Ghhaha, zeker wel.
Het klonk zo droog.
Een brood, aardappelen, een brood. :'D
Abby (Abigail Rosaline Valence)
Zijn antwoord verbaasde me niet heel erg, zo kwamen de meesten wel op een schip terecht. Even dacht ik na over zijn vraag, vertellen of toch niet? Maar ik had het de Kapitein ook verteld en die vertrouwde ik momenteel eigenlijk minder dan Tristan, hij had het recht om 't te weten. "Dat is een nogal lang verhaal, maar we hebben de tijd, niet?" Ik glimlachte flauwtjes naar hem en ging verzitten. "Het begon zeg maar toen ik nog thuis woonde. Niet om op te scheppen, maar we hadden behoorlijk wat poen.. Daarbij kwam dus ook dat ik me altijd netjes moest gedragen, ookal was ik nog maar een kind. Spelen mocht ik niet, ookal begon ik wel weg te glippen toen ik ouder werd. Toen ik 18 werd vond mijn vader tijd dat ik moest trouwen, om me te 'temmen', want ik moet toegeven. Ik was nou niet het makkelijkste kind, maar dat kwam denk vooral omdat ik aandacht wou van mijn oduers en als ik me voorbeeldig gedroeg kreeg ik dat niet." Ik zweeg even en plukte aan mijn shirtje. "Achja, terug naar het trouwen. De man heette James en was verschrikkelijk, net zoals al die andere rijke kwallen. Hij kon er niet tegen dat ik niet voor hem viel, zoals de rest van de dames. Hij deed voorbeeldig, leek voorbeeldig en iedereen dacht ook dat hij dat was. Maar buiten het weten van anderen om probeerde hij me manieren bij te brengen door me te slaan." Ik zuchtte zachtjes, die man was vreselijk. "Een dag voor de trouwerij ben ik gevlucht. Ik wilde niet mijn hele leven bij zo'n eikel blijven. Wegteren in die gevangenis. Ik wilde op avontuur en wist dat er een piratenschip was. Het was gewaagd, dat wist ik, maar ik vermomde me als jongeman met de naam Jack en wist op het schip te komen," ik glimlachte flauwtjes bij die herinnering. Niemand had het door. "Zo voer ik een tijdje mee, totdat we ergens aanmeerden en de Kapitein erachter kwam. Gelukkig gooide hij me niet overboord of liet me in de steek. De volgende dag verkende ik het stadje met Maxime en toen zagen we hoe Kenneth, onze kraaiennest jongen, opgehangen werd. Ik, met mijn stomme kop, riep uit een impuls heel hard nee en riep daarmee meteen alle aandacht op me. En daar kwam hij, James. Ik wist meteen dat hij erachter zat met zijn rotgrijns, hij leefde voor het uitmoorden van piraten, schuldig of niet. Hij besloot dat het tijd was dat ik terug naar huis ging en nam me mee. Op zijn schip martelden ze me en probeerde op die manier informatie te winnen of de Medusa, de bemanning, waar ik was geweest, waarom, namen van de bemanning en ga zo maar door. Maar ik sprak geen woord en ze lieten me achter in het ruim voor oud vuil. Daar lieten ze me een tijdje en toen kwam James, de reden voor de verwondingen op mijn rug." Ik keek de andere kant op, naar de grond. Ookal ging het praten me gemakkelijker af dan ik had gedacht, de herinneringen eraan waren niet bepaald prettig te noemen. "Ik heb weten te ontsnappen, maar ben er nou niet bepaald trots op de manier waarop. Ik klom in zo'n bootje en dobberde een behoorlijk tijdje op zee, het was puur toeval dat ik weer de Medusa tegenkwam en dus gered kon worden." Ik streek wat haren voor mijn ogen weg, ik irriteerde me aan het feit dat ze zo vaak voor mijn ogen hingen. Voorzichtig keek ik Tristan weer aan en glimlachte flauwtjes. "Ik zei toch dat 't een lang verhaal was..?"
[ bericht aangepast op 21 juni 2011 - 17:19 ]
In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.