• Toestemming songtekstenwedstrijd

    Hallo Superficial,

    Je krijgt hierbij toestemming om samen met Groen je songtekstenwedstrijd te beginnen. Jullie hebben een week om het topic te openen. Veel plezier!

    Groetjes, Applejack


    Welkom in onze songtekstenwedstrijd!
    Hopelijk mogen we genieten van je schrijftalent en mogen we vele schitterende songteksten lezen.


    Regels en organisatie:
    -Respecteer elkaars werk en breek niemand af.-
    -Wees eerlijk en pleeg geen plagiaat op al bestaande songteksten.-
    -Wanneer je uitstel wil, vraag het dan voor de deadline, indien je een goede reden hebt.-
    -Dien je songtekst in via een linkje in het topic.-
    -Je hebt per opdracht 2 weken de tijd.-
    -Bij elke songtekst schrijf je minimum een refrein en twee strofes.-
    -Alle songteksten en opdrachten komen in een story te staan.-
    -De winnaar heeft eeuwige roem en krijgt een plaatsje op Superficials profiel.-
    -Heb plezier!!!-


    -Story met opdrachten, inzendingen en uitslag. Neem best een abo!-


    Juryleden:
    -Groen-
    -Superficial-
    -Annabeth-


    Schrijvers/schrijfsters:
    -ColouredWind-
    1 - 8 - 2 - 8.5 - 3 - 8.2 - 4 - 7.7 - TOT - 8.1
    -PHENOMENIALL-
    1 - 6.5 - 2 - 8.7 - 3 - 8.2 - 4 - 8.8 - TOT - 8.05
    -Mentha-
    1 - 6 - 2 - 6.7

    -Parachutes-
    1 - 8.8 - 2 - 7 - 3 - 7.5 - 4 - 8.5 - TOT - 7.95
    -BleuEyesGirl-
    1 - 7.2 - 2 - 7 - 3 - 7.3 - 4 - 7.2 - TOT - 7.2

    Winaar: ColouredWind


    Eerste opdracht:
    Schrijf een songtekst rond een foto. De foto mag je wel en niet zelf kiezen. We zullen er als de wedstrijd begint ongeveer 20 à 30 foto's online zetten en daar mag je uit kiezen. Elke foto mag maar één keer gekozen worden. We willen dat je via je songtekst de sfeer van de foto weergeeft, alsof het de cover zou kunnen zijn van de single (natuurlijk staat het dan niet op muziek en telt dat ook erg mee voor de sfeer, maar laat dat even buiten beschouwing vallen). Wees origineel en je moet, zoals in de regels staat, minimum één refrein en twee strofes schrijven.
    Taal:Frans, Nederlands en Engels
    Deadline: Vrijdag 21 oktober


    Opdracht 2:
    Schrijf een songtekst rond één of meerdere gecompliceerde gevoelens. Dus niet de gevoelens verdriet, woede, blijdschap of verliefdheid. Zoek het verder dan dat, want je punten zullen vooral gebaseerd zijn op de originaliteit en de uitwerking van je gevoel. Natuurlijk letten we nog steeds op spelling en zinsbouw. Als je niet zeker bent of je gevoel niet stereotiep is, vraag het ons. Veel succes!
    Taal: Frans, Nederlands of Engels
    Deadline: Maandag 7 november


    Opdracht 3:
    Maak een songtekst rond één woord. Iedereen krijgt een woord via een pb (privébericht) en de bedoeling is dat dat woord centraal staat in je songtekst. Het hoeft er niet in te komen en herhaal het ook geen honderd keer. We willen gewoon dat we kunnen zien dat het hele verhaal, een beschrijving, een gevoel, etc. te maken heeft met dat bepaalde woord. Het zullen heel uiteenlopende woorden zijn.
    Zeg even in de story of in het topic welke taal je kiest: Frans, Nederlands of Engels.
    Eén bijkomende moeilijkheid is dat we willen dat je refrein minimum acht regels bevat. Veel succes en wees origineel!
    Taal: Frans, Engels of Nederlands
    Deadline: zondag 4 december


    - Parachutes - Accuracy
    - OHMYSTYLES - Unconscious
    - BleuEyesGirl - Unexpected
    - HEStyles - Pupate
    - Mentha - Feminine


    Opdracht 4:
    Schrijf een songtekst met als hoofdgedachte een quote of stelling, die je eventueel zelf maakt, waar je persoonlijk helemaal achter staat. We willen in je songtekst iets van jezelf zien, aan de hand van een quote of stelling. Probeer niet in clichés te hervallen en verras ons. Want dit is de laatste opdracht. Daarom krijg je ook drie weken in plaats van twee. Maak er iets moois van!
    Taal: Engels, Nederlands en Frans
    Deadline: woensdag 21 december



    Veel succes iedereen! -Groen en Superficial

    [ bericht aangepast op 28 dec 2011 - 11:37 ]


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Ik snap haar vraag:
    In de opdracht staat dat je een songtekst moet schrijven die de sfeer van de foto weergeeft. Nu is haar vraag of je een songtekst moet schrijven die over de foto gaat of alleen de sfeer, dus als het een verdrietig meisje is dat je het hebt over verdriet of dat je het echt over het verdrietige meisje hebt


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    DirectionOne schreef:
    Ik snap haar vraag:
    In de opdracht staat dat je een songtekst moet schrijven die de sfeer van de foto weergeeft. Nu is haar vraag of je een songtekst moet schrijven die over de foto gaat of alleen de sfeer, dus als het een verdrietig meisje is dat je het hebt over verdriet of dat je het echt over het verdrietige meisje hebt

    en ook voor sanity: dat mag je kiezen, maar het verdriet moet er wel inzitten. De sfeer moet, de rest van de foto mag je gebruiken.


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Sanity schreef:
    (...)

    Moet je gewoon een lied met de foto maken?

    Ja, de opdracht is dat je een songtekst maakt ( in de 3 talen die bovenaan gegeven staan) over de sfeer van de foto die je kiest.
    Bv: op een foto staat een meisje dat aan het wenen is, dan moet je een songtekst schrijven ivm met verdriet.

    *haalt diep adem*
    Oké, ik ga me inschrijven, na lang twijfelen. Ik heb nog nooit een songtekst geschreven, maar eens moet de eerste keer zijn toch?
    Ik wil dus graag meedoen! (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    *haalt diep adem*
    Oké, ik ga me inschrijven, na lang twijfelen. Ik heb nog nooit een songtekst geschreven, maar eens moet de eerste keer zijn toch?
    Ik wil dus graag meedoen! (:


    Dat is inderdaad waar. Veel succes. :)

    [ bericht aangepast op 4 okt 2011 - 20:57 ]

    Groen schreef:
    (...)


    Dankjewel! Ik hoop dat we snel kunnen beginnen (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    *haalt diep adem*
    Oké, ik ga me inschrijven, na lang twijfelen. Ik heb nog nooit een songtekst geschreven, maar eens moet de eerste keer zijn toch?
    Ik wil dus graag meedoen! (:

    Yeaah!!! (Nu ben ik blij n.n)


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Oehh ik hoop dat de foto's snel online staan want ik wil beginnen! ;d


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Oehh ik hoop dat de foto's snel online staan want ik wil beginnen! ;d

    Same here


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik wil wel meedoen, ik heb al een story met mijn songteksten, dus dan kan ik een keer outside te box denken


    Wees jezelf, doe wat je wilt. Laat je niet een hokje stoppen, doe lekker gek

    ik wil het wel proberen...
    ik doe mee!


    A single dream is more powerful than a thousand realities. -JRR Tolkien

    1xmichellax1 schreef:
    Ik wil wel meedoen, ik heb al een story met mijn songteksten, dus dan kan ik een keer outside te box denken

    OK!


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    BleuEyesGirl schreef:
    ik wil het wel proberen...
    ik doe mee!

    Ik zet je erop!


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Count me in!


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    AppleBumpkin schreef:
    Count me in!

    Ok!


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak