• Tijdens een schoolreisje van haar basisschool is vorige week een 12-jarig meisje uit Groningen bevallen van een gezonde dochter. Het meisje was 11 jaar toen ze zwanger raakte. Ze wil niet zeggen wie de vader is.
    Jeugdzorg wil de moeder en de baby samen in een pleeggezin plaatsen, zolang het onderzoek van de Kinderbescherming bezig is. Volgens de Raad zou het meisje zich thuis "mogelijk in een onveilige omgeving bevinden." De Raad wil zeker weten dat het meisje veilig is.
    Schoolreisje
    Het meisje wist niet dat ze zwanger was. Tijdens het uitstapje kreeg ze plotseling hevige buikkrampen. Er werd een ambulance bijgehaald. De medewerkers hebben de baby ter wereld gebracht.
    Moeder en dochter liggen nog in het ziekenhuis en maken het goed. Meerdere hulpinstanties zijn ingeschakeld om de tienermoeder bij te staan. Bureau Jeugdzorg als voogd aangesteld, de Raad voor de Kinderbescherming had daarop aangedrongen bij de rechter.
    Erg jong
    "We hebben wel vaker minderjarige moeders in Nederland, maar twaalf jaar is wel heel erg jong, dat komt heel weinig voor", zegt Marie-Louise van Kleef, directeur van de Raad voor de Kinderbescherming.
    Ook heeft de raad aangifte gedaan bij de politie. "Het is niet duidelijk of de volwassenen in dit verhaal een rol hebben gespeeld. De Kinderbescherming heeft de politie daarom gevraagd de rol van de volwassenen te onderzoeken", aldus Van Kleef.

    Strafbaar of niet?
    Volgens het Openbaar Ministerie in Groningen is het seksueel binnendringen van een lichaam onder de 16 jaar verboden. Zo staat het in de wet. Bij leeftijdsgenoten onder de 16 jaar wordt in de praktijk geen actie ondernomen als de seks vrijwillig is.
    Ook kan iemand van 14 jaar vrijwillig seks hebben met iemand van 30 jaar, maar dan kan de politie wel kijken of er sprake is van machtsmisbruik.


    Dat is best wel erg dat iemand zoo jong moeder word .....Is zij 24 is de kind 12...


    Nieuw nieuws:
    roningen dat onlangs is bevallen van een kind, heeft bekend dat hij zijn dochter heeft misbruikt. Zijn voorarrest is met veertien dagen verlengd.

    De man is in 1995 ook al veroordeeld voor een zedenzaak. Hij werd toen schuldig bevonden aan ontucht met een andere dochter.

    Woning
    De gemeente Groningen en de poltie hebben het huis van het 12-jarige meisje laten leeghalen. Een verhuisbedrijf heeft alle spullen gisteravond uit haar ouderlijk huis gehaald.

    Ze hopen dat het pand nu geen doelwit meer is van vernielingen. Gisternacht was het woord 'pedo' op de gevel geklad en waren ruiten ingegooid.

    Het huis is inmiddels weer schoongemaakt. Ook zijn de ramen dichtgetimmerd.

    Verdachte
    Het meisje beviel tijdens een schoolexcursie onverwacht van een dochter. Haar 52-jarige vader werd deze week aangehouden. Dna-onderzoek heeft al uitgewezen dat hij hoogstwaarschijnlijk de vader is van zijn dochters baby.

    [ bericht aangepast op 7 april 2011 - 17:47 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Poseidon schreef:
    Hoe kan je nou niet weten dat je zwanger bent? o.o


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Tranquillity schreef:
    (...)
    Daar had ik ook al aan gedacht. Maar kan dat dan wel dat het kind gezond is? Want familie met familie geeft normaal toch veel kans op een mongooltje? Of ben ik nu met 'clichés' bezig
    Eigelijk vallen de puzzel stukjes een beetje in elkaar...
    Als ouder van een kind heb je toch door dat je kind zwanger is waarom zouden ze dan de school niet verwittigen en ik denk dat het ook niet klopt dat ze er er zelf niets van wist


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Tranquillity schreef:
    (...)
    Daar had ik ook al aan gedacht. Maar kan dat dan wel dat het kind gezond is? Want familie met familie geeft normaal toch veel kans op een mongooltje? Of ben ik nu met 'clichés' bezig

    Als het kindje echt door Incest verwekt is, dan is de kans groot dat dit kind een afwijk heeft (een mongooltje is, of een lichaamsdeel mist encetra.).

    [ bericht aangepast op 30 maart 2011 - 16:50 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Fides schreef:
    Inderdaad, dat kan nooit vrijwillig zijn gebeurd.

    Vooral omdat ze niet wil zeggen wie de vader is.


    live the life you love

    Acceptance schreef:
    Ja omg ik las het net! Hoe de fack kan je nou niet weten dat je zwanger bent.. lol ik vat het niet.

    Waarschijnlijk ontkende ze het gewoon voor zichzelf of zo. Of wist ze het wel maar durft ze dat nu niet meer te zeggen.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2011 - 16:53 ]


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Dreamwalker schreef:
    Wow. Dat is echt vreemd. En het lijkt me ook echt verschrikkelijk voor dat kind.
    Maar ik snap niet hoe je na zo'n lange tijd niet door kan hebben dat je zwanger bent? ;x


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Poseidon schreef:
    Hoe kan je nou niet weten dat je zwanger bent? o.o


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ja kijk dàt gaat erover

    [ bericht aangepast op 30 maart 2011 - 16:55 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    Omg erg 0_o


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Ja I know,. las t gister, en k heb r vandaag een hele discussies over gehad ,.
    mr egt erg wie neukt er nou op haar 11e -.-


    Only those who listen can hear

    Je kan weldegelijk niet weten dat je zwanger bent.
    Zeker zo'n jong meisje, ze kent het nog allemaal niet en heeft het zéker nog niet regelmatig.
    Sommige mensen blijven menstrueren, voelen niets van pijn of geen enkel symptoon. (';


    Has no one told you she's not breathing?

    Dreamwalker schreef:
    Wow. Dat is echt vreemd. En het lijkt me ook echt verschrikkelijk voor dat kind.
    Maar ik snap niet hoe je na zo'n lange tijd niet door kan hebben dat je zwanger bent? ;x


    Alleen maar tranen van geluk

    Woestynbloem schreef:
    Je kan weldegelijk niet weten dat je zwanger bent.
    Zeker zo'n jong meisje, ze kent het nog allemaal niet en heeft het zéker nog niet regelmatig.
    Sommige mensen blijven menstrueren, voelen niets van pijn of geen enkel symptoon. (';


    Ja, maar je buik wordt toch dikker. Dat moet je toch wel merken, ongeacht de leeftijd.

    Edit: Ik ben zonet tot de ontdekking gekomen dat je buik niet per se heel dik wordt. (krul)

    Dan nog vind ik het maar een vage zaak hoor. ;x

    [ bericht aangepast op 30 maart 2011 - 20:21 ]


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Dreamwalker schreef:
    Wow. Dat is echt vreemd. En het lijkt me ook echt verschrikkelijk voor dat kind.
    Maar ik snap niet hoe je na zo'n lange tijd niet door kan hebben dat je zwanger bent? ;x


    We accept the love we think we deserve.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Ik ga niet zeggen dat, dat een erg preutse/ouderwetse houding is, want natuurlijk heb je ergens wel gelijk, maar het gebeurt zoals je ziet. De reden waarom ze zwanger is geworden is omdat ze niet is voorgelicht, ofwel, haar ouders waren waarschijnlijk te beschermend.

    Of ze deed gewoon lekker war ze zelf zin in had,dat zie je ook heel vaak. Dat ze wel voorlichting hebben gehad en het toch doen.
    Trouwens vind je het gek dat ze geen voorlichting heeft gehad op haar 11/12?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall