• Toestemming songtekstenwedstrijd

    Hallo Superficial,

    Je krijgt hierbij toestemming om samen met Groen je songtekstenwedstrijd te beginnen. Jullie hebben een week om het topic te openen. Veel plezier!

    Groetjes, Applejack


    Welkom in onze songtekstenwedstrijd!
    Hopelijk mogen we genieten van je schrijftalent en mogen we vele schitterende songteksten lezen.


    Regels en organisatie:
    -Respecteer elkaars werk en breek niemand af.-
    -Wees eerlijk en pleeg geen plagiaat op al bestaande songteksten.-
    -Wanneer je uitstel wil, vraag het dan voor de deadline, indien je een goede reden hebt.-
    -Dien je songtekst in via een linkje in het topic.-
    -Je hebt per opdracht 2 weken de tijd.-
    -Bij elke songtekst schrijf je minimum een refrein en twee strofes.-
    -Alle songteksten en opdrachten komen in een story te staan.-
    -De winnaar heeft eeuwige roem en krijgt een plaatsje op Superficials profiel.-
    -Heb plezier!!!-


    -Story met opdrachten, inzendingen en uitslag. Neem best een abo!-


    Juryleden:
    -Groen-
    -Superficial-
    -Annabeth-


    Schrijvers/schrijfsters:
    -ColouredWind-
    1 - 8 - 2 - 8.5 - 3 - 8.2 - 4 - 7.7 - TOT - 8.1
    -PHENOMENIALL-
    1 - 6.5 - 2 - 8.7 - 3 - 8.2 - 4 - 8.8 - TOT - 8.05
    -Mentha-
    1 - 6 - 2 - 6.7

    -Parachutes-
    1 - 8.8 - 2 - 7 - 3 - 7.5 - 4 - 8.5 - TOT - 7.95
    -BleuEyesGirl-
    1 - 7.2 - 2 - 7 - 3 - 7.3 - 4 - 7.2 - TOT - 7.2

    Winaar: ColouredWind


    Eerste opdracht:
    Schrijf een songtekst rond een foto. De foto mag je wel en niet zelf kiezen. We zullen er als de wedstrijd begint ongeveer 20 à 30 foto's online zetten en daar mag je uit kiezen. Elke foto mag maar één keer gekozen worden. We willen dat je via je songtekst de sfeer van de foto weergeeft, alsof het de cover zou kunnen zijn van de single (natuurlijk staat het dan niet op muziek en telt dat ook erg mee voor de sfeer, maar laat dat even buiten beschouwing vallen). Wees origineel en je moet, zoals in de regels staat, minimum één refrein en twee strofes schrijven.
    Taal:Frans, Nederlands en Engels
    Deadline: Vrijdag 21 oktober


    Opdracht 2:
    Schrijf een songtekst rond één of meerdere gecompliceerde gevoelens. Dus niet de gevoelens verdriet, woede, blijdschap of verliefdheid. Zoek het verder dan dat, want je punten zullen vooral gebaseerd zijn op de originaliteit en de uitwerking van je gevoel. Natuurlijk letten we nog steeds op spelling en zinsbouw. Als je niet zeker bent of je gevoel niet stereotiep is, vraag het ons. Veel succes!
    Taal: Frans, Nederlands of Engels
    Deadline: Maandag 7 november


    Opdracht 3:
    Maak een songtekst rond één woord. Iedereen krijgt een woord via een pb (privébericht) en de bedoeling is dat dat woord centraal staat in je songtekst. Het hoeft er niet in te komen en herhaal het ook geen honderd keer. We willen gewoon dat we kunnen zien dat het hele verhaal, een beschrijving, een gevoel, etc. te maken heeft met dat bepaalde woord. Het zullen heel uiteenlopende woorden zijn.
    Zeg even in de story of in het topic welke taal je kiest: Frans, Nederlands of Engels.
    Eén bijkomende moeilijkheid is dat we willen dat je refrein minimum acht regels bevat. Veel succes en wees origineel!
    Taal: Frans, Engels of Nederlands
    Deadline: zondag 4 december


    - Parachutes - Accuracy
    - OHMYSTYLES - Unconscious
    - BleuEyesGirl - Unexpected
    - HEStyles - Pupate
    - Mentha - Feminine


    Opdracht 4:
    Schrijf een songtekst met als hoofdgedachte een quote of stelling, die je eventueel zelf maakt, waar je persoonlijk helemaal achter staat. We willen in je songtekst iets van jezelf zien, aan de hand van een quote of stelling. Probeer niet in clichés te hervallen en verras ons. Want dit is de laatste opdracht. Daarom krijg je ook drie weken in plaats van twee. Maak er iets moois van!
    Taal: Engels, Nederlands en Frans
    Deadline: woensdag 21 december



    Veel succes iedereen! -Groen en Superficial

    [ bericht aangepast op 28 dec 2011 - 11:37 ]


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Opdracht 2


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Opdracht 2 || Only You


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Wanneer komt de uitslag? :9~


    Not all those who wander are lost.

    OHMYSTYLES schreef:
    Wanneer komt de uitslag? :9~

    Ik probeer om het zeker tegen zondag klaar te hebben en de andere juryleden zal ik het ook vragen. De nieuwe opdracht komt hopelijk vandaag of morgen.


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Superficial schreef:
    (...)
    Ik probeer om het zeker tegen zondag klaar te hebben en de andere juryleden zal ik het ook vragen. De nieuwe opdracht komt hopelijk vandaag of morgen.

    Sorry! Maar het is niet gelukt om de uitslag tegen vandaag klaar te krijgen. Ik heb het echt immens druk voor school. Maar de tweede opdracht staat wel al online in de story. Sorry!!


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    MEDEDELING:
    Wegens tijdgebrek kan ik nu pas de songteksten beoordelen. Om zo snel mogelijk jullie uitslag te weten, ga ik geen beoordeling plaatsen op jullie teksten. Ik ga enkel punten geven. Waar ik wel rekening mee hou is bij de volgende opdracht. Ik ga opdracht 3 en 2 met elkaar vergelijken of er een verbetering is of een achteruitgang. Maar dat zien we laten. Mijn excuses voor dit incident
    Groetjes: Groen!
    :$

    Waarom hebben sommigen al wel een woord staan en anderen niet?


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    HEStyles schreef:
    Waarom hebben sommigen al wel een woord staan en anderen niet?

    Omdat jullie nog niet hebben gezegd welke taal je kiest, dus welke taal kies je en dan geef ik een woord.


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Superficial schreef:
    (...)
    Omdat jullie nog niet hebben gezegd welke taal je kiest, dus welke taal kies je en dan geef ik een woord.

    Oh, op die manier. Ik kies Engels


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Punten staan online (eigenlijk al van gisteren in de story maar nu ook het gemiddelde.) !!!!!


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Het 1nahoogste O.O
    Maar gemiddeld sta ik volgens mij het best *kijkt bedachtzaam naar haar punten* *gaat het uitrekenen* Ja, met een 8.25 O.O OH. MY. FUCKING. GOD. Dat voelt voor mezelf als een persoonlijke overwinning :3


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Hoeveel opdrachten komen er eigenlijk? Gewoon benieuwd


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    HEStyles schreef:
    Hoeveel opdrachten komen er eigenlijk? Gewoon benieuwd

    Waarschijnlijk is dit de laatste, want binnen twee weken heb ik examens en ik ben al volop aan het leren. Ik zal nog zien. En willen Mentha en BleuEyesGirl ook eens zeggen welke taal ze kiezen, dan kan ik een woord geven.


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Jullie krijgen allemaal 1 week extra de tijd


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Hmm. Ik heb mijn songtekst af, maar ik heb het gevoel dat ik het fout heb gedaan..


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)