• Ik denk dat iedereen de term straat taal wel eens gehoord heeft, maar spreken we het ook? Dat is de vraag van dit topic. Spreek jij straat taal? 'Aight', 'dope', 'sick' en 'ewa' is inderdaad straat taal, alleen ben je er dan nog niet. Iemand die echt straat taal spreekt, kent ook woorden als 'faka', 'aii', 'khaba', 'dushi', 'skaffa', 'fotoe', 'popo', 'weerie', 'batra', 'feti', 'doekoe', 'scorro' en nog veel meer.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Orchideous schreef:
    Daar heb ik zo'n hekel aan. Mensen maar uitschelden met iets dat ze niet verstaan, dat is gewoon zielig. Doe het gewoon in je eigen taal en laat zien dat je niet laf bent om je te verstoppen achter woorden die een ander niet verstaat.


    Haha ik scheld met beiden schat. Als ik echt iemand uit wil schelden doe ik dan in NL, wil ik niet echt iemand kwetsen dan doe ik het in straat taal, of als ik geen problemen wil. Scheld maar eens een chicka met status uit, je hebt direct de helft van de school achter je aan.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Oh, dat is kaka dan. o: Succes haha. Nja, ik woonde eerst in Meppel en daar heb je nog wel eens kerels die ruzie zoeken, en kennelijk lijk ik een goed slachtoffer. 3 tegen 1 dan ook nog he, gaan ze stokken en bakstenen gebruiken en als nog hebben ze niet gewonnen. Zielig hoor.


    Nee hoor de media overdrijft die shitt allemaal. Als je je er niet in mengt heb je ook niets te vrezen.

    En dat is echt shitt man wat heb je toen gedaan?

    Aarshaar schreef:
    In deze omstreek noemt iedereen de politie popo (de jongeren dan, sommige volwassenen).


    Nice. o: Hier zeggen ze alleen 'chill' of 'dope' haha. Ik breng dan af en toe wel even verandering hea. :'D


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Haha ik scheld met beiden schat. Als ik echt iemand uit wil schelden doe ik dan in NL, wil ik niet echt iemand kwetsen dan doe ik het in straat taal, of als ik geen problemen wil. Scheld maar eens een chicka met status uit, je hebt direct de helft van de school achter je aan.


    Precies.

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Haha ik scheld met beiden schat. Als ik echt iemand uit wil schelden doe ik dan in NL, wil ik niet echt iemand kwetsen dan doe ik het in straat taal, of als ik geen problemen wil. Scheld maar eens een chicka met status uit, je hebt direct de helft van de school achter je aan.


    Ik ben je schat niet, lieverd. (: En dát vind ik juist zo zielig, als je één iemand iets aandoet staat meteen iedereen er achter. Dat is hier dus niet, hier gaat het niet om status en heb je tenminste vrienden omdat ze je graag mogen niet omdat je o-zo 'stoer' straattaal praat.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Het enige wat ik zeg is 'Aight' en 'Waus' meer ook echt gewoon niet (cat) want dan erger ik mijzelf.


    To infinity and beyond •

    Hale schreef:
    (...)

    Nee hoor de media overdrijft die shitt allemaal. Als je je er niet in mengt heb je ook niets te vrezen.

    En dat is echt shitt man wat heb je toen gedaan?


    Nee dat is waar.

    Oh ik ben op de vuist gegaan met die éne, en toen maar weggegaan want ik had al genoeg blauwe plekken. Heb wel ff terug gegooid en bedreigt met mes natuurlijk. Hahaha. Maar ik bluft wel hoor.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Nee dat is waar.

    Oh ik ben op de vuist gegaan met die éne, en toen maar weggegaan want ik had al genoeg blauwe plekken. Heb wel ff terug gegooid en bedreigt met mes natuurlijk. Hahaha. Maar ik bluft wel hoor.


    Oh man zo stoer! WAUW.
    Echt, dat je ermee komt opscheppen. Ik zou me maar heeeel diep schamen.


    Your make-up is terrible

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Haha ik scheld met beiden schat. Als ik echt iemand uit wil schelden doe ik dan in NL, wil ik niet echt iemand kwetsen dan doe ik het in straat taal, of als ik geen problemen wil. Scheld maar eens een chicka met status uit, je hebt direct de helft van de school achter je aan.


    AAAIIGHTT, good good girl .Ik ben het eens met je swa. Straattaal is gewoon dope en we mogen zeggen wat we willen . Politie en school zegge is gewoon skande, wij doen het in onze styll dushi. Wousen die ons niet respecteren, check it outt. fuckyou

    Omg oke niet. Maar ik doe er wel aan mee.

    [ bericht aangepast op 16 aug 2011 - 12:51 ]

    Orchideous schreef:
    (...)

    Ik ben je schat niet, lieverd. (: En dát vind ik juist zo zielig, als je één iemand iets aandoet staat meteen iedereen er achter. Dat is hier dus niet, hier gaat het niet om status en heb je tenminste vrienden omdat ze je graag mogen niet omdat je o-zo 'stoer' straattaal praat.


    Ik heb vrienden omdat ze me mogen, en ik praat straat taal tegen ze als ik stoer wil doen. Mijn keus, mijn leven. En mijn leven is prachtig, want betere vrienden dan mooiboys heb ik nooit gehad toen ik een braaf emotje was. (:


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Orchideous schreef:
    (...)

    Ik ben je schat niet, lieverd. (: En dát vind ik juist zo zielig, als je één iemand iets aandoet staat meteen iedereen er achter. Dat is hier dus niet, hier gaat het niet om status en heb je tenminste vrienden omdat ze je graag mogen niet omdat je o-zo 'stoer' straattaal praat.


    Daar het het ook niet om.

    Maar jij word toch ook beschermt door je vrienden?.

    Als iemand mij aanraakt dan hebben ze meteen mijn vriend en zijn gang achter zich aan.

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Nee dat is waar.

    Oh ik ben op de vuist gegaan met die éne, en toen maar weggegaan want ik had al genoeg blauwe plekken. Heb wel ff terug gegooid en bedreigt met mes natuurlijk. Hahaha. Maar ik bluft wel hoor.


    Heel erg stoer hoor, doe zo maar verder, vraag me af wat er van je kinderen komt later. (:


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    YYYYY schreef:
    (...)

    AAAIIGHTT, good good girl .Ik ben het eens met je swa. Straattaal is gewoon dope en we mogen zeggen wat we willen . Politie en school zegge is gewoon skande, wij doen het in onze styll dushi.

    Omg oke niet. Maar ik doe er wel aan mee.


    Haha nice fatoe, fluffy. :'D


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Orchideous schreef:
    (...)

    Heel erg stoer hoor, doe zo maar verder, vraag me af wat er van je kinderen komt later. (:


    Ik krijg geen kinderen. Haha.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Hale schreef:
    (...)

    Daar het het ook niet om.

    Maar jij word toch ook beschermt door je vrienden?.

    Als iemand mij aanraakt dan hebben ze meteen mijn vriend en zijn gang achter zich aan.


    Zo hoort het.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.