• Ok dit moet ik even kwijt. Klink maar weg als je er geen zin in heb. Ik veronschuldig me nu al voor het taalgebruik.

De 28e was het mijn moederssterfdag. Zelf heb ik niet veel met zulke dagen, ik bedoel waarom alleen op die dagen aan haar denken en niet op anderen? Maar ik vind wel dat je die dagen moet "eren", om het even zo te zeggen.
    Mijn vader heeft een nieuwe vriendin en hij is met haar deze week een weekje weg geweest(een hele andere ruze). Maar hij was dus ook weg op mijn moederssterfdag. De klootzak!

Nu ben ik dus echt goed kwaat op hem. Je gaat toch niet weg met je verdomde nieuwe vlam op je vrouwssterfdag? Dat doe je verdommen gewoon niet! Hij wist dat het haar sterfdag was! Mijn zus heeft hem een kwaat smsje gestuurd dat zij wel naar het graf zou gaan(normaal gaat hij altijd)! Toen zei hij dat het hem speet en dat hij dit weekens zou gaan. Die zak wist het dus gewoon! En nog gaat hij weg. Momenteel haat ik hem echt( jaja het is een groot word maar wel het goede)

Hij is sowieso heel vaak bij haar, ze kwamen gister(ergens in de middag) terug en meneer komt morgen pas terug.Alsof hij haar nog niet lang genoeg gezien heeft. Hallo en wij dan..? En hij heeft ook nog een feest vanavond, met haar. Ik vraag me echt af wanneer hij naar mijn moeder wilt. En waneer ik hem ooit nog eens thuis zie.

Dat word leuk als hij vandaag thuis komt.

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

MrsLovett schreef:
    (...)
    Tuurlijk probeer ik zijn leven niet te bepalen, ik vraag maar om één ding. Iets dat vanzelfsprekent zou moeten zijn maar ok.

Het is niet zomaar een datum! Maar a;ls je nooit zo iets heb mee gemaakt kan je dat ook niet snappen.
    . Dat is echt niet vanzelfsprekend. Dat vind jij vanzelfsprekend. (:
    En lees de eerste post van mij terug: Mijn vader is overleden dus ik weet echt wel waar je mee te maken hebt hoor.

your eyes are like stars in the night.

Dat vind ik eigenlijk ook wel een klein beetje respectloos overkomen. Vooral omdat het voor jou en je zus zo belangrijk is, en ik ga er vanuit dat hij dat wel weet.

I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

Ik vind dit echt respectloos. Maar ik ken een vriendin, die precies in dezelfde situatie zit, klote dus. Je vader mag wel even meer aan jullie denken dan aan zichzelf en z'n nieuwe vriendin.

To infinity and beyond •

nerveus schreef:
    Dat is echt wel vet lullig. Praat er met hem over en zeg dat je ermee zit.

zou ik idd wel doen jah

“If I had someone like that in my life, I’d be very happy indeed.” - Bradley James

@ de 3 hier boven
    Dank je, hier heb ik tenminste wel wat aan.

@Poseidon
    Als je het kent, dan zou je ook weten dat het niet zomaar een datum als alle andere is. Het is wel vanzelfsprekend dat een vader rekening houd met zijn kinderen, dat vind niet alleen ik.

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

Ik denk dat hij niet inziet hoeveel hij jullie kwetst door op juist die datum weg te gaan (en niet een andere dag uit de 365 dagen in een jaar.) Maar misschien gaat hij wel op die datum weg omdat hij al zoveel aan jullie mam denkt en die datum hem alleen maar met haar verlies confronteerd? Ik wil het niet voor hem opnemen, maar ik denk dat jij het duidelijkste antwoord krijgt als je het er met hem over hebt. Misschien is hij in de fase dat hij het langzaam aan het loslaten is, en jullie nog niet. Misschien ziet hij nu de kans om door te gaan met zijn leven (o.a door de nieuwe vlam), terwijl jullie er nog meer tijd voor nodig hebben. Dat is ook allemaal heel normaal tijdens een rouwproces, mijn advies is dat je erover praat met hem, hij kan jou het uitleggen. Wij kunnen enkel gokken..

En zolang jij niets zegt, weet hij ook niet hoe erg je ermee zit.
    Succes ermee!

[ bericht aangepast op 30 juli 2011 - 15:21 ]

I'll lick the poison from right off your kiss

MrsLovett schreef:
    @ de 3 hier boven
    Dank je, hier heb ik tenminste wel wat aan.

@Poseidon
    Als je het kent, dan zou je ook weten dat het niet zomaar een datum als alle andere is. Het is wel vanzelfsprekend dat een vader rekening houd met zijn kinderen, dat vind niet alleen ik.

Dat is natuurlijk vanzelfsprekend, maar ik denk dat je het probleem wat groter maakt dan het is.

Je kan niet verwachten dat je vader zijn hele leven, elk jaar opnieuw naar het graf van je moeder gaat en zijn nieuwe vriendin minder ziet, omdat hij eerst een relatie met haar had.

We vallen elke keer weer in herhaling... Maar goed.

Ik snap dat je wilt dat je vader bij je is op zo'n dag, maar je had zelf ook een initiatief kunnen nemen om hem dichter bij te halen en hem even op te bellen en te zeggen dat je hem en je moeder mist. Even vragen of hij het leuk heeft, want hij mag het ondanks zo'n vervelende gebeurtenis toch wel leuk hebben op die dag?

Ik zie mijn vaders graf misschien twee keer per jaar en dat is niet omdat ik geen zin heb om te gaan of omdat ik geen respect voor hem heb, want ik mis hem nog altijd net zo erg als in het begin, maar ik heb geleerd dat ik ondanks dat hij er niet is, gewoon plezier moet kunnen maken. Ik ben er ook een keer niet geweest op zijn sterfdag, maar hij zou dat nooit erg hebben gevonden.
    Want ik ben alsnog gegaan, maar dan iets later. Mijn vader zou blij zijn dat ik op die dag gewoon iets leuks heb kunnen doen, zonder dat ik mijn gedachten verpest met het gemis van hem, want dat doe ik sowieso wel en niet alleen op die ene dag.

Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

nerveus schreef:
    Dat is echt wel vet lullig. Praat er met hem over en zeg dat je ermee zit.

I´m nothing special.

Ik vind het respect loos tegen over jullie.Ik denk dat hij het aan het loslaten is en daarom iets anders gaat doen.Ik bedoel dat kun je toch niet je hele leven blijven doen.Maar hij had wel bij jullie thuis moeten blijven om te laten zijn dat hij er wel aan denkt en jullie steunt.en hij wat mag meer aan jullie denken.
    Praat er over met hem?

“You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

Erg lullig ja.. Ik zou hem er op aan spreken en zeggen hoeveel je ermee zit. Als je niets zegt, snapt hij waarschijnlijk nieteens wat hij fout heeft gedaan, dus ik zou er eens over beginnen, desnoods met je zus erbij.
    edit: en @ de mensen boven mij, ja natuurlijk moet dit gezin verder met het leven. Maar die éne dag in het jaar vrijhouden, puur uit respect voor de vrouw waarvan iedereen hield, dat is toch niet zo moeilijk?! Ik begrijp je echt volkomen.

[ bericht aangepast op 30 juli 2011 - 17:28 ]

ars moriendi

Ja maar jij maakt er een big ass probleem van. Hij leeft gewoon verder, en ik denk niet speciaal vaker aan mijn vader op die dag hoor. Ik doe dat op mijn eigen manier, en jouw pa zal dat ook wel zo doen. (:

your eyes are like stars in the night.

Tortuga schreef:
    Erg lullig ja.. Ik zou hem er op aan spreken en zeggen hoeveel je ermee zit. Als je niets zegt, snapt hij waarschijnlijk nieteens wat hij fout heeft gedaan, dus ik zou er eens over beginnen, desnoods met je zus erbij.
    edit: en @ de mensen boven mij, ja natuurlijk moet dit gezin verder met het leven. Maar die éne dag in het jaar vrijhouden, puur uit respect voor de vrouw waarvan iedereen hield, dat is toch niet zo moeilijk?! Ik begrijp je echt volkomen.

Dit bedoel ik dus, ik snap ook wel dat hij niet eeuwig blijft rouwen en verder gaat maar is het zo moeilijk om 2 dagen in het jaar er bij stilt te staan en respect te tonen.

MrsLovett schreef:
    (...)
    Dit bedoel ik dus, ik snap ook wel dat hij niet eeuwig blijft rouwen en verder gaat maar is het zo moeilijk om 2 dagen in het jaar er bij stilt te staan en respect te tonen.

Maar zoiets kan toch overal? Wat mij betreft hoef je daar niet voor thuis te blijven.
    Zoals ik al zei, hij had je ook gewoon even kunnen bellen.

Misschien dat het nog niet zo lang geleden gebeurt is, dat weet ik niet, maar dan snap ik je wel.
    Ik vind het alsnog niet respectloos. Want hij heeft heus wel aan je moeder gedacht.

Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

Poseidon schreef:
    Ja maar jij maakt er een big ass probleem van. Hij leeft gewoon verder, en ik denk niet speciaal vaker aan mijn vader op die dag hoor. Ik doe dat op mijn eigen manier, en jouw pa zal dat ook wel zo doen. (:

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Life moves on, hij akn toch neit alles afzetten speciaal omd e dag waarop je meoder gestorven is te vieren? Sorry, maar ik vindt eht een beetje overdreven.
    Zolang JIJ haar herinnerd, heb je toch verder niets om zo kwaad over te zijn?

Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

Escritura schreef:
    (...)

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Life moves on, hij akn toch neit alles afzetten speciaal omd e dag waarop je meoder gestorven is te vieren? Sorry, maar ik vindt eht een beetje overdreven.
    Zolang JIJ haar herinnerd, heb je toch verder niets om zo kwaad over te zijn?

Vieren nog wel..?
    Wat is er overdreven aan? Ik vind het respectloos dat hij perse op die dag weg is met zijn nieuwe vriendin. Hij heeft genoeg andere dagen kunnen kiezen,maar dat doet hij niet.
    Jullie snappen er echt niks van he.Ik maak er geen big ass probleem van. Ik zit er gewoon mee en ik dacht dat ik dat hier wel kwijt zou kunnen en wat begrip kon krijgen,kennelijk niet.