• Ik denk dat iedereen de term straat taal wel eens gehoord heeft, maar spreken we het ook? Dat is de vraag van dit topic. Spreek jij straat taal? 'Aight', 'dope', 'sick' en 'ewa' is inderdaad straat taal, alleen ben je er dan nog niet. Iemand die echt straat taal spreekt, kent ook woorden als 'faka', 'aii', 'khaba', 'dushi', 'skaffa', 'fotoe', 'popo', 'weerie', 'batra', 'feti', 'doekoe', 'scorro' en nog veel meer.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Smeyalata schreef:
    soms [:


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Shaftesbury schreef:
    (...)


    Zelfde hier. :'D


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Breakdancer schreef:
    (...)

    In het westen veel en in grote steden zoals Nijmegen of Roermond.


    Nog nooit iemand zo horen praten. :') Maar ik heb er ook geen problemen mee, waarom wel. :')


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Chocolicious schreef:
    (...)

    Nog nooit iemand zo horen praten. :') Maar ik heb er ook geen problemen mee, waarom wel. :')


    Waarom niet? Dat is een positievere instelling. Hahaha fatoe(=grapje). Hier spreekt ook niemand straat taal eigenlijk, en dan mis je het ook niet echt inderdaad. Maar een vriend van mij spreekt het wel en daar heb ik het van geleerd. Plus dat ik het in mijn boeken gebruik.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Ik woon in roermond en wij praten echt nooit ABN als we onder elkaar zijn.

    En het is kheba....

    Assassin schreef:
    (...)

    Inderdaad. Vooral als je gewoon Nederlands bent, dan is het helemaal idioot, praat gewoon je eigen taal en ga jezelf niet verneuken.


    Ik verneuk me zelf niet.

    Maar het is gewoon grappig en het heeft trouwens ook iets 'Intiems' vind ik.

    Haha ik vind dat zo falend en nep overkomen, als Nederlanders zo gaan praten, no offence (cat) Als buitenlanders waarvan het de eigen taal is doen heb ik er geen problemen mee, maar Nederlanders, just no xd


    Alis volat propriis.

    Melusine schreef:
    Haha ik vind dat zo falend en nep overkomen, als Nederlanders zo gaan praten, no offence (cat) Als buitenlanders waarvan het de eigen taal is doen heb ik er geen problemen mee, maar Nederlanders, just no xd


    Eigenlijk is het een mix van Nederlands, Surinaams en Antilliaans, maar vooral Nederlands. Ik vind de woorden gewoon heel grappig, dus waarom direct sneu? Zelf weten toch?


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Hale schreef:
    (...)

    Ik verneuk me zelf niet.

    Maar het is gewoon grappig en het heeft trouwens ook iets 'Intiems' vind ik.


    Inderdaad. Ach laat die khaba lullen he, die heeft zelf geen leven. o:


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    'Ewa Dushi gaan we tonight nog Jonko smoken ofniet?

    Zo praten wij met elkaar.

    Niets mis mee...

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Inderdaad. Ach laat die khaba lullen he, die heeft zelf geen leven. o:


    Nikki is geen kheba moppie...

    Ze heeft haar mening....

    Hale schreef:
    'Ewa Dushi gaan we tonight nog Jonko smoken ofniet?

    Zo praten wij met elkaar.

    Niets mis mee...


    Geweldig zelfs. Bij ons is het weerie knallen, of blazen, alleen doe ik daar niet aan haha.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Hale schreef:
    (...)

    Nikki is geen kheba moppie...

    Ze heeft haar mening....


    I know. Maar ik scheld te veel. ;d


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Nee, ik vind het echt lelijk.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Cinna schreef:
    Nee, ik vind het echt lelijk.


    Dat kan. ^^


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.