mogen we vele schitterende songteksten lezen.


    Regels en organisatie:
    -Respecteer elkaars werk en breek niemand af.-
    -Wees eerlijk en pleeg geen plagiaat op al bestaande songteksten.-
    -Wanneer je uitstel wil, vraag het dan voor de deadline, indien je een goede reden hebt.-
    -Dien je songtekst in via een linkje in het topic.-
    -Je hebt per opdracht 2 weken de tijd.-
    -Bij elke songtekst schrijf je minimum een refrein en twee strofes.-
    -Alle songteksten en opdrachten komen in een story te staan.-
    -De winnaar heeft eeuwige roem en krijgt een plaatsje op Superficials profiel.-
    -Heb plezier!!!-


    -Story met opdrachten, inzendingen en uitslag. Neem best een abo!-


    Juryleden:
    -Groen-
    -Superficial-
    -Annabeth-


    Schrijvers/schrijfsters:
    -ColouredWind-
    1 - 8 - 2 - 8.5 - 3 - 8.2 - 4 - 7.7 - TOT - 8.1
    -PHENOMENIALL-
    1 - 6.5 - 2 - 8.7 - 3 - 8.2 - 4 - 8.8 - TOT - 8.05
    -Mentha-
    1 - 6 - 2 - 6.7

    -Parachutes-
    1 - 8.8 - 2 - 7 - 3 - 7.5 - 4 - 8.5 - TOT - 7.95
    -BleuEyesGirl-
    1 - 7.2 - 2 - 7 - 3 - 7.3 - 4 - 7.2 - TOT - 7.2

    Winaar: ColouredWind


    Eerste opdracht:
    Schrijf een songtekst rond een foto. De foto mag je wel en niet zelf kiezen. We zullen er als de wedstrijd begint ongeveer 20 à 30 foto's online zetten en daar mag je uit kiezen. Elke foto mag maar één keer gekozen worden. We willen dat je via je songtekst de sfeer van de foto weergeeft, alsof het de cover zou kunnen zijn van de single (natuurlijk staat het dan niet op muziek en telt dat ook erg mee voor de sfeer, maar laat dat even buiten beschouwing vallen). Wees origineel en je moet, zoals in de regels staat, minimum één refrein en twee strofes schrijven.
    Taal:Frans, Nederlands en Engels
    Deadline: Vrijdag 21 oktober


    Opdracht 2:
    Schrijf een songtekst rond één of meerdere gecompliceerde gevoelens. Dus niet de gevoelens verdriet, woede, blijdschap of verliefdheid. Zoek het verder dan dat, want je punten zullen vooral gebaseerd zijn op de originaliteit en de uitwerking van je gevoel. Natuurlijk letten we nog steeds op spelling en zinsbouw. Als je niet zeker bent of je gevoel niet stereotiep is, vraag het ons. Veel succes!
    Taal: Frans, Nederlands of Engels
    Deadline: Maandag 7 november


    Opdracht 3:
    Maak een songtekst rond één woord. Iedereen krijgt een woord via een pb (privébericht) en de bedoeling is dat dat woord centraal staat in je songtekst. Het hoeft er niet in te komen en herhaal het ook geen honderd keer. We willen gewoon dat we kunnen zien dat het hele verhaal, een beschrijving, een gevoel, etc. te maken heeft met dat bepaalde woord. Het zullen heel uiteenlopende woorden zijn.
    Zeg even in de story of in het topic welke taal je kiest: Frans, Nederlands of Engels.
    Eén bijkomende moeilijkheid is dat we willen dat je refrein minimum acht regels bevat. Veel succes en wees origineel!
    Taal: Frans, Engels of Nederlands
    Deadline: zondag 4 december


    - Parachutes - Accuracy
    - OHMYSTYLES - Unconscious
    - BleuEyesGirl - Unexpected
    - HEStyles - Pupate
    - Mentha - Feminine


    Opdracht 4:
    Schrijf een songtekst met als hoofdgedachte een quote of stelling, die je eventueel zelf maakt, waar je persoonlijk helemaal achter staat. We willen in je songtekst iets van jezelf zien, aan de hand van een quote of stelling. Probeer niet in clichés te hervallen en verras ons. Want dit is de laatste opdracht. Daarom krijg je ook drie weken in plaats van twee. Maak er iets moois van!
    Taal: Engels, Nederlands en Frans
    Deadline: woensdag 21 december



    Veel succes iedereen! -Groen en Superficial

    [ bericht aangepast op 28 dec 2011 - 11:37 ]


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Nebraska schreef:
    Ik wil wel meedoen maar mijn laptop is stuk dus het kan zijn dat ik wat later inlever :')

    Is nix, hoe meer hoe beter :'D


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Is het dat we qua taal moeten KIEZEN tussen Frans, Nederlands en Engels, of moeten we verplicht alle drie de talen doen?
    En wanneer krijgen we de lijst? Want dan kunnen de deelnemers wel vast beginnen


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Oh, en ik ga straks rond half negen mijn naam veranderen naar DirectionOne, dan weet je dat vast


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    HEStyles -> DirectionOne :Y)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    DirectionOne schreef:
    Is het dat we qua taal moeten KIEZEN tussen Frans, Nederlands en Engels, of moeten we verplicht alle drie de talen doen?
    En wanneer krijgen we de lijst? Want dan kunnen de deelnemers wel vast beginnen

    Je mag kiezen, alle drie zou nogal moeilijk zijn ^^ en ik zet de lijst er pas op als er genoeg deelnemers zijn, sorry maar anders is het niet echt eerlijk tegenover de anderen (niet dat ik denk dat er nog veel mensen zich gaan aanmelden)


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    I understand, thanx


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Mag ik mee doen?


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Sanity schreef:
    Mag ik mee doen?

    Tuurlijk, je staat op de lijst.


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Superficial schreef:
    (...)
    Tuurlijk, je staat op de lijst.


    Dank je.
    Wanneer beginnen we?


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Sanity schreef:
    (...)

    Dank je.
    Wanneer beginnen we?

    Hangt af of er nog veel deelnemers zich aanmelden. Ik denk ongeveer ergens in het weekend dan, is dat goed?


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Superficial schreef:
    (...)
    Hangt af of er nog veel deelnemers zich aanmelden. Ik denk ongeveer ergens in het weekend dan, is dat goed?


    Geen probleem, maar dan is het zo lang wachten.


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Sanity schreef:
    (...)

    Geen probleem, maar dan is het zo lang wachten.

    Ik weet, sorry, we kunnen natuurlijk je ook een foto opleggen en niet laten kiezen, maar ik denk dat de tweede optie toch meer bevordelijk is voor inspiratie.


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Maar moet je dan de sfeer of er echt een nummer mee schrijven?


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Sanity schreef:
    Maar moet je dan de sfeer of er echt een nummer mee schrijven?

    Wil je je vraag een beetje duidelijker formuleren, aub, ik snap het niet echt..


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Superficial schreef:
    (...)
    Wil je je vraag een beetje duidelijker formuleren, aub, ik snap het niet echt..


    Moet je gewoon een lied met de foto maken?


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague