• Carpe Diem


    Wat als je jeugd wordt afgepakt, en je wordt uitgehuwelijkd op je negende? Wat als je man je nauwelijks aandacht geeft? Wat als je constant op je hoede moet zijn, omdat je man gevaarlijke dingen onderneemt? Wat als je veel op de vlucht bent? Wat als je kinderen nooit volwassen dreigen te worden?
    Wat zou jij doen?

    Dit verhaal speelt zich af in de vijftiende eeuw. De hoofdpersoon is mijn naamgenootje Charlotte. Op haar negende wordt ze uitgehuwelijkt, met andere woorden, haar vrijheid wordt afgepakt. Haar leven is er eentje met tegenslagen. Toch zet ze door, en probeert ze keer op keer er iets van te maken. Lukt het haar?
    Als je van historische verhalen houdt, moet je dit zeker lezen! Charlotte heeft echt bestaan, en de plekken waar ze woont bestaan nog steeds. Het is dus ook deels waargebeurd.

    Ik sta open voor tips en kritiek!

    Pluk de dag!

    Klik hier voor mijn verhaal: Carpe Diem


    Als je tot de nek toe in de shit zit... laat je hoofd niet hangen!

    Welke Charlotte is dit en aan wie is ze destijds uitgehuwelijkt? :)


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Charlotte van Savoye, ze is uitgehuwelijkt aan Le Dauphin Lodewijk van Frankrijk, in 1451. Die lodewijk heeft ook een cijfer, maargoed, dat vergeet ik altijd veel te snel.. Volgens mij is het Lodewijk de Vierde, Lodewijk de Zesde of Lodewijk de Zevende ;)


    Als je tot de nek toe in de shit zit... laat je hoofd niet hangen!