• Toestemming songtekstenwedstrijd

    Hallo Superficial,

    Je krijgt hierbij toestemming om samen met Groen je songtekstenwedstrijd te beginnen. Jullie hebben een week om het topic te openen. Veel plezier!

    Groetjes, Applejack


    Welkom in onze songtekstenwedstrijd!
    Hopelijk mogen we genieten van je schrijftalent en mogen we vele schitterende songteksten lezen.


    Regels en organisatie:
    -Respecteer elkaars werk en breek niemand af.-
    -Wees eerlijk en pleeg geen plagiaat op al bestaande songteksten.-
    -Wanneer je uitstel wil, vraag het dan voor de deadline, indien je een goede reden hebt.-
    -Dien je songtekst in via een linkje in het topic.-
    -Je hebt per opdracht 2 weken de tijd.-
    -Bij elke songtekst schrijf je minimum een refrein en twee strofes.-
    -Alle songteksten en opdrachten komen in een story te staan.-
    -De winnaar heeft eeuwige roem en krijgt een plaatsje op Superficials profiel.-
    -Heb plezier!!!-


    -Story met opdrachten, inzendingen en uitslag. Neem best een abo!-


    Juryleden:
    -Groen-
    -Superficial-
    -Annabeth-


    Schrijvers/schrijfsters:
    -ColouredWind-
    1 - 8 - 2 - 8.5 - 3 - 8.2 - 4 - 7.7 - TOT - 8.1
    -PHENOMENIALL-
    1 - 6.5 - 2 - 8.7 - 3 - 8.2 - 4 - 8.8 - TOT - 8.05
    -Mentha-
    1 - 6 - 2 - 6.7

    -Parachutes-
    1 - 8.8 - 2 - 7 - 3 - 7.5 - 4 - 8.5 - TOT - 7.95
    -BleuEyesGirl-
    1 - 7.2 - 2 - 7 - 3 - 7.3 - 4 - 7.2 - TOT - 7.2

    Winaar: ColouredWind


    Eerste opdracht:
    Schrijf een songtekst rond een foto. De foto mag je wel en niet zelf kiezen. We zullen er als de wedstrijd begint ongeveer 20 à 30 foto's online zetten en daar mag je uit kiezen. Elke foto mag maar één keer gekozen worden. We willen dat je via je songtekst de sfeer van de foto weergeeft, alsof het de cover zou kunnen zijn van de single (natuurlijk staat het dan niet op muziek en telt dat ook erg mee voor de sfeer, maar laat dat even buiten beschouwing vallen). Wees origineel en je moet, zoals in de regels staat, minimum één refrein en twee strofes schrijven.
    Taal:Frans, Nederlands en Engels
    Deadline: Vrijdag 21 oktober


    Opdracht 2:
    Schrijf een songtekst rond één of meerdere gecompliceerde gevoelens. Dus niet de gevoelens verdriet, woede, blijdschap of verliefdheid. Zoek het verder dan dat, want je punten zullen vooral gebaseerd zijn op de originaliteit en de uitwerking van je gevoel. Natuurlijk letten we nog steeds op spelling en zinsbouw. Als je niet zeker bent of je gevoel niet stereotiep is, vraag het ons. Veel succes!
    Taal: Frans, Nederlands of Engels
    Deadline: Maandag 7 november


    Opdracht 3:
    Maak een songtekst rond één woord. Iedereen krijgt een woord via een pb (privébericht) en de bedoeling is dat dat woord centraal staat in je songtekst. Het hoeft er niet in te komen en herhaal het ook geen honderd keer. We willen gewoon dat we kunnen zien dat het hele verhaal, een beschrijving, een gevoel, etc. te maken heeft met dat bepaalde woord. Het zullen heel uiteenlopende woorden zijn.
    Zeg even in de story of in het topic welke taal je kiest: Frans, Nederlands of Engels.
    Eén bijkomende moeilijkheid is dat we willen dat je refrein minimum acht regels bevat. Veel succes en wees origineel!
    Taal: Frans, Engels of Nederlands
    Deadline: zondag 4 december


    - Parachutes - Accuracy
    - OHMYSTYLES - Unconscious
    - BleuEyesGirl - Unexpected
    - HEStyles - Pupate
    - Mentha - Feminine


    Opdracht 4:
    Schrijf een songtekst met als hoofdgedachte een quote of stelling, die je eventueel zelf maakt, waar je persoonlijk helemaal achter staat. We willen in je songtekst iets van jezelf zien, aan de hand van een quote of stelling. Probeer niet in clichés te hervallen en verras ons. Want dit is de laatste opdracht. Daarom krijg je ook drie weken in plaats van twee. Maak er iets moois van!
    Taal: Engels, Nederlands en Frans
    Deadline: woensdag 21 december



    Veel succes iedereen! -Groen en Superficial

    [ bericht aangepast op 28 dec 2011 - 11:37 ]


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    7 deelnemers :Y)
    Vanaf wanneer ga je de foto's erop zetten? Want ik -als eerste deelnemer- moet nu heel lang wachten, en straks is het misschien zo dat ik niet een leuke foto kan kiezen, vanwege mijn werk, terwijl ik wel de allereerste DEELNEMER was


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    DirectionOne schreef:
    7 deelnemers :Y)
    Vanaf wanneer ga je de foto's erop zetten? Want ik -als eerste deelnemer- moet nu heel lang wachten, en straks is het misschien zo dat ik niet een leuke foto kan kiezen, vanwege mijn werk, terwijl ik wel de allereerste DEELNEMER was

    Morgen komen ze erop en daarbij het zijn veel en allemaal mooi foto's! Maar ik begrijp je wel..


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Sanity gone Mentha


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Superficial schreef:
    (...)
    Morgen komen ze erop en daarbij het zijn veel en allemaal mooi foto's! Maar ik begrijp je wel..


    Yaay ik ben benieuwd!


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Superficial schreef:
    (...)
    Morgen komen ze erop en daarbij het zijn veel en allemaal mooi foto's! Maar ik begrijp je wel..

    Gelukkig, morgen hoef ik niet te werken *zucht opgelucht* Maar dan wel het liefst na drieën :Y)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Wanneer en waar komen de foto's???

    AppleBumpkin ---> Jirachi

    [ bericht aangepast op 7 okt 2011 - 15:21 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Jirachi schreef:
    Wanneer en waar komen de foto's???

    AppleBumpkin ---> Jirachi


    Wanneer hangt af van wanneer mijn mede-wedstrijdhouder (ja, die is er ook nog (: ) op de pc komt en ze komen in de story te staan, dus allemaal een abo nemen!!!

    [ bericht aangepast op 7 okt 2011 - 17:20 ]


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Weet je we gaan het zo doen om mij héél wat tijd te besparen: ik ga per foto een hoofdstuk openen en diegene die het eerste een reactie zet bij het hoofdstuk van een foto, krijgt die foto. Want als ik ze in één hoofdstuk wil zetten dan moet ik ze alle 20 of 30 via tinypic opladen en dat duurt best wel lang.


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Superficial schreef:
    Weet je we gaan het zo doen om mij héél wat tijd te besparen: ik ga per foto een hoofdstuk openen en diegene die het eerste een reactie zet bij het hoofdstuk van een foto, krijgt die foto. Want als ik ze in één hoofdstuk wil zetten dan moet ik ze alle 20 of 30 via tinypic opladen en dat duurt best wel lang.


    wanneer staat het er dan op?


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Mentha schreef:
    (...)

    wanneer staat het er dan op?

    Ergens vanavond maar ik weet niet wanneer Groen er zal zijn, maar als er niets fout gaat zeker vanavond!


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Superficial schreef:
    (...)
    Ergens vanavond maar ik weet niet wanneer Groen er zal zijn, maar als er niets fout gaat zeker vanavond!


    Oke, ik hoop het.


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Superficial schreef:
    (...)
    Ergens vanavond maar ik weet niet wanneer Groen er zal zijn, maar als er niets fout gaat zeker vanavond!

    Alright (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    *wacht af*
    Just one more question:
    Kunnen jullie in de titel bij de foto's zetten wat er ongeveer op de foto staat, dus bijvoorbeeld 'verdriet', 'dansen', 'zonneschijn', etc.? Dat maakt het makkelijker zoeken en hebben je ook niet snel dat je een mooie foto hebt, maar nog even verder wilt kijken en als je dan terug komt de foto al bezet is -oké, de kans is er nog steeds, maar je kan tenminste zoeken op iets waar je al ideeën bij hebt-


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Wanneer komen de foto;s erop?


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    De prenten komen zodadelijk derop. Ik wens jullie al veel succes en maak er iets moois van. Superficial zal de nodige informatie (eind data's) meegeven.
    groetjes Groen!