• Dat ben ik sowieso al, want wat mijn landje Nederland betreft ben ik nationalistisch.

    Maar als ik dit dan hoor, dan voel je je echt zo trots op je land :'D. Dan heb je echt zoiets van: ja, ik ben een Nederlander, en dit hoort bij mij.



    Normaal ben ik helemaal niet zo van rappers enzo, maar dit lied doet echt wat ^^


    "Het land van rellen tussen Ajax en Feyenoord, maar wanneer Oranje speelt iedereen erbij hoort"


    edit: en uiteraard ging ik er vanuit dat er ook veel mensen niet dit gevoel delen. Dat is oké hoor, maar wel nog een beetje respect svp. Tis niet de bedoeling dat dit een topic wordt om het mooie Nederland te gaan afkraken.

    [ bericht aangepast op 23 april 2011 - 22:10 ]


    ars moriendi

    Kuyt schreef:
    (...)

    Hoezo die haat?

    New York was eerst ook van Nederland, maar dat is later ook gejat door de Engelsen en dat heet nu ook New York.

    Daar gaat het toch niet om? Als je nu een Engelsman vraagt of een fiets typisch Engels of typisch Nederlands is, zullen ze sowieso Nederlands zeggen.
    Daarbij wordt in Nederland de fiets vaker gebruikt dan in welk land dan ook.
    Het is geen haat, het is de waarheid.
    Heus, ik word trots als ik over de Gouden Eeuw lees en naar Nederlandse kunstwerken kijk (die zijn immers het mooist). Nederland die de finale van het WK haalt? Leuk, niet verwacht, maar wel leuk.
    Het gaat meer om wat wij doen en denken.


    Today will be Girl's Day party with you~

    StJimmy schreef:
    (...)
    Geruild tegen Suriname,niet bestolen.
    Ik dacht dat vaderlands liefde juist om dingen uit onze geschiedenis,onze eigen dingen en onze dingen van nu?

    Heeft er ook mee te maken, inderdaad. T'is gewoon hoe jij tegenover je land staat, en ik vind het echt vreemd als je niet een bepaald gevoel van genegenheid hebt voor het land waarin je veilig hebt kunnen opgroeien en nu leeft.


    ars moriendi

    Kuyt schreef:
    (...)

    -__- Dat is een voorbeeld, schat.
    Maargoed, als jij haat hebt aan je eigen land, moet je dat vooral hebben.


    Het is geen haat aan eigen land. Ik beschouw Nederland niet eens meer als eigen land, ook al ben ik hier wel geboren en getogen, maar er zijn gewoon teveel dingen die ik niet uit kan staan. Het is vooral de hypocrisie waaronder veel Nederlanders lijden.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Necrophiliac schreef:
    (...)

    Het is geen haat aan eigen land. Ik beschouw Nederland niet eens meer als eigen land, ook al ben ik hier wel geboren en getogen, maar er zijn gewoon teveel dingen die ik niet uit kan staan. Het is vooral de hypocrisie waaronder veel Nederlanders lijden.

    Je beschouwt NL niet als je eigen land? O_O


    ars moriendi

    Kuyt schreef:
    (...)
    Je beschouwt NL niet als je eigen land? O_O


    Nee, sorry, ik beschouw Servië als eigen land. De Nederlandse cultuur heeft teveel gebreken om er van te houden.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Kuyt schreef:
    (...)
    Heeft er ook mee te maken, inderdaad. T'is gewoon hoe jij tegenover je land staat, en ik vind het echt vreemd als je niet een bepaald gevoel van genegenheid hebt voor het land waarin je veilig hebt kunnen opgroeien en nu leeft.

    Ik kan wel een paar reden bedenken.
    Even alleen over mij,ik vind onze politiek niets en bepaalde dingen in de geschiedenis niets. We kunnen soms behoorlijk schijnheilig zijn en zijn lang niet zo tolerant als we denken.
    Daarbij is mijn cultuur deels niet nederlands.

    Er zijn veel redenen. Maar als jij trots bent vooral trots zijn. Mensen die niet trots zijn kan je toch niet trost laten worden.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Necrophiliac schreef:
    (...)

    Nee, sorry, ik beschouw Servië als eigen land. De Nederlandse cultuur heeft teveel gebreken om er van te houden.

    Ik wil niet gemeen doen ofzo, dus word niet pissed op me want ik bedoel het niet verkeerd, maar: alsof Servië de beste is. Like, ik hoor ook best veel dingen over dat land op de tv enzo, en die zijn niet altijd positief.
    Daarbij moet ik wel zeggen, dat geen enkel land een perfecte cultuur heeft en een perfect beleid voert.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Kippenvel, vooral bij dat zinnetje wat jij inderdaad zei. Ik kan ook altijd zo makkelijk huilen als voor een internationale wedstrijd het Wilhelmus wordt gezongen x]


    It ain't broke, so don't fix it.

    classic schreef:
    Kippenvel, vooral bij dat zinnetje wat jij inderdaad zei. Ik kan ook altijd zo makkelijk huilen als voor een internationale wedstrijd het Wilhelmus wordt gezongen x]

    ohhh man, ik ook! :W Het Wilhelmus.. echt.. kippenvel <3


    ars moriendi

    Maryland schreef:
    (...)
    Ik wil niet gemeen doen ofzo, dus word niet pissed op me want ik bedoel het niet verkeerd, maar: alsof Servië de beste is. Like, ik hoor ook best veel dingen over dat land op de tv enzo, en die zijn niet altijd positief.
    Daarbij moet ik wel zeggen, dat geen enkel land een perfecte cultuur heeft en een perfect beleid voert.


    Nee, dat klopt, maar die cultuur is gewoon veel warmer daar. Maar Nederland is ook niet de beste. Er zijn geen 'beste landen', dus laat mij trots zijn op mijn cultuur, en ik laat jullie trots zijn op die van jullie. Ik wou alleen even mijn ei kwijt.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik moet zelf als Belg toegeven dat het echt mooi is ;'D


    effort never betrays you

    Necrophiliac schreef:
    (...)

    Nee, dat klopt, maar die cultuur is gewoon veel warmer daar. Maar Nederland is ook niet de beste. Er zijn geen 'beste landen', dus laat mij trots zijn op mijn cultuur, en ik laat jullie trots zijn op die van jullie. Ik wou alleen even mijn ei kwijt.

    Oh ja vind ik ook hoor, op dat laatste gedeelte.
    De Poolse cultuur is ook veel warmer, maar qua tolerantie heeft Nederland mijn voorkeur.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Nederland is een leuk land, op al die kut regels hier na. Mensen die keihard werken betalen kei veel belasting. En mensen die geen donder uitvoeren krijgen geld.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Rocket schreef:
    Ik ben totaal niet trots op Nederland, op een of andere manier heb ik er niks mee.


    To infinity and beyond •

    Ramsey schreef:
    Nederland is een leuk land, op al die kut regels hier na. Mensen die keihard werken betalen kei veel belasting. En mensen die geen donder uitvoeren krijgen geld.


    Dat ook nog. Daar lijdt ons gezin ook best wel onder. I mean c'mon. M'n pa werkt echt hard, en staat de helft af aan de belastingsdienst. Echt zware naaiers daar.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)