• Ok dit moet ik even kwijt. Klink maar weg als je er geen zin in heb. Ik veronschuldig me nu al voor het taalgebruik.

    De 28e was het mijn moederssterfdag. Zelf heb ik niet veel met zulke dagen, ik bedoel waarom alleen op die dagen aan haar denken en niet op anderen? Maar ik vind wel dat je die dagen moet "eren", om het even zo te zeggen.
    Mijn vader heeft een nieuwe vriendin en hij is met haar deze week een weekje weg geweest(een hele andere ruze). Maar hij was dus ook weg op mijn moederssterfdag. De klootzak!

    Nu ben ik dus echt goed kwaat op hem. Je gaat toch niet weg met je verdomde nieuwe vlam op je vrouwssterfdag? Dat doe je verdommen gewoon niet! Hij wist dat het haar sterfdag was! Mijn zus heeft hem een kwaat smsje gestuurd dat zij wel naar het graf zou gaan(normaal gaat hij altijd)! Toen zei hij dat het hem speet en dat hij dit weekens zou gaan. Die zak wist het dus gewoon! En nog gaat hij weg. Momenteel haat ik hem echt( jaja het is een groot word maar wel het goede)

    Hij is sowieso heel vaak bij haar, ze kwamen gister(ergens in de middag) terug en meneer komt morgen pas terug.Alsof hij haar nog niet lang genoeg gezien heeft. Hallo en wij dan..? En hij heeft ook nog een feest vanavond, met haar. Ik vraag me echt af wanneer hij naar mijn moeder wilt. En waneer ik hem ooit nog eens thuis zie.

    Dat word leuk als hij vandaag thuis komt.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Je moet ook beseffen dat hij waarschijnlijk het gevoel krijgt eindelijk weer gelukkig te kunnen zijn.. Mensen gaan allemaal anders met zulke dingen om en hij doet het zo. Ik vind dat je erg hard voor je vader bent en je doet net alsof het hem helemaal niks kan schelen ofzo. Natuurlijk maakt het hem wel uit, maar hij is nu even gelukkig en gaat er zo mee om. Hij wil nu niet met de dood van zijn vrouw geconfronteerd worden, hij wil even weg van alles. Ik kan het hem niet kwalijk nemen.. Jullie kunnen ook zelf naar het graf van je moeder. Het is voor hem heus ook niet makkelijk om verder te gaan, toen je moeder stierf dacht hij hoogstwaarschijnlijk dat hij nooit meer om iemand kon geven zoals hij om je moeder gaf. En nu is er iets dat tenminste een beetje in de buurt komt.

    Het is begrijpelijk dat je boos er om bent, maar probeer het ook een beetje van zijn kant te bekijken..


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Wat valt er te bekijken? Hij is weg met zijn nieuwe vlam op haar sterfdag. Dat is gewoon respectloos tegenover haar, en tegenover mijn zus en mij.
    Alsof wij het niet moeilijk hebben en dan flikt hij ook nog zo iets. Klootzak! Dit is trouwens niet het enigste wat hij geflikt heeft, niet zo erg als dit maar toch. Hij denk echt alleen maar aan zichzelf.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dat is echt wel vet lullig. Praat er met hem over en zeg dat je ermee zit.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ten eerste vind ik wel dat je gelijk hebt over het feit dat het onzin is om pas droevig te gaan zitten wezen op de sterfdag van een geliefde. Dat vind ik echt onzin.

    Maar verder snap ik je probleem niet helemaal. In ieder geval niet je reactie. - Maar dat hangt er natuurlijk ook vanaf hoe lang het Geleen is en hoe jij er mee om gaat -

    Alleen je moet zo'n dag immers herdenken op je eigen manier. Ik vind niet dat je de verplichting hebt om het graf te bezoeken.
    Ikzelf ben mijn vader verloren toen ik acht was. Hij is nu dus al bijna tien jaar dood. Ik ben dit jaar niet op zijn sterfdag bij het graf geweest. Het weekend erop pas, maar we zijn wel naar mijn oma gegaan en ik heb wel aan hem gedacht die dag.

    En natuurlijk weet je vader wel wanneer zijn vrouw is overleden, maar hij mag toch wel een nieuw leven opbouwen? Het is juist dapper van hem om weg te gaan met een nieuwe vlam. Dat wil niet zeggen dat hij niet aan je moeder heeft gedacht, die dag.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Weet je, mijn vader is overleden dus ik snap je punt ergens wel. Kijk ik snap dat je boos bent maar je moet het ook vanuit zijn punt bekijken. Hij heeft je moeder deels verwerkt en denkt nog vaak aan haar, maar hij hoeft dan toch niet persé op die dag naar haar graf te gaan? Hij heeft er vast zeker wel aan gedacht. Je kan hem niet dwingen, want het is zijn manier van verwerken.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2011 - 1:14 ]


    your eyes are like stars in the night.

    MrsLovett schreef:
    Wat valt er te bekijken? Hij is weg met zijn nieuwe vlam op haar sterfdag. Dat is gewoon respectloos tegenover haar, en tegenover mijn zus en mij.
    Alsof wij het niet moeilijk hebben en dan flikt hij ook nog zo iets. Klootzak! Dit is trouwens niet het enigste wat hij geflikt heeft, niet zo erg als dit maar toch. Hij denk echt alleen maar aan zichzelf.


    Dat is niet respectloos tegenover je moeder. He's moving on, life's moving on. En dat is wat je moeder ook had gewilt. Je vader kan niet altijd een leven vol misere blijven leiden en altijd vast blijven zitten bij je moeder. Er zal nooit iemand voor hem zijn die je moeder kan vervangen, er zal voor hem nooit een liefde zijn die ook maar in de buurt komt. Maar de momenten waarop hij even gelukkig is koestert hij en wil hij niet door zoiets laten verpesten. Jij bekijkt het heel eenzijdig en dat zal hij ook doen, maar momenteel ben jij net zozeer aan jezelf aan het denken als dat hij is. Ik zeg niet dat wat hij doet goed is, hij zou bij jullie moeten zijn, gezien jullie zijn kinderen zijn. Maar behoort daartoe meteen een verbod om met zijn nieuwe liefde te zijn op je moeder haar sterfdag? Moet hij maar in oud verdriet blijven baden? Natuurlijk kan hij dingen beter doen, maar hij is ook een mens, hij is ook zijn vrouw verloren. Jij bent niet alleen je moeder verloren, hij is zijn vrouw verloren. Vergeet dat nooit, want dat is net zo zwaar.

    Nee, hij zou zeer zeker bij jullie moeten zijn op die dag, maar dat betekent niet dat zijn 'vlam' er niet bij zou mogen zijn. Je moet ook accepteren dat zij nu een deel van zijn leven is, en zo te horen heb je dat ook nog niet gedaan.. Het feit dat zij een deel van zijn leven is, betekent niet dat ze je moeder moet vervangen, en dat denkt je vader ook niet.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Poseidon schreef:
    Weet je, mijn vader is overleden dus ik snap je punt ergens wel. Kijk ik snap dat je boos bent maar je moet het ook vanuit zijn punt bekijken. Hij heeft je moeder deels verwerkt en denkt nog vaak aan haar, maar hij hoeft dan toch niet persé op die dag naar haar graf te gaan? Hij heeft er vast zeker wel aan gedacht. Je kan hem niet dwingen, want het is zijn manier van verwerken.



    Eigenlijk is dit precies wat ik ook wilde zeggen xD


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik denk sowieso dat je moeder het erger had gevonden als hij nog elke dag jankend alleen op de bank had gezeten. Houden van, is loslaten en dat heeft hij gedaan. Niks respectloos dus, het leven gaat door en hoe er je het ook probeerd, er valt niks aan te doen. (;


    your eyes are like stars in the night.

    Het gaat niet om dat hij niet naar het graf is gegaan maar dat hij verdommen met dat mens weg is op haar sterfdag. Dat is respectloos.
    Hij dwongt mij om over haar te praten, maar ik mag niet eens boos zijn omdat hij er niet eens op zo'm dag is? Kom nou.
    Ja het is wel respectloos.
    Ik heb nooit geweten dat je een nieuwe vlam nodig hen om verder te gaan met leven. Als dat zo is heb ik echt een probleem.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    MrsLovett schreef:
    Het gaat niet om dat hij niet naar het graf is gegaan maar dat hij verdommen met dat mens weg is op haar sterfdag. Dat is respectloos.
    Hij dwongt mij om over haar te praten, maar ik mag niet eens boos zijn omdat hij er niet eens op zo'm dag is? Kom nou.
    Ja het is wel respectloos.
    Ik heb nooit geweten dat je een nieuwe vlam nodig hen om verder te gaan met leven. Als dat zo is heb ik echt een probleem.


    Maar wat moet hij dan doen?
    Ik snap dat jij hem bij je wil hebben op die dag en in dit geval had hij zijn weekje vakantie misschien uit kunnen stellen, maar het kan ook gebeuren dat het hem echt niet uitkomt, omdat hij dan naar de tandarts moet, of zo.

    Ik snap niet tegenover wie het respectloos is. Ik denk niet dat je moeder het erg zou vinden. Want
    Hij is haar niet vergeten. Je vader heeft heus niet gedacht: "Haha, ik ga lekker expres met mijn vriendin weg op de sterfdag van mijn vrouw! Pech voor haar!"


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    CowardlyLion schreef:
    (...)

    Maar wat moet hij dan doen?
    Ik snap dat jij hem bij je wil hebben op die dag en in dit geval had hij zijn weekje vakantie misschien uit kunnen stellen, maar het kan ook gebeuren dat het hem echt niet uitkomt, omdat hij dan naar de tandarts moet, of zo.

    Ik snap niet tegenover wie het respectloos is. Ik denk niet dat je moeder het erg zou vinden. Want
    Hij is haar niet vergeten. Je vader heeft heus niet gedacht: "Haha, ik ga lekker expres met mijn vriendin weg op de sterfdag van mijn vrouw! Pech voor haar!"

    Als je naar de tantarts ofzo moet kan je een andere datum kiezen, of in iedergeval niet de hele dag weg zijn met haar. Hij had verdommen gewoon niet weg met haar moeten zijn. Alsof hij mijn moeder al is vergeten of het in iedergeval niet belangrijk genoeg vind om hier te zijn.
    Nee in plaats daarvan is hij, zoals gewoonlijk, weer eens bij haar en moeten wij het hier maar zien te redden.

    Ik vind het nogal respectloos dat hij op haar sterfdag met zijn nieuwe vriendin weg gaat. Dat kan aan mij liggen maar zo iets doe je gewoon niet. Het is respectloos tegenover haar, mijn zus, mij en dit gezin.
    Hij heeft genoeg andere dagen dat hij weg kan maar nee het moet perse dan.
    Als hij nou gewoon eens niet aan zichzelf dacht zou hij het zelf ook wel door hebben dat dit niet goed is. Maar ja meneer is nu eenmaal een egoist( en dat zeg ik niet alleen hierom)


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Als je naar de tantarts ofzo moet kan je een andere datum kiezen, of in iedergeval niet de hele dag weg zijn met haar. Hij had verdommen gewoon niet weg met haar moeten zijn. Alsof hij mijn moeder al is vergeten of het in iedergeval niet belangrijk genoeg vind om hier te zijn.
    Nee in plaats daarvan is hij, zoals gewoonlijk, weer eens bij haar en moeten wij het hier maar zien te redden.

    Ik vind het nogal respectloos dat hij op haar sterfdag met zijn nieuwe vriendin weg gaat. Dat kan aan mij liggen maar zo iets doe je gewoon niet. Het is respectloos tegenover haar, mijn zus, mij en dit gezin.
    Hij heeft genoeg andere dagen dat hij weg kan maar nee het moet perse dan.
    Als hij nou gewoon eens niet aan zichzelf dacht zou hij het zelf ook wel door hebben dat dit niet goed is. Maar ja meneer is nu eenmaal een egoist( en dat zeg ik niet alleen hierom)

    Dus het zou eigenlijk moeten zijn van: 'Oh, het is mijn vrouws sterftedag. Sorry, ik mag niet weg en ik moet rouwend thuis zitten met mijn gezin. En aangezien je mijn nieuwe vriendin bent, sorry maar nu even niet.' Lieve schat, zo is het leven niet. Hij heeft alle rechten om te doen wat hij wil, en te gaan en staan waar hij wil. En dat is niet altijd leuk voor iedereen maar jullie kunnen hem niet dwingen natuurlijk.


    your eyes are like stars in the night.

    Nee maar hij kan wel eens voor de verandering aan ons denken. Ik zeg niet dat hij depresief hier op de bank moet zitten, maar om nou met haar weg te gaan op uitgerekent deze dag vind ik te ver gaan.
    Hij heeft niet alle recht om te doen wat hij wilt. Hij heeft verandwoordelijkheid. Hij heeft nu nog een gezin. Voor zo lang het duurt

    Hij kan best wel eens nee tegen haar zeggen, dat doet hij ook tegen ons. Zij komt bijna op de eerste plaats bij hem. Ik heb het gewoon zo gehad met hem en dat gezeik steeds om hem. Ik kan niet wachten dat ik hier weg ben.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2011 - 2:28 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    MrsLovett schreef:
    Nee maar hij kan wel eens voor de verandering aan ons denken. Ik zeg niet dat hij depresief hier op de bank moet zitten, maar om nou met haar weg te gaan op uitgerekent deze dag vind ik te ver gaan.
    Hij heeft niet alle recht om te doen wat hij wilt. Hij heeft verandwoordelijkheid. Hij heeft nu nog een gezin. Voor zo lang het duurt

    Hij kan best wel eens nee tegen haar zeggen, dat doet hij ook tegen ons. Zij komt bijna op de eerste plaats bij hem. Ik heb het gewoon zo gehad met hem en dat gezeik steeds om hem. Ik kan niet wachten dat ik hier weg ben.
    Het enige wat ik er nu nog aan uit opmaak is dat jij zijn leven probeert te bepalen. En get over it, het is maar een datum!


    your eyes are like stars in the night.

    Poseidon schreef:
    (...)Het enige wat ik er nu nog aan uit opmaak is dat jij zijn leven probeert te bepalen. En get over it, het is maar een datum!

    Tuurlijk probeer ik zijn leven niet te bepalen, ik vraag maar om één ding. Iets dat vanzelfsprekent zou moeten zijn maar ok.

    Het is niet zomaar een datum! Maar a;ls je nooit zo iets heb mee gemaakt kan je dat ook niet snappen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall